| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| centralny zamek https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47791 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | sneer [ sob mar 27, 2010 10:02 pm ] |
| Tytuł: | centralny zamek |
cos sobie popsulem kupilem centralke do centralnego zamka. rozgrzebalem silownik w bagazniku i go popsulem nie majac opisu co ktory kabel robi, doszedlem do wniosku - skoro na brazowym jest prąd, to cz-b i nb w kombinacji z nim oznaczaja "zamkniety" / "otwarty" lub na odwrot. no i po paru probach silownik przestal zalaczac pompke. z zamka w drzwiach wszystko jest gites. co spalilem? silownik? ma ktos moze rozpiskum tego wlacznika wbudowanego w silownik klapy? |
|
| Autor: | sneer [ pn mar 29, 2010 9:58 am ] |
| Tytuł: | Re: centralny zamek |
a moze ktos ma taki silownik luzem i moze pomierzyc, jak sie zwieraja poszczegolne kabelki przy wlaczaniu/wylaczaniu? |
|
| Autor: | DJ MAKU [ pn mar 29, 2010 8:34 pm ] |
| Tytuł: | |
To znaczy jak pomierzyć? Próbnika elektrycznego niestety nie mam i wiedzy elektrycznej za bardzo też nie niestety, ale mam to teraz prawie na wierzchu, bo przedwczoraj odblokowywałem zamek tylnej klapy ze skutkiem pozytywnym na szczęście i jeszcze nie wkładałem 'szmat' z powrotem, tak więc jak coś to wytłumacz mi jak czteroletniemu dziecku o co Ci chodzi dokładnie, to może będę mógł jakoś pomóc...
|
|
| Autor: | sneer [ pn mar 29, 2010 8:51 pm ] |
| Tytuł: | |
DJ MAKU pisze: To znaczy jak pomierzyć? Próbnika elektrycznego niestety nie mam
bez probnika nie da rady tam sa trzy piny: gorny lewy, gorny prawy i dolny. no i trzeba by zobaczyc, co z czym jest zwarte jak silownik jest otwarty i zamkniety |
|
| Autor: | DJ MAKU [ wt mar 30, 2010 9:48 am ] |
| Tytuł: | |
No, jest tam tak dokładnie. Patrzyłem dzisiaj, jest kabel brązowy tak jak piszesz i jeszcze dwa, ale o innych kolorach niż podałeś (rozumiem, że cz-b to czarno-biały, a n-b to niebiesko-biały), u mnie jeden jest bodajże czerwono-biały, a drugiego taki jakiś nieokreślony, wyblakły już... No to kicha, muszę sobie chyba kupić gdzieś jakiś miernik, problem w tym, że ja jak mam jakiś kłopot, to lecę zaraz do mojego elektryka, bo sam to się za bardzo nie znam i wolę nie grzebać za dużo... |
|
| Autor: | sneer [ czw kwie 01, 2010 8:45 am ] |
| Tytuł: | |
DJ MAKU pisze: No to kicha, muszę sobie chyba kupić gdzieś jakiś miernik, problem w tym, że ja jak mam jakiś kłopot, to lecę zaraz do mojego elektryka, bo sam to się za bardzo nie znam i wolę nie grzebać za dużo...
spoko, dostalem schemat do W124, ktory mnie pouczyl, ze rzeczywistosc moze wygladac calkiem inaczej od wyobrazen
otoz sterownik zamka wpina sie na jednym przewodzie sterujacym od silownika, bo ten sam przewod w pozycji zamknietej otwiera i w pozycji otwartej zamyka <br>Dodano po 1 minutach.:<br> [quote="DJ MAKU"]
wiem tez, co popsulem. w kompresorku sa dodatkowe bezpieczniki. |
|
| Autor: | Gerri [ czw kwie 01, 2010 8:29 pm ] |
| Tytuł: | |
Centralny zamek w W-126 pierwszej serii działał na innej zasadzie niż w serii drugiej. Oprócz innej zasady działania inne są oczywiście kolory kabli. |
|
| Autor: | sneer [ czw kwie 01, 2010 10:20 pm ] |
| Tytuł: | |
Gerri pisze: Centralny zamek w W-126 pierwszej serii działał na innej zasadzie niż w serii drugiej. Oprócz innej zasady działania inne są oczywiście kolory kabli.
o...mam druga serie. pomozesz? |
|
| Autor: | Gerri [ czw kwie 01, 2010 11:20 pm ] |
| Tytuł: | |
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/3277.pdf |
|
| Autor: | sneer [ ndz kwie 04, 2010 3:43 pm ] |
| Tytuł: | |
Gerri pisze: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1989/300SE/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/3277.pdf
dzieki - wychodzi, ze w tylnym "sillowniku" jest to zolty przewod. jakby ktos szukal, podaje prosty przepis na centralny zamek w W126 w 1h i ~100 PLN. kupujemy centralke z 2 pilotami, ja wybralem Remotronix RTX RANGER KE1 (remotronix.com) do ktorego dokupilem dwa groty kluczyka do W126 (w tej samej firmie) - calosc ~100 zł. odsuwamy z tylu w bagazniku tapicerke miedzy lampami, rozpinamy ciegno do "silownika" (nie jest to w istocie silownik, tylko wlacznik) - po prostu sie wysuwa ten metalowy pret z jego obudowy. Luzujemy dwie sruby M8 i wyciagmy ostroznie silowniczek. Ostroznie, bo w srodku troche jest ostrej blachy. Wyciagamy wtyczke, rozcinamy zolty przewod (to sterujacy) a z brazowego bierzemy +12V. Dalej wg schematu w powyzszym watku, trzeba tylko uwazac, zeby rozciety zolty podpiac z wlasciwej strony do sterownika - inaczej spalimy bezpiecznik nr 15 w przedziale silnikowym. jak ktos chce, mozna sobie podpiac kierunkowskazy albo syrenke. diode wrzucilem do klosza wstecznego swiatla. gra i buczy |
|
| Autor: | Gerri [ ndz kwie 04, 2010 6:06 pm ] |
| Tytuł: | |
sneer pisze: Luzujemy dwie sruby M8 To jest blachowkręt. Chciałeś chyba napisać, że przy jego odkręcaniu używamy kluczyka "ósemki" sneer pisze: z brazowego bierzemy +12V
To niemożliwe: brązowy w większości Mercedesów to ZAWSZE minus. |
|
| Autor: | Vivalawita [ ndz kwie 04, 2010 7:35 pm ] |
| Tytuł: | |
Witam. Nie łatwiej wpinać się wprost przy pompie? Ja tak zrobiłem kilka lat temu i działa. Pozdrawiam |
|
| Autor: | Gerri [ ndz kwie 04, 2010 8:00 pm ] |
| Tytuł: | |
Vivalawita pisze: . Nie łatwiej wpinać się wprost przy pompie?
Niekoniecznie. Jeżeli ktoś chce jeszcze podłączyć migacze - to tam ich nie znajdzie. Jeżeli ktoś chce podłączyć "pikawkę-syrenkę" - to musi "ciągnąć druta" do samego przodu. Poza tym jeżeli pompka jest pod siedzeniem - to w tym obszarze jest często zwiększona wilgotność - wystarczy brak korka w progu. Płytki elektroniki oryginalnej są zazwyczaj bardzie odporne na wilgoć od płytek drukowanych w popularnej "chińszczyźnie" - tak więc dużo szybciej takie ustrojstwo wysiądzie... |
|
| Autor: | Vivalawita [ ndz kwie 04, 2010 8:24 pm ] |
| Tytuł: | |
Może i tak, ale ja mam w bagażniku gdzie wilgotnośc tez jest dośc znaczna i chodzi, a pociągnąć kabelek trza wszędzie a co naczy 1 czy 2 metry? ale lepszy dostęp. Ja miałem trochę lepiej bo użyłem kabli po zdemontowanej "centrali telefonicznej" w aucie |
|
| Autor: | DJ MAKU [ ndz kwie 04, 2010 11:09 pm ] |
| Tytuł: | |
sneer pisze: jakby ktos szukal, podaje prosty przepis na centralny zamek w W126 w 1h i ~100 PLN.
To jest przepis na sterowanie z pilota, dobrze zrozumiałem..? Ja mam to w swoim niestety, alarm ze zdalnym sterowaniem i podchodzę do wyp... tego cuda, które przestało działać. Skutkiem używania przez poprzednich właścicieli tylko otwierania z pilota było to, że sprawny był tylko zamek od strony pasażera, resztę musiałem 'uruchamiać' na nowo żeby nie biegać dookoła auta za każdym razem. |
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|