MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Temperatura silnika https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47744 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | darus [ czw mar 25, 2010 6:41 pm ] |
Tytuł: | Temperatura silnika |
W grudniu wymieniałem termostat (temp. otwarcia 85C). Odnoszę wrażenie, żę silnik osiaga trochę za wysoką temperature. Ostatnio jechałem po obwodnicy trójmiasta, na poczatku obwodnicy jest spore wzniesienie, przy mocnym wciskaniu gazu i jazdą z prędkością 120km/h temp. dochodziła do ok. 105C. Podczas normalnej jazdy temp. utrzymuje się na poziomie 95C, czy to miasto, czy trasa. Jest to niezalezne od temperatury na zewnątrz, podczas silnych mrozów, było tak samo. Poziom płynu w normie. |
Autor: | WojtekW [ czw mar 25, 2010 9:47 pm ] |
Tytuł: | Re: Temperatura silnika |
Wyczyść chłodnicę - może pomoże. U mnie pomiędzy osłoną wisco a chłodnicą było naprawdę dużo syfu. |
Autor: | darus [ pt mar 26, 2010 4:33 pm ] |
Tytuł: | |
Chłodnica jest czysta, niedawno wyciagałem wisco w celu naprawy kiwaka paska wielorowkowego. |
Autor: | TReneR [ pt mar 26, 2010 4:34 pm ] |
Tytuł: | |
No to musi byc zakamieniona albo nowy termostat nie dziala poprawnie. |
Autor: | Arch [ pn mar 29, 2010 3:21 pm ] |
Tytuł: | |
warto sprawdzic czy termostat otwiera sie w pelni (np. w goracej cieczy w pojemniku) i moze nie jest felerny albo wlasnie odkamienic caly uklad, to na pewno nie zaszkodzi ![]() |
Autor: | darus [ pn mar 29, 2010 6:44 pm ] |
Tytuł: | |
Sam nie wiem, czy termostat nie jest felerny, bo po jego wymianie temperatura osiaga taki poziom. Co ciekawego dzis zauważyłem, silnik zagrzany do 95C, otwieram korek zbiorniczka wyrównawczego, a tam praktycznie brak cisnienia, owszem zasyczało lekko, ale przy takiej temp. i po kilkunastominutowej jeździe po mieście, płyn powinien buzować przy otwarciu korka. Uszczelka korka sparciała i sfatygowana, sam zawór korka chodzi. |
Autor: | MarcinJUNAK [ pt kwie 02, 2010 8:35 am ] |
Tytuł: | |
najprościej to wymień korek bo może już uszczelka nie trzyma i nie ma ciśnienia w układzie dlatego temp skacze wyżej |
Autor: | laudan [ pt kwie 02, 2010 8:53 am ] |
Tytuł: | Re: Temperatura silnika |
darus pisze: W grudniu wymieniałem termostat (temp. otwarcia 85C).
To zaloz termostat 80 stopni (4176.80D Wahlera) i bedziesz mial temp okolo 85. Termostat 85 zachowuje sie tak jak opisales (testowalem w tym roku 2, w tym jeden ASO i trzymaly temp w okolicach srodkowej kreski). Inna sprawa, ze to nie problem dla wolnossacych OM60x, bo temp wlaczenia elektromagnesu w nich to okolice 105 stopni. |
Autor: | darus [ pt kwie 02, 2010 5:39 pm ] |
Tytuł: | |
Korek wymienie na próbę, bo brak cisnienia jest conajmniej dziwny. Chłodnica raczek drożna, bo wąż odprowadzający jest gorący. Może masz racje laudan, ja wziałem termostat gates, bo wahlera nie było na ten dzień, ale ciągle mam stracha w trasie. |
Autor: | laudan [ pt kwie 02, 2010 6:24 pm ] |
Tytuł: | |
darus pisze: bo wahlera nie było na ten dzień, ale ciągle mam stracha w trasie.
Nic my sie nie stanie, ale jak lepiej bedziesz sie czul z nizsza temp to zaloz termostat 80 stopni (od OM602 i 3 turbo). |
Autor: | master [ ndz kwie 04, 2010 9:31 pm ] |
Tytuł: | |
u brata utrzymuje od 100 do 120 'C - wystarczy trzepnąć w licznik i opada do pow. 80. Kabelki z czasem podupadają |
Autor: | darus [ pn kwie 05, 2010 1:04 pm ] |
Tytuł: | |
Wskaźnik chodzi bardzo płynnie, bez drgawek, czujnik i elektryke wykluczam. Wczoraj dolałem płynu na równo z kołnierzem zbiorniczka, pojechałem w trase do trójmiasta. Podczas normalnej jazdy temp. 95-98C, wjeżdżając pod górę, a później podczas jazdy z szybkością 170km/h - temp. 105C. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |