MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 7:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob mar 27, 2010 11:59 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Witam. Mam mały problemik z moim om 603 turbo, otóż skubaniec jak go ostrzej pocisne zaczyna sie grzac. Objaw w zime był mniej dokuczliwy ale teraz zaczynam sie martwic o glowice zeby nie ucierpiala. Poczatkowo obstawialem VISCO( po jego sprawdzeniu okazalo sie ze broi, wiec je wymienilem-orginalne, czesc serwisowa behr-hella). Jednak przynioslo to maly efekt. Troche mniej sie grzeje ale jednak jadac pod gorke i dociskajac mu temp zbliza sie do 100. Chyba troche za wysoko co? Nie wiem jaki tam jest termostat, tzn jaka ma temp otwarcia, pytanie jaki powinien byc? Druga rzecz to korek na zbiorniczku, czytalem gdzies ze jak nie trzyma cisnienia to tez moze sie przegrzewac. Na szczescie mam takowy w 500 sel wiec se przeloze i sprawdze. Ma ktos jeszcze jakies pomysly?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 1:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Ja mam dokładnie to samo, po wymianie termostatu (temp. 85C, nie wiem, czy taki sam jest w turbodieslu), przy jeździe pod górę z dość duzym obciązeniem silnika temp. skacze nawet powyżej 100C. Przy normalnej jeździe mam 95C, zima też tak miałem. Podejrzewam, ze u mnie jest to wina termostatu.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 1:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
100 to żadna temperatura, nie ma co się przejmować.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 4:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Własnie o to się boje, ze jest, bo jak przyjdą letnie upały, nie będzie problemu? Najgorzej włąsnie jest z jazda pod górę z mocnym wciskaniem gazu.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 4:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Jeśli dobrze pamiętam 300 Turbo ma termostat na 80C a pozostałe Diesle na 85C.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 6:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Cytuj:
Jeśli dobrze pamiętam 300 Turbo ma termostat na 80C a pozostałe Diesle na 85C.

Gratuluje pamieci.
[zlosnikz] Zgadza sie sprawdzilem w katalogu IC. Musze u siebie sprawdzic.
zegarek pisze:
100 to żadna temperatura, nie ma co się przejmować.

Ok, jak mi padnie glowica od tej żadnej temperatury to rozumiem ze jestes jej sponsorem, tak swobodnie sie wypowiadasz. :o

darus pisze:
Przy normalnej jeździe mam 95C, zima też tak miałem

To masz kolego napewno za wysoko. Ja przy normalnej jezdzie mam 85, moze nie dokladnie bo to trudno okreslic ale blizej wskaznikowi do 80 niz do setki. Proponuje sprawdzic na poczatek poziom plynu i drożnosc powietrzna chlodnicy.
A moze kolega bary123 by sie wypowiedział, ponoc lubi i zna te silniki.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 6:50 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
ja mam taki silnik i u mnie tak samo sie dzieje.. ale mam za mala chlodncie wody i nie mam chlodnicy oleju tylko zamkniety obieg wezem.. gro moich znajomych tak samo ma.. pod gorke idzie prawie do 100 pozniej sie luzuje.... w korku dochodzi pod 100 pozniej sie luzuje... jak w korku trzymam na gazie zwiekszajac tym samym obrot viska sytuacja ulega zmianie i automatycznie wskazowka temp spada... Jak dla mnie to visko w dieslu z automatem i klima jest takie sobie.. duzo lepszy jest zwykly wiatrak elektryczny ktory jak sie zalaczy to smiga na wolnych obrotach rownie skutecznie jak na wysokich.

Inna sprawa ze koledze tak sie grzal jak nam wszystkim... i zima nie chcial odpalic... okazalo sie ze jeden pierscien mial zgrzany.. :] wyremontowal silnik (wydal prawie 5 tys ) i juz mu sie nie grzeje :D

wiec wg mnie albo jezdzisz i sie nie przejmujesz, albo wyloz na remont kase i nie bedzie sie grzal ;)


ale fakt faktem 100 stopni to nie zadna temp.. nieraz gasze auto przy 85-90 w sloncu, odpalam po 5 minutach i jest 98-100 :D

3,2 ponoc w korku z klima 100 to norma..


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 7:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
a jak koledzy odczytują tą temperaturę 100 stopni? gdzie jest wtedy wskazówka?
diablos25 masz klimę? czy nowe Visko działa? chłodnicę oleju masz zalepioną błotem? działa wentylator chłodnicy oleju? uszczelniałeś kiedyś chłodnicę?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 7:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
no standarodowo 100 stopni to kreska miedzy 80 a 120 :] 85 to brzuszek ósemki :P 90 to pomiedzy 80 a 100 ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 7:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ale ta kreska nie jest w połowie drogi między 80 a 120 ...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 7:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
poniższa fotka pokazuje temperaturę87 st.C
Obrazek

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 8:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
A mnie sie wydaje, że fotka pokazuje 95C

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 9:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
ta kreska to 100 stopni..... czy chcecie w to wierzyc czy nie ;)

tak jak mowi darus to 95 stopni :D

a to ze nie jest idealnie po srodku.. nie ja to projektowalem :D [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 28, 2010 12:00 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
nie wiem panowie ale moj 300td ma wedlug vis 80c termostat i taki zamontowalem jak sie stary popsul
\wisco jest sprawne klima tez wec w korkach wupale grzeje sie do tych85 no moze 90

radze sprawdzic:
- termostat
- wisco
- witraki od klimy
- na koncu pompe wody ktora ostatno rozsypala mi sie w cdiku i sie zagotowal na dzien dobry

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 28, 2010 12:20 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja uważam, że jeśli podczas normalnej jazdy w trasie temperatura rośnie to trzeba by poszukać problemu. W korku, w mieście - i pod czerwona kreskę jest OK - ale mnie niepokoiło by zwiększanie się temperatury w trasie - wtedy chłodnica ma prawie idealne warunki pracy.
Ja czy śmigam 50-90-czy 180 temepraturę w mam identyczną. (Z wyjątkiem np serpentyn w okolicy Sanoka jak grzeję ostro to czuję, że czasem zaczyna załączać się wiskoza)
Jak już poprzednik wspomniał:
wydajność pompy
zakamieniona chłodnica
nie otwierajacy się do końca termostat

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl