MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 7:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw mar 25, 2010 8:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Zwracam się do posiadaczy i użytkowników W126 z takimi paroma sprawami, szukałem, ale nie znalazłem odpowiedzi na to o co mi chodzi, więc pozwoliłem sobie zapytać w nowym temacie. Mianowicie mam pytanie czy jest jakiś "test" na wydajność klimatyzacji (tej zwykłej, manualnej), typu, że: "po odpaleniu i włączeniu klimy w 3 czy 5 minut ma się zrobić wyraźnie zimno"? W ostatnich dniach zrobiło się cieplej i jak auto postoi trochę na słońcu to się potrafi porządnie nagrzać, więc chyba można już coś spróbować sprawdzić. Jak ruszam i włączę klimę to słychać wyraźnie i na postoju czuć po silniku, że kompresor ruszył, z nawiewów po chwili leci chłodniejsze powietrze, ale tak bez szału raczej. Mam wrażenie, ze robi się w środku chłodniej bardziej od tego, że jadę, niż że włączona jest klimatyzacja :) . Jak sprawdzałem na postoju, to po odpaleniu i włączeniu klimy (zimny silnik, pierwszy rozruch tego dnia, około 13tej, więc był już porządnie nagrzany wewnątrz...) na słońcu gdzieś tak po dwóch minutach powietrze z nawiewów było już wyraźnie chłodne. Ustawiam temperaturę na "min.", dmuchawę na I lub II czasem III-ci bieg, a nadmuch na 'kratki ruchome'. Mam wrażenie, ze nie ma różnicy czy włącze obieg otwarty czy zamknięty (no może ciut lepiej na zamkniętym...). Można więc jakoś sprawdzić czy klima funkcjonuje poprawnie czy też to jeszcze za mało aby to określić..?

Drugie pytanie dotyczy haka. Mianowicie jak go zdemontować? Mam taki:
Obrazek

Obrazek

Według tych naklejek powinno się chyba 'otworzyć tą dźwignię i dalej coś z tym robić aby wyszedł [zlosnikz] , ale ona nie chce się do końca otworzyć, mam wrażenie, że jest troszkę podgięta od dołu i to dlatego, ale zanim walnę ją młotem aby wyprostować domniemane zagięcie wolę zapytać :lol:

A trzecie pytanie jest z czystej ciekawości. Od czego są te sterowniki:
Obrazek

Ten 'pod nogami' na pewno nie jest oryginalny, ale ten obok już raczej tak. Czyżby ten z boku był od ABS-u. Dodam, że mam dołożony alarm, ale alarm jest zamontowany bardzo lamersko i bez trudu widzę które elementy są od niego, natomiast ta 'czarna skrzynka' jest zamontowana według mnie zbyt 'profesjonalnie' jak na instalację alarmową. Wóz mojego starego też ma jakiś tam alarm, ale czegoś takiego tam nie ma.

I jeszcze jedno: do czego może być "Crash Sensor" widoczny po wyjęciu szufladki z popielniczki, skoro to auto nigdy nie miało mieć poduszki ani napinaczy pirotechnicznych. Wygląda on na oryginał, jest "Boschowski".

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 25, 2010 10:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
ten sterownik z boku to komputer sterujący praca jednostki.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 25, 2010 10:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Czyli od silnika...
Więc są dwa, czy może ten pod maską jest od czegoś innego..?

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 26, 2010 12:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
To przy nogach pasażera, z prawej, to sterownik silnika, potwierdzam. :) Jest tylko jeden...

Który pod maską? Pod maską, przed podszybiem, jest sterownik ABSu...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 26, 2010 12:54 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Masz na wtyczkach pasów RS?Jeśli tak to crash sensor jest od napinaczy.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 26, 2010 2:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 1:41 pm
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
Obrazek

Tu jest fotka z instrukcją do mojego haka.
Niestety nie pamiętam jaka kombinacja ruchów gałką pozwala go zdjąć.
Za każdym razem szukam od nowa :)
Jeśli to Ci może pomóc to [zlosnik]
Jeśli jest za małe, mogę wysłać w oryginalnym rozmiarze na maila - można bez kłopotu odczytać tekst, niestety w barbarzyńskim języku.
Pozdrawiam

_________________
________________
W126 300SE


Na górę
Post: pt mar 26, 2010 8:09 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
DJ MAKU pisze:
Ten 'pod nogami' na pewno nie jest oryginalny

Jak byś zrobił czytelniejsze zdjęcie, to może by się dało coś bliżej powiedzieć...
P.S.: sondę lambda masz odłączoną (lub jej nie ma)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 26, 2010 11:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 1:41 pm
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
Czytelność zdjęcia wzrasta z jego rozmiarem, stąd propozycja przesłania mailem do zainteresowanego.:)
ps.
Sondy faktycznie nie mam 8)

Pozdrawiam

_________________
________________

W126 300SE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 26, 2010 11:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Szumek pisze:
przed podszybiem, jest sterownik ABSu...

Aha, ja byłem przekonany, że jest dokładnie odwrotnie... :)

THC pisze:
Masz na wtyczkach pasów RS?

Mam, dokładnie takie sam symbol jak na tym sensorze.

don_edek pisze:
Jeśli jest za małe, mogę wysłać w oryginalnym rozmiarze na maila

Byłbym wdzięczny, adres to: marek.makowski@wp.pl

A wedle przepisów hak holowniczy jeśli jest 'demontowalny', to powinien być zdjęty gdy nie ciągnie się przyczepy, czy może sobie sterczeć..? Właściwie nie mam potrzeby go zdejmować, bo i tak ciągam dość często, ale chciałem wiedzieć czy czasem nie jest to tak łatwe, że ktoś go sobie kiedyś przy okazji 'przygarnie'...


Gerri pisze:
Jak byś zrobił czytelniejsze zdjęcie, to może by się dało coś bliżej powiedzieć...

Może teraz:
Obrazek

I jeszcze dla jasności wrzucę VIN, może to coś rozjaśni, jakby ktoś mógł rozkodować go to byłbym wdzięczny:
Obrazek

Obrazek

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 26, 2010 1:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
Rozkodowany VIN

VIN WDB1260241A243649
Model 300 SE
Chassis 1260241A243649
Engine 103981 12 011965
Transmission 722319 02 770227
Order 0 5 531 33625
Lights BOSCH
Wiper
Cab 04734
Delivery date 00.00.00
Dealer France, Monaco (531)
Interior fabric gray or alpaca gray (078)
Paint
172 anthracite grey metallic (с 01.01.1963)
Options
227 ashtray and cigar lighter in the rear, illuminated (с 01.03.1980)

240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)

280 steering wheel (400 mm dia.) and gearshift lever in leather trim; on W202 390 mm dia. (с 01.05.1984)

286 luggage nets on front seat backrests (с 01.01.1962)

420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)

430 headrests in the rear (с 01.01.1977)

440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)

470 Unknown code
506 outside rear view mirror, right, convex, taxi export version

532 automatic antenna without radio set (с 01.01.1963)

543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)

570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest

584 electric window lifters (front and rear doors) (с 01.04.1970)
electric window lifters, fourfold or sixfold

592 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)

600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)

614 lamp unit, asymmetrical, l.h. traffic, with amber lenses

629 Unknown code
630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)

877 reading lamp in the rear (с 01.11.1963)

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 26, 2010 2:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 1:41 pm
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Byłbym wdzięczny, adres to: marek.makowski@wp.pl


Wieczorkiem podeślę.

_________________
________________

W126 300SE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 26, 2010 8:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
escort923 dzięki za VIN.

I jeszcze jedna sprawa: 'szarpał' się ktoś może z niedziałającym oświetleniem "słoneczników"? U mnie problem sprowadza się do uszkodzonych wewnętrznych włączników, jak po rozebraniu zewrze się jego styki to świeci, ale tak to nie chce, lewy jeszcze czasem załapie, ale prawy wcale, a zależałoby mi żeby chociaż prawy działał (ja tam tego nie potrzebuje, ale współpasażerki już tak :) ) Jest jakiś 'opatentowany' sposób, czy trzeba raczej pytać w jakiś warsztatach od małej elektroniki czy nie wlutują nowego włącznika? I skąd wyhaczyć taki włącznik?

I jeszcze prosiłbym kogoś o wypowiedzenie się w sprawie klimatyzacji, czy taki stan rzeczy jaki w pierwszym poście opisałem jest mniej więcej prawidłowy, czy klima jest 'padnięta'..? Jakieś tam naklejki z serwisów od klimatyzacji pod maską są, jedna nawet z Polski (auto w kraju od '2008), więc się zastanawiam czy warto starać się zostawić to 'ustrojstwo' gdy będę wkładał diesla, czy nie warto, bo ona i tak długo już nie pociągnie...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 26, 2010 11:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Ta skrzyneczka GR 4 pod nogami to alarm marki GEMEL Serpi Star. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2010 8:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Mam jeszcze takie pytanie, niezwiązane co prawda z moim autem, ale nie ma sensu zakładać nowego tematu.
Mianowicie: czy wkładając do 126 300SE z '90 roku z 'shift lock' -iem skrzynię automatyczną też z 300SE, ale z '86 roku i bez shift lock-a napotka się związane z tym jakieś problemy? Dodam, że w założeniu jest aby blokada jednak nadal była w aucie.
Czy shift lock jest "przypisany" do skrzyni, czy też zostaje w aucie i skrzynie zarówno z blokadą jak i bez nie różnią się między sobą?

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl