MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Ciśnienie - wskazania na liczniku a prawda
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47668
Strona 1 z 1

Autor:  Paweł-Sec [ ndz mar 21, 2010 8:22 pm ]
Tytuł:  Ciśnienie - wskazania na liczniku a prawda

Czy da się sprawdzić faktycznie jakie jest ciśnienie oleju czy trzeba patrzeć tylko na ten wskażnik na zegarach.

Powiem tak raz mam 2 atm automat na D lub R a niekiedy 1 atm. Jak jest na N lub P to jest ok 2.5 atm.

Co trzeba zrobic co i gdzie wkręcić. Z góry dziekuje.

Autor:  THC [ ndz mar 21, 2010 8:24 pm ]
Tytuł: 

Jeśli nie jestes pewien wskazań , najszybciej podłączyć inne zegary.
Oczywiście najprostszy mechanik podłączy zewnętrzny manometr i Ci to zmierzy w chwilkę.

Autor:  Paweł-Sec [ ndz mar 21, 2010 8:28 pm ]
Tytuł: 

właśnie mysle o innym manometrze tylko gdzie w V8 da się go wkręcić.

Jednostka jest po remoncie , oczywiście bez szlifów ale panewki wyglądały naprawdze łądnie.

Autor:  Marian-m110 [ ndz mar 21, 2010 8:30 pm ]
Tytuł:  126

witam,z mojego doświadczenia to tylko zegar czyli ciśnienie jest lub go nie ma ,moje 123 280 po 480 tyś wskazywało na ciepłym 1 .Moje 107 280 po przebiegu 108 tys kil wskazuje na ciepłym 1,4 .Wnioski pozostawiam dla ciebie

Autor:  Paweł-Sec [ ndz mar 21, 2010 8:54 pm ]
Tytuł: 

Sprawdzic to i tak go chce bo przynajmniej będe wiedział co jest. Po dodaniu delikatnie gazu juz pojawia sie całe 3 tyle ile na zegarze.

Autor:  czarek12 [ ndz mar 21, 2010 9:59 pm ]
Tytuł: 

Wszystko zależy od zalanego-gęstości oliwy,na mineralu możesz mieć np. 2 bary, ale jak zalejesz pełny syntetyk to ciśnionko na bank spada na 1bar, wiadomo że im wyżej tym lepiej, ale najważniejsze żeby po podniesieniu obrotów- czyli dodanu tzw. gazu szło na max, jesli tak się nie dzieje to wiadomo-panewki, itd

Autor:  Paweł-Sec [ ndz mar 21, 2010 10:28 pm ]
Tytuł: 

A może zmienic olej. Poprawi coś czy tylko strata pieniążków, dwa tyg temu zalany był półsyntetykiem.

Autor:  AndyS [ pn mar 22, 2010 9:06 pm ]
Tytuł: 

Przegapiłeś TEN temat?
Jest tam wiele pomocnych wskazówek. Z pewnością po przeczytaniu wyciągniesz odpowiednie wnioski.

Autor:  Paweł-Sec [ pn mar 22, 2010 9:28 pm ]
Tytuł: 

AndyS pisze:
Przegapiłeś TEN temat?
Jest tam wiele pomocnych wskazówek. Z pewnością po przeczytaniu wyciągniesz odpowiednie wnioski.


Poczytałem poczytałem i dochodze do wniosku ze nie jest tak tragicznie jak by sie mogło wydawać.

silnik po dłuzszej jezdzie na "d" ma ok 1 z małym groszem atm
a na P lub N ciepła jednostka ok 2 atm.


A powiedzcie mi jeszcze jedno przebieg bliżej nie określony (licznik ponad 260tys) pewnie lekko z 100 tys zdjęte .
Jakim olejem go najlepiej zalewać. W tej chwili mam półsyntetyka.

Autor:  ukaniu [ pn mar 22, 2010 10:55 pm ]
Tytuł: 

Ciśnienie to jest ostatnia sprawa jaka może zmusić do serwisu silnika.
Jak nie dudnią panewki to jest to tylko szukanie sobie problemów :-)
Bo to wszystko są pi razy oko wskaźniki o dokłądności na poziomie kurka na kominie.
Np wiatrowe porsche 911 w pewnych rodzajach motorów przyjmuje się, że nie odbiego od morny jak ciśnienie narasta o 1 atm co 1000 obr :-) i dopiero przy 4000 obr osiąga maksymalne 4-4,5 (przy 2000 2 atm)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/