MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 2:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: centralny zamek
Post: sob mar 27, 2010 10:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
cos sobie popsulem :(
kupilem centralke do centralnego zamka.
rozgrzebalem silownik w bagazniku i go popsulem :(
nie majac opisu co ktory kabel robi, doszedlem do wniosku - skoro na brazowym jest prąd, to cz-b i nb w kombinacji z nim oznaczaja "zamkniety" / "otwarty" lub na odwrot.
no i po paru probach silownik przestal zalaczac pompke. z zamka w drzwiach wszystko jest gites.
co spalilem? silownik? ma ktos moze rozpiskum tego wlacznika wbudowanego w silownik klapy?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: pn mar 29, 2010 9:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
a moze ktos ma taki silownik luzem i moze pomierzyc, jak sie zwieraja poszczegolne kabelki przy wlaczaniu/wylaczaniu?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2010 8:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
To znaczy jak pomierzyć? Próbnika elektrycznego niestety nie mam i wiedzy elektrycznej za bardzo też nie niestety, ale mam to teraz prawie na wierzchu, bo przedwczoraj odblokowywałem zamek tylnej klapy ze skutkiem pozytywnym na szczęście i jeszcze nie wkładałem 'szmat' z powrotem, tak więc jak coś to wytłumacz mi jak czteroletniemu dziecku [zlosnik] o co Ci chodzi dokładnie, to może będę mógł jakoś pomóc...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 29, 2010 8:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
DJ MAKU pisze:
To znaczy jak pomierzyć? Próbnika elektrycznego niestety nie mam


bez probnika nie da rady :-)
tam sa trzy piny: gorny lewy, gorny prawy i dolny.
no i trzeba by zobaczyc, co z czym jest zwarte jak silownik jest otwarty i zamkniety :(

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 30, 2010 9:48 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
No, jest tam tak dokładnie. Patrzyłem dzisiaj, jest kabel brązowy tak jak piszesz i jeszcze dwa, ale o innych kolorach niż podałeś (rozumiem, że cz-b to czarno-biały, a n-b to niebiesko-biały), u mnie jeden jest bodajże czerwono-biały, a drugiego taki jakiś nieokreślony, wyblakły już...

No to kicha, muszę sobie chyba kupić gdzieś jakiś miernik, problem w tym, że ja jak mam jakiś kłopot, to lecę zaraz do mojego elektryka, bo sam to się za bardzo nie znam i wolę nie grzebać za dużo...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2010 8:45 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
DJ MAKU pisze:
No to kicha, muszę sobie chyba kupić gdzieś jakiś miernik, problem w tym, że ja jak mam jakiś kłopot, to lecę zaraz do mojego elektryka, bo sam to się za bardzo nie znam i wolę nie grzebać za dużo...


spoko, dostalem schemat do W124, ktory mnie pouczyl, ze rzeczywistosc moze wygladac calkiem inaczej od wyobrazen [zlosnik]
otoz sterownik zamka wpina sie na jednym przewodzie sterujacym od silownika, bo ten sam przewod w pozycji zamknietej otwiera i w pozycji otwartej zamyka

Obrazek <br>Dodano po 1 minutach.:<br> [quote="DJ MAKU"]


wiem tez, co popsulem. w kompresorku sa dodatkowe bezpieczniki.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2010 8:29 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Centralny zamek w W-126 pierwszej serii działał na innej zasadzie niż w serii drugiej. Oprócz innej zasady działania inne są oczywiście kolory kabli.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2010 10:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Gerri pisze:
Centralny zamek w W-126 pierwszej serii działał na innej zasadzie niż w serii drugiej. Oprócz innej zasady działania inne są oczywiście kolory kabli.


o...mam druga serie. pomozesz?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 01, 2010 11:20 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/3277.pdf

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 3:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Gerri pisze:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1989/300SE/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/3277.pdf


dzieki - wychodzi, ze w tylnym "sillowniku" jest to zolty przewod.
jakby ktos szukal, podaje prosty przepis na centralny zamek w W126 w 1h i ~100 PLN.
kupujemy centralke z 2 pilotami, ja wybralem Remotronix RTX RANGER KE1 (remotronix.com) do ktorego dokupilem dwa groty kluczyka do W126 (w tej samej firmie) - calosc ~100 zł.
odsuwamy z tylu w bagazniku tapicerke miedzy lampami, rozpinamy ciegno do "silownika" (nie jest to w istocie silownik, tylko wlacznik) - po prostu sie wysuwa ten metalowy pret z jego obudowy. Luzujemy dwie sruby M8 i wyciagmy ostroznie silowniczek. Ostroznie, bo w srodku troche jest ostrej blachy. Wyciagamy wtyczke, rozcinamy zolty przewod (to sterujacy) a z brazowego bierzemy +12V. Dalej wg schematu w powyzszym watku, trzeba tylko uwazac, zeby rozciety zolty podpiac z wlasciwej strony do sterownika - inaczej spalimy bezpiecznik nr 15 w przedziale silnikowym.
jak ktos chce, mozna sobie podpiac kierunkowskazy albo syrenke. diode wrzucilem do klosza wstecznego swiatla.

gra i buczy :D

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 6:06 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
sneer pisze:
Luzujemy dwie sruby M8

To jest blachowkręt. Chciałeś chyba napisać, że przy jego odkręcaniu używamy kluczyka "ósemki"
sneer pisze:
z brazowego bierzemy +12V

To niemożliwe: brązowy w większości Mercedesów to ZAWSZE minus.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 7:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Witam. Nie łatwiej wpinać się wprost przy pompie?
Ja tak zrobiłem kilka lat temu i działa. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 8:00 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Vivalawita pisze:
. Nie łatwiej wpinać się wprost przy pompie?

Niekoniecznie. Jeżeli ktoś chce jeszcze podłączyć migacze - to tam ich nie znajdzie. Jeżeli ktoś chce podłączyć "pikawkę-syrenkę" - to musi "ciągnąć druta" do samego przodu. Poza tym jeżeli pompka jest pod siedzeniem - to w tym obszarze jest często zwiększona wilgotność - wystarczy brak korka w progu. Płytki elektroniki oryginalnej są zazwyczaj bardzie odporne na wilgoć od płytek drukowanych w popularnej "chińszczyźnie" - tak więc dużo szybciej takie ustrojstwo wysiądzie...

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 8:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Może i tak, ale ja mam w bagażniku gdzie wilgotnośc tez jest dośc znaczna i chodzi, a pociągnąć kabelek trza wszędzie a co naczy 1 czy 2 metry? ale lepszy dostęp. Ja miałem trochę lepiej bo użyłem kabli po zdemontowanej "centrali telefonicznej" w aucie


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2010 11:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
sneer pisze:
jakby ktos szukal, podaje prosty przepis na centralny zamek w W126 w 1h i ~100 PLN.

To jest przepis na sterowanie z pilota, dobrze zrozumiałem..?

Ja mam to w swoim niestety, alarm ze zdalnym sterowaniem i podchodzę do wyp... tego cuda, które przestało działać. Skutkiem używania przez poprzednich właścicieli tylko otwierania z pilota było to, że sprawny był tylko zamek od strony pasażera, resztę musiałem 'uruchamiać' na nowo żeby nie biegać dookoła auta za każdym razem.

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl