MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

300SE: Kilka głupich pytań...
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47748
Strona 1 z 1

Autor:  DJ MAKU [ czw mar 25, 2010 8:47 pm ]
Tytuł:  300SE: Kilka głupich pytań...

Zwracam się do posiadaczy i użytkowników W126 z takimi paroma sprawami, szukałem, ale nie znalazłem odpowiedzi na to o co mi chodzi, więc pozwoliłem sobie zapytać w nowym temacie. Mianowicie mam pytanie czy jest jakiś "test" na wydajność klimatyzacji (tej zwykłej, manualnej), typu, że: "po odpaleniu i włączeniu klimy w 3 czy 5 minut ma się zrobić wyraźnie zimno"? W ostatnich dniach zrobiło się cieplej i jak auto postoi trochę na słońcu to się potrafi porządnie nagrzać, więc chyba można już coś spróbować sprawdzić. Jak ruszam i włączę klimę to słychać wyraźnie i na postoju czuć po silniku, że kompresor ruszył, z nawiewów po chwili leci chłodniejsze powietrze, ale tak bez szału raczej. Mam wrażenie, ze robi się w środku chłodniej bardziej od tego, że jadę, niż że włączona jest klimatyzacja :) . Jak sprawdzałem na postoju, to po odpaleniu i włączeniu klimy (zimny silnik, pierwszy rozruch tego dnia, około 13tej, więc był już porządnie nagrzany wewnątrz...) na słońcu gdzieś tak po dwóch minutach powietrze z nawiewów było już wyraźnie chłodne. Ustawiam temperaturę na "min.", dmuchawę na I lub II czasem III-ci bieg, a nadmuch na 'kratki ruchome'. Mam wrażenie, ze nie ma różnicy czy włącze obieg otwarty czy zamknięty (no może ciut lepiej na zamkniętym...). Można więc jakoś sprawdzić czy klima funkcjonuje poprawnie czy też to jeszcze za mało aby to określić..?

Drugie pytanie dotyczy haka. Mianowicie jak go zdemontować? Mam taki:
Obrazek

Obrazek

Według tych naklejek powinno się chyba 'otworzyć tą dźwignię i dalej coś z tym robić aby wyszedł [zlosnikz] , ale ona nie chce się do końca otworzyć, mam wrażenie, że jest troszkę podgięta od dołu i to dlatego, ale zanim walnę ją młotem aby wyprostować domniemane zagięcie wolę zapytać :lol:

A trzecie pytanie jest z czystej ciekawości. Od czego są te sterowniki:
Obrazek

Ten 'pod nogami' na pewno nie jest oryginalny, ale ten obok już raczej tak. Czyżby ten z boku był od ABS-u. Dodam, że mam dołożony alarm, ale alarm jest zamontowany bardzo lamersko i bez trudu widzę które elementy są od niego, natomiast ta 'czarna skrzynka' jest zamontowana według mnie zbyt 'profesjonalnie' jak na instalację alarmową. Wóz mojego starego też ma jakiś tam alarm, ale czegoś takiego tam nie ma.

I jeszcze jedno: do czego może być "Crash Sensor" widoczny po wyjęciu szufladki z popielniczki, skoro to auto nigdy nie miało mieć poduszki ani napinaczy pirotechnicznych. Wygląda on na oryginał, jest "Boschowski".

Autor:  Paweł-Sec [ czw mar 25, 2010 10:39 pm ]
Tytuł: 

ten sterownik z boku to komputer sterujący praca jednostki.

Autor:  DJ MAKU [ czw mar 25, 2010 10:58 pm ]
Tytuł: 

Czyli od silnika...
Więc są dwa, czy może ten pod maską jest od czegoś innego..?

Autor:  Szumek [ pt mar 26, 2010 12:28 am ]
Tytuł: 

To przy nogach pasażera, z prawej, to sterownik silnika, potwierdzam. :) Jest tylko jeden...

Który pod maską? Pod maską, przed podszybiem, jest sterownik ABSu...

Autor:  THC [ pt mar 26, 2010 12:54 am ]
Tytuł: 

Masz na wtyczkach pasów RS?Jeśli tak to crash sensor jest od napinaczy.

Autor:  don_edek [ pt mar 26, 2010 2:44 am ]
Tytuł: 

Obrazek

Tu jest fotka z instrukcją do mojego haka.
Niestety nie pamiętam jaka kombinacja ruchów gałką pozwala go zdjąć.
Za każdym razem szukam od nowa :)
Jeśli to Ci może pomóc to [zlosnik]
Jeśli jest za małe, mogę wysłać w oryginalnym rozmiarze na maila - można bez kłopotu odczytać tekst, niestety w barbarzyńskim języku.
Pozdrawiam

Autor:  Gerri [ pt mar 26, 2010 8:09 am ]
Tytuł:  Re: 300SE: Kilka głupich pytań...

DJ MAKU pisze:
Ten 'pod nogami' na pewno nie jest oryginalny

Jak byś zrobił czytelniejsze zdjęcie, to może by się dało coś bliżej powiedzieć...
P.S.: sondę lambda masz odłączoną (lub jej nie ma)

Autor:  don_edek [ pt mar 26, 2010 11:02 am ]
Tytuł: 

Czytelność zdjęcia wzrasta z jego rozmiarem, stąd propozycja przesłania mailem do zainteresowanego.:)
ps.
Sondy faktycznie nie mam 8)

Pozdrawiam

Autor:  DJ MAKU [ pt mar 26, 2010 11:04 am ]
Tytuł: 

Szumek pisze:
przed podszybiem, jest sterownik ABSu...

Aha, ja byłem przekonany, że jest dokładnie odwrotnie... :)

THC pisze:
Masz na wtyczkach pasów RS?

Mam, dokładnie takie sam symbol jak na tym sensorze.

don_edek pisze:
Jeśli jest za małe, mogę wysłać w oryginalnym rozmiarze na maila

Byłbym wdzięczny, adres to: marek.makowski@wp.pl

A wedle przepisów hak holowniczy jeśli jest 'demontowalny', to powinien być zdjęty gdy nie ciągnie się przyczepy, czy może sobie sterczeć..? Właściwie nie mam potrzeby go zdejmować, bo i tak ciągam dość często, ale chciałem wiedzieć czy czasem nie jest to tak łatwe, że ktoś go sobie kiedyś przy okazji 'przygarnie'...


Gerri pisze:
Jak byś zrobił czytelniejsze zdjęcie, to może by się dało coś bliżej powiedzieć...

Może teraz:
Obrazek

I jeszcze dla jasności wrzucę VIN, może to coś rozjaśni, jakby ktoś mógł rozkodować go to byłbym wdzięczny:
Obrazek

Obrazek

Autor:  escort923 [ pt mar 26, 2010 1:35 pm ]
Tytuł: 

Rozkodowany VIN

VIN WDB1260241A243649
Model 300 SE
Chassis 1260241A243649
Engine 103981 12 011965
Transmission 722319 02 770227
Order 0 5 531 33625
Lights BOSCH
Wiper
Cab 04734
Delivery date 00.00.00
Dealer France, Monaco (531)
Interior fabric gray or alpaca gray (078)
Paint
172 anthracite grey metallic (с 01.01.1963)
Options
227 ashtray and cigar lighter in the rear, illuminated (с 01.03.1980)

240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)

280 steering wheel (400 mm dia.) and gearshift lever in leather trim; on W202 390 mm dia. (с 01.05.1984)

286 luggage nets on front seat backrests (с 01.01.1962)

420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)

430 headrests in the rear (с 01.01.1977)

440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)

470 Unknown code
506 outside rear view mirror, right, convex, taxi export version

532 automatic antenna without radio set (с 01.01.1963)

543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)

570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest

584 electric window lifters (front and rear doors) (с 01.04.1970)
electric window lifters, fourfold or sixfold

592 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)

600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)

614 lamp unit, asymmetrical, l.h. traffic, with amber lenses

629 Unknown code
630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)

877 reading lamp in the rear (с 01.11.1963)

Autor:  don_edek [ pt mar 26, 2010 2:48 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Byłbym wdzięczny, adres to: marek.makowski@wp.pl


Wieczorkiem podeślę.

Autor:  DJ MAKU [ pt mar 26, 2010 8:10 pm ]
Tytuł: 

escort923 dzięki za VIN.

I jeszcze jedna sprawa: 'szarpał' się ktoś może z niedziałającym oświetleniem "słoneczników"? U mnie problem sprowadza się do uszkodzonych wewnętrznych włączników, jak po rozebraniu zewrze się jego styki to świeci, ale tak to nie chce, lewy jeszcze czasem załapie, ale prawy wcale, a zależałoby mi żeby chociaż prawy działał (ja tam tego nie potrzebuje, ale współpasażerki już tak :) ) Jest jakiś 'opatentowany' sposób, czy trzeba raczej pytać w jakiś warsztatach od małej elektroniki czy nie wlutują nowego włącznika? I skąd wyhaczyć taki włącznik?

I jeszcze prosiłbym kogoś o wypowiedzenie się w sprawie klimatyzacji, czy taki stan rzeczy jaki w pierwszym poście opisałem jest mniej więcej prawidłowy, czy klima jest 'padnięta'..? Jakieś tam naklejki z serwisów od klimatyzacji pod maską są, jedna nawet z Polski (auto w kraju od '2008), więc się zastanawiam czy warto starać się zostawić to 'ustrojstwo' gdy będę wkładał diesla, czy nie warto, bo ona i tak długo już nie pociągnie...

Autor:  AndyS [ pt mar 26, 2010 11:42 pm ]
Tytuł: 

Ta skrzyneczka GR 4 pod nogami to alarm marki GEMEL Serpi Star. [zlosnik]

Autor:  DJ MAKU [ pt kwie 16, 2010 8:49 pm ]
Tytuł: 

Mam jeszcze takie pytanie, niezwiązane co prawda z moim autem, ale nie ma sensu zakładać nowego tematu.
Mianowicie: czy wkładając do 126 300SE z '90 roku z 'shift lock' -iem skrzynię automatyczną też z 300SE, ale z '86 roku i bez shift lock-a napotka się związane z tym jakieś problemy? Dodam, że w założeniu jest aby blokada jednak nadal była w aucie.
Czy shift lock jest "przypisany" do skrzyni, czy też zostaje w aucie i skrzynie zarówno z blokadą jak i bez nie różnią się między sobą?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/