MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

centralny zamek
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47791
Strona 1 z 2

Autor:  sneer [ sob mar 27, 2010 10:02 pm ]
Tytuł:  centralny zamek

cos sobie popsulem :(
kupilem centralke do centralnego zamka.
rozgrzebalem silownik w bagazniku i go popsulem :(
nie majac opisu co ktory kabel robi, doszedlem do wniosku - skoro na brazowym jest prąd, to cz-b i nb w kombinacji z nim oznaczaja "zamkniety" / "otwarty" lub na odwrot.
no i po paru probach silownik przestal zalaczac pompke. z zamka w drzwiach wszystko jest gites.
co spalilem? silownik? ma ktos moze rozpiskum tego wlacznika wbudowanego w silownik klapy?

Autor:  sneer [ pn mar 29, 2010 9:58 am ]
Tytuł:  Re: centralny zamek

a moze ktos ma taki silownik luzem i moze pomierzyc, jak sie zwieraja poszczegolne kabelki przy wlaczaniu/wylaczaniu?

Autor:  DJ MAKU [ pn mar 29, 2010 8:34 pm ]
Tytuł: 

To znaczy jak pomierzyć? Próbnika elektrycznego niestety nie mam i wiedzy elektrycznej za bardzo też nie niestety, ale mam to teraz prawie na wierzchu, bo przedwczoraj odblokowywałem zamek tylnej klapy ze skutkiem pozytywnym na szczęście i jeszcze nie wkładałem 'szmat' z powrotem, tak więc jak coś to wytłumacz mi jak czteroletniemu dziecku [zlosnik] o co Ci chodzi dokładnie, to może będę mógł jakoś pomóc...

Autor:  sneer [ pn mar 29, 2010 8:51 pm ]
Tytuł: 

DJ MAKU pisze:
To znaczy jak pomierzyć? Próbnika elektrycznego niestety nie mam


bez probnika nie da rady :-)
tam sa trzy piny: gorny lewy, gorny prawy i dolny.
no i trzeba by zobaczyc, co z czym jest zwarte jak silownik jest otwarty i zamkniety :(

Autor:  DJ MAKU [ wt mar 30, 2010 9:48 am ]
Tytuł: 

No, jest tam tak dokładnie. Patrzyłem dzisiaj, jest kabel brązowy tak jak piszesz i jeszcze dwa, ale o innych kolorach niż podałeś (rozumiem, że cz-b to czarno-biały, a n-b to niebiesko-biały), u mnie jeden jest bodajże czerwono-biały, a drugiego taki jakiś nieokreślony, wyblakły już...

No to kicha, muszę sobie chyba kupić gdzieś jakiś miernik, problem w tym, że ja jak mam jakiś kłopot, to lecę zaraz do mojego elektryka, bo sam to się za bardzo nie znam i wolę nie grzebać za dużo...

Autor:  sneer [ czw kwie 01, 2010 8:45 am ]
Tytuł: 

DJ MAKU pisze:
No to kicha, muszę sobie chyba kupić gdzieś jakiś miernik, problem w tym, że ja jak mam jakiś kłopot, to lecę zaraz do mojego elektryka, bo sam to się za bardzo nie znam i wolę nie grzebać za dużo...


spoko, dostalem schemat do W124, ktory mnie pouczyl, ze rzeczywistosc moze wygladac calkiem inaczej od wyobrazen [zlosnik]
otoz sterownik zamka wpina sie na jednym przewodzie sterujacym od silownika, bo ten sam przewod w pozycji zamknietej otwiera i w pozycji otwartej zamyka

Obrazek <br>Dodano po 1 minutach.:<br> [quote="DJ MAKU"]


wiem tez, co popsulem. w kompresorku sa dodatkowe bezpieczniki.

Autor:  Gerri [ czw kwie 01, 2010 8:29 pm ]
Tytuł: 

Centralny zamek w W-126 pierwszej serii działał na innej zasadzie niż w serii drugiej. Oprócz innej zasady działania inne są oczywiście kolory kabli.

Autor:  sneer [ czw kwie 01, 2010 10:20 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Centralny zamek w W-126 pierwszej serii działał na innej zasadzie niż w serii drugiej. Oprócz innej zasady działania inne są oczywiście kolory kabli.


o...mam druga serie. pomozesz?

Autor:  Gerri [ czw kwie 01, 2010 11:20 pm ]
Tytuł: 

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/3277.pdf

Autor:  sneer [ ndz kwie 04, 2010 3:43 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1989/300SE/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/3277.pdf


dzieki - wychodzi, ze w tylnym "sillowniku" jest to zolty przewod.
jakby ktos szukal, podaje prosty przepis na centralny zamek w W126 w 1h i ~100 PLN.
kupujemy centralke z 2 pilotami, ja wybralem Remotronix RTX RANGER KE1 (remotronix.com) do ktorego dokupilem dwa groty kluczyka do W126 (w tej samej firmie) - calosc ~100 zł.
odsuwamy z tylu w bagazniku tapicerke miedzy lampami, rozpinamy ciegno do "silownika" (nie jest to w istocie silownik, tylko wlacznik) - po prostu sie wysuwa ten metalowy pret z jego obudowy. Luzujemy dwie sruby M8 i wyciagmy ostroznie silowniczek. Ostroznie, bo w srodku troche jest ostrej blachy. Wyciagamy wtyczke, rozcinamy zolty przewod (to sterujacy) a z brazowego bierzemy +12V. Dalej wg schematu w powyzszym watku, trzeba tylko uwazac, zeby rozciety zolty podpiac z wlasciwej strony do sterownika - inaczej spalimy bezpiecznik nr 15 w przedziale silnikowym.
jak ktos chce, mozna sobie podpiac kierunkowskazy albo syrenke. diode wrzucilem do klosza wstecznego swiatla.

gra i buczy :D

Autor:  Gerri [ ndz kwie 04, 2010 6:06 pm ]
Tytuł: 

sneer pisze:
Luzujemy dwie sruby M8

To jest blachowkręt. Chciałeś chyba napisać, że przy jego odkręcaniu używamy kluczyka "ósemki"
sneer pisze:
z brazowego bierzemy +12V

To niemożliwe: brązowy w większości Mercedesów to ZAWSZE minus.

Autor:  Vivalawita [ ndz kwie 04, 2010 7:35 pm ]
Tytuł: 

Witam. Nie łatwiej wpinać się wprost przy pompie?
Ja tak zrobiłem kilka lat temu i działa. Pozdrawiam

Autor:  Gerri [ ndz kwie 04, 2010 8:00 pm ]
Tytuł: 

Vivalawita pisze:
. Nie łatwiej wpinać się wprost przy pompie?

Niekoniecznie. Jeżeli ktoś chce jeszcze podłączyć migacze - to tam ich nie znajdzie. Jeżeli ktoś chce podłączyć "pikawkę-syrenkę" - to musi "ciągnąć druta" do samego przodu. Poza tym jeżeli pompka jest pod siedzeniem - to w tym obszarze jest często zwiększona wilgotność - wystarczy brak korka w progu. Płytki elektroniki oryginalnej są zazwyczaj bardzie odporne na wilgoć od płytek drukowanych w popularnej "chińszczyźnie" - tak więc dużo szybciej takie ustrojstwo wysiądzie...

Autor:  Vivalawita [ ndz kwie 04, 2010 8:24 pm ]
Tytuł: 

Może i tak, ale ja mam w bagażniku gdzie wilgotnośc tez jest dośc znaczna i chodzi, a pociągnąć kabelek trza wszędzie a co naczy 1 czy 2 metry? ale lepszy dostęp. Ja miałem trochę lepiej bo użyłem kabli po zdemontowanej "centrali telefonicznej" w aucie

Autor:  DJ MAKU [ ndz kwie 04, 2010 11:09 pm ]
Tytuł: 

sneer pisze:
jakby ktos szukal, podaje prosty przepis na centralny zamek w W126 w 1h i ~100 PLN.

To jest przepis na sterowanie z pilota, dobrze zrozumiałem..?

Ja mam to w swoim niestety, alarm ze zdalnym sterowaniem i podchodzę do wyp... tego cuda, które przestało działać. Skutkiem używania przez poprzednich właścicieli tylko otwierania z pilota było to, że sprawny był tylko zamek od strony pasażera, resztę musiałem 'uruchamiać' na nowo żeby nie biegać dookoła auta za każdym razem.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/