MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

awaria chlodnica olejowa turbo diesel
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47767
Strona 1 z 1

Autor:  aegm [ pt mar 26, 2010 7:28 pm ]
Tytuł:  awaria chlodnica olejowa turbo diesel

witam,
padla chlodnica olejowa ukryta pod zderzakiem przed przednim lewym kolem.Kapie wrecz leje sie z niej.Jazda dalsza niemozliwa! Co robic? Nowa dosc droga.Da sie stara jakos zregenerowac/uszczelnic, czy jest to element nienaprawialny? Auto to W124 300D Turbo 87rok.
Moze ktos z was ma takowa lada,dobra uzywana,oryginalna?!
dzieki za rady i pozdrawiam

Autor:  Mirmur [ pt mar 26, 2010 7:51 pm ]
Tytuł: 

Ta chłodnica jest dość solidnie zrobiona a nowa kosztuje 450 zł. Sprawdzałeś, w którym miejscu cieknie? Może wystarczy ją pospawać.

Pozdrawiam.

Autor:  bary123ce [ pt mar 26, 2010 8:45 pm ]
Tytuł: 

ja już trzecią spawałem, ale dopiero trzeci spawacz sobie poradził ;) Problem dość powszechny...

Autor:  aegm [ wt mar 30, 2010 3:52 pm ]
Tytuł: 

Mirmur pisze:
Ta chłodnica jest dość solidnie zrobiona a nowa kosztuje 450 zł


hej,
450zl?! [totalszok] gdzie?! Ja natrafilem tylko na takie za 1450zl. Tj.nie watpie ze takowe za 400zl sa, ale smiem od razu watpic w ich wydajnosc i jakosc.
Dla przykladu podam, ze rok temu wymienialem chlodnice od klimy w swoim W210. Dalem za nia 300zl. Piekna ladna w pudelu przyszla. Dzis czyli po 11miesiacach od zakupu jest cala w zielonych plamach-jak sito. Klima przez to nieszczelna/niesprawna! Ponowne koszta.Wymiana, nabicie,czas. Znow trzeba sie sadzic :roll:
Ale wracamy do chlodnicy olejowej od 124 Turbo Diesela.

Mirmur pisze:
Sprawdzałeś, w którym miejscu cieknie?


Tak! Sciagnalem oslone i cieknie u jej spodu. Auto jest w ladnym stanie i ma malo przejechane i w ostatnich latach malo uzywane.Cala zime stalo praktycznie nie palone w garazu. Po wyjechaniu z niego pare dni temu zaczelo z niej ciec.
Mozna ja we wlasnym zakresie wymontowac? Bede probowal ja podratowac/pospawac, o ile sie da.
Chetnie kupie sprawdzana uzywana(oryginalna), bo taka nowa za 400zl to dziekuje.
Numer oryginalnej to:1245000000

pozdr.

Autor:  Mirmur [ wt mar 30, 2010 4:49 pm ]
Tytuł: 

aegm pisze:
... Ściągnąłem osłonę i cieknie u jej spodu...

Sprawdź czy cieknie z okolic króćca, węża czy z rdzenia, bo to, że u jej spodu to raczej normalne.
aegm pisze:
... Auto jest w ładnym stanie i ma mało przejechane i w ostatnich latach mało używane. Całą zimę stało praktycznie nie palone w garażu. Po wyjechaniu z niego parę dni temu zaczęło z niej ciec...

Auta, które stoją nieużywane często doznają dziwnych usterek i awarii.
aegm pisze:
... Można ją we własnym zakresie wymontować? Będę próbował ją podratować / pospawać, o ile się da...

We własnym zakresie to może nie, ale http://www.allegro.pl/item960251981_mer ... _nowa.html Cena którą wcześniej podałem dotyczyła takiej operacji. Możesz też dać ją do pospawania, ale raczej komuś, kto spawa tylko chłodnice a nie wszystko, co mu wpadnie w łapy.
aegm pisze:
... Chętnie kupię sprawdzaną używaną (oryginalną), bo taka nowa, za 400zl to dziękuję. Numer oryginalnej to:1245000000

Sprawdź czy jest na duże czy na małe „śrubunki” i jeśli nadal potrzebujesz używanej daj mi znać na PW.

Pozdrawiam.

Autor:  aegm [ wt mar 30, 2010 5:47 pm ]
Tytuł: 

Mirmur pisze:
Sprawdź czy cieknie z okolic króćca, węża czy z rdzenia, bo to, że u jej spodu to raczej normalne.


oki! skad cieknie dokladnie to nie wiem, bo az tak dobrze sie nie przypatrywalem.

Cytuj:
Auta, które stoją nieużywane często doznają dziwnych usterek i awarii.


Dokladnie tak jest! Znam to niestety z doswiadczenia [szalone]
Cytuj:
We własnym zakresie to może nie, ale http://www.allegro.pl/item960251981_mer ... _nowa.html Cena którą wcześniej podałem dotyczyła takiej operacji. Możesz też dać ją do pospawania, ale raczej komuś, kto spawa tylko chłodnice a nie wszystko, co mu wpadnie w łapy.


Aha rozumiem! Bede na pewno probowal ja dac tak jak piszesz do pospawania, bo az tak uzdolniony to ja nie jestem.

Mirmur pisze:
Sprawdź czy jest na duże czy na małe „śrubunki” i jeśli nadal potrzebujesz używanej daj mi znać na PW.


Zagladne tam kiedys, bo teraz brak czasu i napisze co i jak. Wiem, ze do 300D Turbo jest jakas specjalna i najdrozsza, bo np.do 250D turbo jest prawie o polowe tansza i tym samym tez nie pasuje.

pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/