MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
300 Diesel Turbo - nagła awaria ASB https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47642 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Mirmur [ sob mar 20, 2010 8:05 pm ] |
Tytuł: | 300 Diesel Turbo - nagła awaria ASB |
Ta historia przydarzyła się wczoraj mojemu szwagrowi. Auto to W124 300 Diesel Turbo z ASB 92’. Podjechał pod sklep, zgasił i po powrocie już nie odjechał. Pierwsze spostrzeżenie było takie, że wypiął się wodzik od dźwigni zmiany biegów lub, że ktoś w ciągu 5 minut zajumał mu wał napędowy pod sklepem. Skrzynia nie wykazuje jakichkolwiek oznak życia obojętnie, w jakiej pozycji wybieraka oprócz "P" a po odpaleniu silnika widać, że pompa zaciąga część oleju w ASB. Przed wystąpieniem tej usterki chodziła idealnie i jeśli wierzyć słowom szwagra absolutnie nic nie wskazywałoby, że coś zaczyna jej dolegać. Nic nie wyło, hałasowało czy chrupnęło. Dziś zdemontowaliśmy ją z auta i po odkręceniu miski olejowej nie znaleźliśmy w niej nic oprócz resztek czystego oleju ATF-220. Dodam jeszcze, że jest to druga skrzynia w tym aucie. Ta ASB została zamontowana w zeszłym roku i pochodziła z modelu W140. Czy ktoś z Was spotkał się z przypadkiem nagłego uszkodzenia ASB bez absolutnie żadnych wcześniejszych objawów i czy może udzielić jakiejś wskazówki, na co zwrócić uwagę przy oględzinach? Pozdrawiam. |
Autor: | Chuck Norris [ pn mar 22, 2010 2:50 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: zdemontowaliśmy ją z auta i po odkręceniu miski olejowej nie znaleźliśmy w niej nic oprócz resztek czystego oleju ATF-220
z tego co mówisz to jechała na resztkach oleju??? |
Autor: | Mirmur [ pn mar 22, 2010 8:11 am ] |
Tytuł: | |
Masz rację. Trochę źle to sformułowałem. Skrzynia nie miała żadnych wycieków a poziom oleju był prawidłowy. Pierwsze, co zostało sprawdzone, gdy skrzynia przestała działać to poziom oleju. Napisałem o resztkach oleju w misce po jej opróżnieniu przed demontażem skrzyni z auta. Pozdrawiam. |
Autor: | czarek12 [ pn mar 22, 2010 8:24 am ] |
Tytuł: | |
Właśnie ja opisywałem identyczny przypadek,z tym że u mnie ostał się tylko biedny wsteczny bieg ![]() ![]() |
Autor: | Mirmur [ pn mar 22, 2010 8:50 am ] |
Tytuł: | |
czarek12 pisze: Właśnie ja opisywałem identyczny przypadek, z tym że u mnie ostał się tylko biedny wsteczny bieg...
Tak, czytałem o tym, ale w tym przypadku skrzynia nie wykazuje jakichkolwiek oznak chęci współpracy. Nie ma żadnej reakcji na żadnym biegu oprócz działającej blokady "P". Trochę jestem zły na ekipę, która ściągała w sobotę tą skrzynię z auta, bo mieli chociaż sprawdzić czy podczas pracy skrzynia pompuje olej do swojej chłodnicy. Nie mogłem być cały czas przy tej operacji a oni się pospieszyli. Gdy wróciłem skrzynia była już odkręcona i gotowa do wyjęcia. Pozdrawiam. |
Autor: | ukaniu [ pn mar 22, 2010 9:06 am ] |
Tytuł: | |
Zdjąć miskę i zobaczyć czy tłoczek zmiany programu na płycie się porusza. |
Autor: | Mirmur [ pn mar 22, 2010 2:43 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: Zdjąć miskę i zobaczyć czy tłoczek zmiany programu na płycie się porusza.
Miska zdjęta. Brak osadów i opiłków. Tłoczek zmiany programu porusza się. Filtr czysty. Pompa oleju działa. Modulator szczelny. Ruchome i stałe elementy, które są widoczne bez rozbebeszania skrzyni nie wykazują objawów uszkodzenia. Pozdrawiam. |
Autor: | M100 [ pn mar 22, 2010 4:14 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie podobne objawy były gdy napęd pompy był ścięty, nastąpiło to podczas złego montażu skrzyni. Auto poruszało się około 3 miesięcy po czym wjechałem do garażu przerzuciłem na P znów na D i auto zostało już w garażu. |
Autor: | Mirmur [ pn mar 22, 2010 5:10 pm ] |
Tytuł: | |
M100 pisze: U mnie podobne objawy były gdy napęd pompy był ścięty, nastąpiło to podczas złego montażu skrzyni...
To też odpada, bo montaż skrzyni był przeprowadzony prawidłowo, czyli razem z konwerterem. Wielo wpusty wyglądają bardzo dobrze. Konwerter również. Pozdrawiam. |
Autor: | head [ pn mar 22, 2010 6:59 pm ] |
Tytuł: | |
Ja obstawiam Konwerter u mnie bylo tak samo latalem sobie cały dzien autkiem skrzynka ladnie zmieniala biegi na koniec chcialem podpiac przyczepe "wsteczny- cofnołem na D i juz nic kompletnie ani w przod ani w tył nic" po sprawdzeniu wodzików pompy czy zabiera olej płyty sterującej pozostał tylko konwerter i był to konwerter także proponuje zacząć od tego |
Autor: | Mirmur [ pn mar 22, 2010 8:28 pm ] |
Tytuł: | |
head pisze: Ja obstawiam Konwerter...
Być może masz rację, choć wizualnie nic nie wskazuje na uszkodzenie konwertera. Skrzynia jest już zamontowana z innym konwerterem, ale próba dopiero jutro rano. Pozdrawiam. |
Autor: | head [ pn mar 22, 2010 10:26 pm ] |
Tytuł: | |
Mirmur pisze: choć wizualnie nic nie wskazuje na uszkodzenie konwertera
to można tylko sprawdzi po rozcięciu czy coś padło czy nie |
Autor: | diablos25 [ wt mar 23, 2010 8:02 am ] |
Tytuł: | |
Mirmur pisze: bo montaż skrzyni był przeprowadzony prawidłowo, czyli razem z konwerterem
Jak to rozumiec? Załozyliscie skrzynie z konwerterem na niej? ![]() |
Autor: | ukaniu [ wt mar 23, 2010 8:58 am ] |
Tytuł: | |
Zostawili konwerter dokręcony do koła zamachowego a potem do tego przykręcili skrzynie. Skrzynie montuje się zawsze z włożonym i zabezpieczonym plastikowym kołkiem od spodu konwerterem. |
Autor: | Mirmur [ wt mar 23, 2010 10:48 am ] |
Tytuł: | |
diablos25 pisze: Jak to rozumiec? Załozyliscie skrzynie z konwerterem na niej? ![]() Tak. Przecież konwerter jest elementem skrzyni a nie silnika. ukaniu pisze: Skrzynie montuje się zawsze z włożonym i zabezpieczonym plastikowym kołkiem od spodu konwerterem.
Oczywiście ukaniu ma rację. Niestety wymiana konwertera na inny pochodzący ze skrzyni, która czasem po nagrzaniu gubiła bieg III i IV nic nie dała. Zagadka jest nadal aktualna. Pozdrawiam. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |