MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

300 Diesel Turbo - nagła awaria ASB
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47642
Strona 1 z 2

Autor:  Mirmur [ sob mar 20, 2010 8:05 pm ]
Tytuł:  300 Diesel Turbo - nagła awaria ASB

Ta historia przydarzyła się wczoraj mojemu szwagrowi. Auto to W124 300 Diesel Turbo z ASB 92’. Podjechał pod sklep, zgasił i po powrocie już nie odjechał. Pierwsze spostrzeżenie było takie, że wypiął się wodzik od dźwigni zmiany biegów lub, że ktoś w ciągu 5 minut zajumał mu wał napędowy pod sklepem. Skrzynia nie wykazuje jakichkolwiek oznak życia obojętnie, w jakiej pozycji wybieraka oprócz "P" a po odpaleniu silnika widać, że pompa zaciąga część oleju w ASB. Przed wystąpieniem tej usterki chodziła idealnie i jeśli wierzyć słowom szwagra absolutnie nic nie wskazywałoby, że coś zaczyna jej dolegać. Nic nie wyło, hałasowało czy chrupnęło. Dziś zdemontowaliśmy ją z auta i po odkręceniu miski olejowej nie znaleźliśmy w niej nic oprócz resztek czystego oleju ATF-220. Dodam jeszcze, że jest to druga skrzynia w tym aucie. Ta ASB została zamontowana w zeszłym roku i pochodziła z modelu W140. Czy ktoś z Was spotkał się z przypadkiem nagłego uszkodzenia ASB bez absolutnie żadnych wcześniejszych objawów i czy może udzielić jakiejś wskazówki, na co zwrócić uwagę przy oględzinach?

Pozdrawiam.

Autor:  Chuck Norris [ pn mar 22, 2010 2:50 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
zdemontowaliśmy ją z auta i po odkręceniu miski olejowej nie znaleźliśmy w niej nic oprócz resztek czystego oleju ATF-220


z tego co mówisz to jechała na resztkach oleju???

Autor:  Mirmur [ pn mar 22, 2010 8:11 am ]
Tytuł: 

Masz rację. Trochę źle to sformułowałem. Skrzynia nie miała żadnych wycieków a poziom oleju był prawidłowy. Pierwsze, co zostało sprawdzone, gdy skrzynia przestała działać to poziom oleju. Napisałem o resztkach oleju w misce po jej opróżnieniu przed demontażem skrzyni z auta.

Pozdrawiam.

Autor:  czarek12 [ pn mar 22, 2010 8:24 am ]
Tytuł: 

Właśnie ja opisywałem identyczny przypadek,z tym że u mnie ostał się tylko biedny wsteczny bieg :evil: ,do przodu -ani mru-mru,też nie było żadnych oznak awari , po prostu pojechałem kawałek do przodu,wycofałem i już nie odjechałem, z pobieżnego rekonansu,tzn .wgląd do skrzynki poprzez boczne dekielki ,wynika że zerwało uchwyt na taśmie w którym siedzi bolec od siłownika,po wyjęciu siłownika ? widać przez otwór ewidentny brak tego uchwytu, no cóż zostaje wyjęcie i rozbiórka skrzynki :evil:

Autor:  Mirmur [ pn mar 22, 2010 8:50 am ]
Tytuł: 

czarek12 pisze:
Właśnie ja opisywałem identyczny przypadek, z tym że u mnie ostał się tylko biedny wsteczny bieg...

Tak, czytałem o tym, ale w tym przypadku skrzynia nie wykazuje jakichkolwiek oznak chęci współpracy. Nie ma żadnej reakcji na żadnym biegu oprócz działającej blokady "P". Trochę jestem zły na ekipę, która ściągała w sobotę tą skrzynię z auta, bo mieli chociaż sprawdzić czy podczas pracy skrzynia pompuje olej do swojej chłodnicy. Nie mogłem być cały czas przy tej operacji a oni się pospieszyli. Gdy wróciłem skrzynia była już odkręcona i gotowa do wyjęcia.

Pozdrawiam.

Autor:  ukaniu [ pn mar 22, 2010 9:06 am ]
Tytuł: 

Zdjąć miskę i zobaczyć czy tłoczek zmiany programu na płycie się porusza.

Autor:  Mirmur [ pn mar 22, 2010 2:43 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Zdjąć miskę i zobaczyć czy tłoczek zmiany programu na płycie się porusza.

Miska zdjęta. Brak osadów i opiłków. Tłoczek zmiany programu porusza się. Filtr czysty. Pompa oleju działa. Modulator szczelny. Ruchome i stałe elementy, które są widoczne bez rozbebeszania skrzyni nie wykazują objawów uszkodzenia.

Pozdrawiam.

Autor:  M100 [ pn mar 22, 2010 4:14 pm ]
Tytuł: 

U mnie podobne objawy były gdy napęd pompy był ścięty, nastąpiło to podczas złego montażu skrzyni. Auto poruszało się około 3 miesięcy po czym wjechałem do garażu przerzuciłem na P znów na D i auto zostało już w garażu.

Autor:  Mirmur [ pn mar 22, 2010 5:10 pm ]
Tytuł: 

M100 pisze:
U mnie podobne objawy były gdy napęd pompy był ścięty, nastąpiło to podczas złego montażu skrzyni...

To też odpada, bo montaż skrzyni był przeprowadzony prawidłowo, czyli razem z konwerterem. Wielo wpusty wyglądają bardzo dobrze. Konwerter również.

Pozdrawiam.

Autor:  head [ pn mar 22, 2010 6:59 pm ]
Tytuł: 

Ja obstawiam Konwerter u mnie bylo tak samo latalem sobie cały dzien autkiem skrzynka ladnie zmieniala biegi na koniec chcialem podpiac przyczepe "wsteczny- cofnołem na D i juz nic kompletnie ani w przod ani w tył nic"
po sprawdzeniu wodzików pompy czy zabiera olej płyty sterującej pozostał tylko konwerter

i był to konwerter

także proponuje zacząć od tego

Autor:  Mirmur [ pn mar 22, 2010 8:28 pm ]
Tytuł: 

head pisze:
Ja obstawiam Konwerter...

Być może masz rację, choć wizualnie nic nie wskazuje na uszkodzenie konwertera. Skrzynia jest już zamontowana z innym konwerterem, ale próba dopiero jutro rano.

Pozdrawiam.

Autor:  head [ pn mar 22, 2010 10:26 pm ]
Tytuł: 

Mirmur pisze:
choć wizualnie nic nie wskazuje na uszkodzenie konwertera

to można tylko sprawdzi po rozcięciu czy coś padło czy nie

Autor:  diablos25 [ wt mar 23, 2010 8:02 am ]
Tytuł: 

Mirmur pisze:
bo montaż skrzyni był przeprowadzony prawidłowo, czyli razem z konwerterem

Jak to rozumiec? Załozyliscie skrzynie z konwerterem na niej? :o

Autor:  ukaniu [ wt mar 23, 2010 8:58 am ]
Tytuł: 

Zostawili konwerter dokręcony do koła zamachowego a potem do tego przykręcili skrzynie.
Skrzynie montuje się zawsze z włożonym i zabezpieczonym plastikowym kołkiem od spodu konwerterem.

Autor:  Mirmur [ wt mar 23, 2010 10:48 am ]
Tytuł: 

diablos25 pisze:
Jak to rozumiec? Załozyliscie skrzynie z konwerterem na niej? :o

Tak. Przecież konwerter jest elementem skrzyni a nie silnika.

ukaniu pisze:
Skrzynie montuje się zawsze z włożonym i zabezpieczonym plastikowym kołkiem od spodu konwerterem.

Oczywiście ukaniu ma rację.

Niestety wymiana konwertera na inny pochodzący ze skrzyni, która czasem po nagrzaniu gubiła bieg III i IV nic nie dała. Zagadka jest nadal aktualna.

Pozdrawiam.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/