MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

300 Turbo, grzeje sie.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47777
Strona 1 z 4

Autor:  diablos25 [ sob mar 27, 2010 11:59 am ]
Tytuł:  300 Turbo, grzeje sie.

Witam. Mam mały problemik z moim om 603 turbo, otóż skubaniec jak go ostrzej pocisne zaczyna sie grzac. Objaw w zime był mniej dokuczliwy ale teraz zaczynam sie martwic o glowice zeby nie ucierpiala. Poczatkowo obstawialem VISCO( po jego sprawdzeniu okazalo sie ze broi, wiec je wymienilem-orginalne, czesc serwisowa behr-hella). Jednak przynioslo to maly efekt. Troche mniej sie grzeje ale jednak jadac pod gorke i dociskajac mu temp zbliza sie do 100. Chyba troche za wysoko co? Nie wiem jaki tam jest termostat, tzn jaka ma temp otwarcia, pytanie jaki powinien byc? Druga rzecz to korek na zbiorniczku, czytalem gdzies ze jak nie trzyma cisnienia to tez moze sie przegrzewac. Na szczescie mam takowy w 500 sel wiec se przeloze i sprawdze. Ma ktos jeszcze jakies pomysly?

Autor:  darus [ sob mar 27, 2010 1:46 pm ]
Tytuł: 

Ja mam dokładnie to samo, po wymianie termostatu (temp. 85C, nie wiem, czy taki sam jest w turbodieslu), przy jeździe pod górę z dość duzym obciązeniem silnika temp. skacze nawet powyżej 100C. Przy normalnej jeździe mam 95C, zima też tak miałem. Podejrzewam, ze u mnie jest to wina termostatu.

Autor:  zegarek [ sob mar 27, 2010 1:51 pm ]
Tytuł: 

100 to żadna temperatura, nie ma co się przejmować.

Autor:  darus [ sob mar 27, 2010 4:27 pm ]
Tytuł: 

Własnie o to się boje, ze jest, bo jak przyjdą letnie upały, nie będzie problemu? Najgorzej włąsnie jest z jazda pod górę z mocnym wciskaniem gazu.

Autor:  Mirmur [ sob mar 27, 2010 4:29 pm ]
Tytuł: 

Jeśli dobrze pamiętam 300 Turbo ma termostat na 80C a pozostałe Diesle na 85C.

Pozdrawiam.

Autor:  diablos25 [ sob mar 27, 2010 6:43 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jeśli dobrze pamiętam 300 Turbo ma termostat na 80C a pozostałe Diesle na 85C.

Gratuluje pamieci.
[zlosnikz] Zgadza sie sprawdzilem w katalogu IC. Musze u siebie sprawdzic.
zegarek pisze:
100 to żadna temperatura, nie ma co się przejmować.

Ok, jak mi padnie glowica od tej żadnej temperatury to rozumiem ze jestes jej sponsorem, tak swobodnie sie wypowiadasz. :o

darus pisze:
Przy normalnej jeździe mam 95C, zima też tak miałem

To masz kolego napewno za wysoko. Ja przy normalnej jezdzie mam 85, moze nie dokladnie bo to trudno okreslic ale blizej wskaznikowi do 80 niz do setki. Proponuje sprawdzic na poczatek poziom plynu i drożnosc powietrzna chlodnicy.
A moze kolega bary123 by sie wypowiedział, ponoc lubi i zna te silniki.

Autor:  Frytejro [ sob mar 27, 2010 6:50 pm ]
Tytuł: 

ja mam taki silnik i u mnie tak samo sie dzieje.. ale mam za mala chlodncie wody i nie mam chlodnicy oleju tylko zamkniety obieg wezem.. gro moich znajomych tak samo ma.. pod gorke idzie prawie do 100 pozniej sie luzuje.... w korku dochodzi pod 100 pozniej sie luzuje... jak w korku trzymam na gazie zwiekszajac tym samym obrot viska sytuacja ulega zmianie i automatycznie wskazowka temp spada... Jak dla mnie to visko w dieslu z automatem i klima jest takie sobie.. duzo lepszy jest zwykly wiatrak elektryczny ktory jak sie zalaczy to smiga na wolnych obrotach rownie skutecznie jak na wysokich.

Inna sprawa ze koledze tak sie grzal jak nam wszystkim... i zima nie chcial odpalic... okazalo sie ze jeden pierscien mial zgrzany.. :] wyremontowal silnik (wydal prawie 5 tys ) i juz mu sie nie grzeje :D

wiec wg mnie albo jezdzisz i sie nie przejmujesz, albo wyloz na remont kase i nie bedzie sie grzal ;)


ale fakt faktem 100 stopni to nie zadna temp.. nieraz gasze auto przy 85-90 w sloncu, odpalam po 5 minutach i jest 98-100 :D

3,2 ponoc w korku z klima 100 to norma..

Autor:  bary123ce [ sob mar 27, 2010 7:07 pm ]
Tytuł: 

a jak koledzy odczytują tą temperaturę 100 stopni? gdzie jest wtedy wskazówka?
diablos25 masz klimę? czy nowe Visko działa? chłodnicę oleju masz zalepioną błotem? działa wentylator chłodnicy oleju? uszczelniałeś kiedyś chłodnicę?

Autor:  Frytejro [ sob mar 27, 2010 7:27 pm ]
Tytuł: 

no standarodowo 100 stopni to kreska miedzy 80 a 120 :] 85 to brzuszek ósemki :P 90 to pomiedzy 80 a 100 ;)

Autor:  bary123ce [ sob mar 27, 2010 7:44 pm ]
Tytuł: 

ale ta kreska nie jest w połowie drogi między 80 a 120 ...

Autor:  t.king [ sob mar 27, 2010 7:55 pm ]
Tytuł: 

poniższa fotka pokazuje temperaturę87 st.C
Obrazek

Autor:  darus [ sob mar 27, 2010 8:25 pm ]
Tytuł: 

A mnie sie wydaje, że fotka pokazuje 95C

Autor:  Frytejro [ sob mar 27, 2010 9:27 pm ]
Tytuł: 

ta kreska to 100 stopni..... czy chcecie w to wierzyc czy nie ;)

tak jak mowi darus to 95 stopni :D

a to ze nie jest idealnie po srodku.. nie ja to projektowalem :D [zlosnik]

Autor:  blackmilk [ ndz mar 28, 2010 12:00 am ]
Tytuł: 

nie wiem panowie ale moj 300td ma wedlug vis 80c termostat i taki zamontowalem jak sie stary popsul
\wisco jest sprawne klima tez wec w korkach wupale grzeje sie do tych85 no moze 90

radze sprawdzic:
- termostat
- wisco
- witraki od klimy
- na koncu pompe wody ktora ostatno rozsypala mi sie w cdiku i sie zagotowal na dzien dobry

Autor:  ukaniu [ ndz mar 28, 2010 12:20 am ]
Tytuł: 

Ja uważam, że jeśli podczas normalnej jazdy w trasie temperatura rośnie to trzeba by poszukać problemu. W korku, w mieście - i pod czerwona kreskę jest OK - ale mnie niepokoiło by zwiększanie się temperatury w trasie - wtedy chłodnica ma prawie idealne warunki pracy.
Ja czy śmigam 50-90-czy 180 temepraturę w mam identyczną. (Z wyjątkiem np serpentyn w okolicy Sanoka jak grzeję ostro to czuję, że czasem zaczyna załączać się wiskoza)
Jak już poprzednik wspomniał:
wydajność pompy
zakamieniona chłodnica
nie otwierajacy się do końca termostat

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/