MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wymiana zawieszenia z tyłu https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47690 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | THC [ pn mar 22, 2010 9:47 pm ] |
Tytuł: | Wymiana zawieszenia z tyłu |
Musze wymienić wszystkie wahacze z tyłu, a że to nie beczka więc jest ich 5 na koło. Dolny zostawiam i wymieniam tylko tulejki, za to górne wszystkie kompletne. Rozpiętość cenowa spora , które firmy raczej ze średniego pułapu cenowego sa ok? Lemforder odpada, sa o 100% droższe, a ja tym autem do smierci jeździł nie będę. I jak się do tego zabrać, zrzucić całą ramę , czy jednak walczyć ze słabym dostępem i 20 sto letnimi nakrętkami , obracającymi się sworzniami itp? Ramę latem ruszali mechanicy wymieniając poduszki pod nią, także może teraz być łatwiej, zwłaszcza, że dostęp do niektórych nakrętek jak bardzo niewygodny. Jeśli ktoś już z tym walczył proszę się podzielić , gdzie sa haki i na co zwracać uwagę.Czy może to zwykła łatwa lekka i przyjemna robota na jeden dzień? Objaw jest taki , że strasznie buja całym samochodem , zwłaszcza z tyłu przy zmianie biegów czuć jakby przesuwał się układ napedowy, ale to raczej wina równiez wywalonych tulei dyferencjału, to akurat wiem jak łatwo wymienić. Może ma ktos dojście do tanich nowych częsci, to zawinę hurtem jeśli cena wszystkich ośmiu będzie znośna. I jak wymienic podporę wału? Zdemontować go zbić ją młotkiem i nasadzić nową? I na koniec trzeba ustawiać zbieżność tyłu po wymianie tego całego złomu razem z tulejami dolnych? |
Autor: | ukaniu [ pn mar 22, 2010 11:11 pm ] |
Tytuł: | |
Wywal ramę, Jak to nie było ruszane latami to się potniesz i poniszczysz konserwację podwozia latającymi kluczami. Z uwagi an to, że sprężyny wychodzą dość łatwo bez ściągczy można zrobić wszystko komplekosowo. Niestety dodatkowo trzeba odkręcić wał od mostu. Dla chętnych i półośki - ale... wymienić smar w osłonach to błogosławieństwo. Możesz półosi nie ruszać ale przy obniżaniu ramy wał jednak odkręcić trzeba. Zmień poduszki przednie - gniazda pod nimi są zardzewiałe zwykle jak titanic. Nie doczytałem, że już zmienione... W wahaczach (kościach) można wymienić same tulejki met-gum. Robota jak to z zawiasem - ani lekka ani przyjemna ![]() Sruby albo kup w zestawie naprawczym albo poszukaj w sklepach ze śrubami - stare aż szkoda wkręcać. Podporę wału po zdemontowaniu wału ściągasz ściągaczem i nbijasz rurką, wał nie lubi walenia młotkiem - chyba, że delikatnie. Zerknij czy nowe łożysko podpory nie będzie suche w środku - ja widziałem takie. Trzeba ustawić geo z tyłu po wymianie wahaczy. |
Autor: | zegarek [ wt mar 23, 2010 6:42 pm ] |
Tytuł: | |
Tak to wygląda z tyłu: ![]() ![]() ![]() |
Autor: | ukaniu [ wt mar 23, 2010 9:31 pm ] |
Tytuł: | |
Coś mi się uwidziało z tym odkręcaniem półosiek... no tak, ja zmieniałem jeszcze całą zwrotnicę ostatnio ![]() Zegarek - ale ładna ta rama - mniam mniam, nówka sztuka. Ja kiedyś zdobyłem fabrycznie nową ramę wózka do 201 16V ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |