MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
centralny zamek https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47791 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | sneer [ sob mar 27, 2010 10:02 pm ] |
Tytuł: | centralny zamek |
cos sobie popsulem ![]() kupilem centralke do centralnego zamka. rozgrzebalem silownik w bagazniku i go popsulem ![]() nie majac opisu co ktory kabel robi, doszedlem do wniosku - skoro na brazowym jest prąd, to cz-b i nb w kombinacji z nim oznaczaja "zamkniety" / "otwarty" lub na odwrot. no i po paru probach silownik przestal zalaczac pompke. z zamka w drzwiach wszystko jest gites. co spalilem? silownik? ma ktos moze rozpiskum tego wlacznika wbudowanego w silownik klapy? |
Autor: | sneer [ pn mar 29, 2010 9:58 am ] |
Tytuł: | Re: centralny zamek |
a moze ktos ma taki silownik luzem i moze pomierzyc, jak sie zwieraja poszczegolne kabelki przy wlaczaniu/wylaczaniu? |
Autor: | DJ MAKU [ pn mar 29, 2010 8:34 pm ] |
Tytuł: | |
To znaczy jak pomierzyć? Próbnika elektrycznego niestety nie mam i wiedzy elektrycznej za bardzo też nie niestety, ale mam to teraz prawie na wierzchu, bo przedwczoraj odblokowywałem zamek tylnej klapy ze skutkiem pozytywnym na szczęście i jeszcze nie wkładałem 'szmat' z powrotem, tak więc jak coś to wytłumacz mi jak czteroletniemu dziecku ![]() |
Autor: | sneer [ pn mar 29, 2010 8:51 pm ] |
Tytuł: | |
DJ MAKU pisze: To znaczy jak pomierzyć? Próbnika elektrycznego niestety nie mam
bez probnika nie da rady ![]() tam sa trzy piny: gorny lewy, gorny prawy i dolny. no i trzeba by zobaczyc, co z czym jest zwarte jak silownik jest otwarty i zamkniety ![]() |
Autor: | DJ MAKU [ wt mar 30, 2010 9:48 am ] |
Tytuł: | |
No, jest tam tak dokładnie. Patrzyłem dzisiaj, jest kabel brązowy tak jak piszesz i jeszcze dwa, ale o innych kolorach niż podałeś (rozumiem, że cz-b to czarno-biały, a n-b to niebiesko-biały), u mnie jeden jest bodajże czerwono-biały, a drugiego taki jakiś nieokreślony, wyblakły już... No to kicha, muszę sobie chyba kupić gdzieś jakiś miernik, problem w tym, że ja jak mam jakiś kłopot, to lecę zaraz do mojego elektryka, bo sam to się za bardzo nie znam i wolę nie grzebać za dużo... |
Autor: | sneer [ czw kwie 01, 2010 8:45 am ] |
Tytuł: | |
DJ MAKU pisze: No to kicha, muszę sobie chyba kupić gdzieś jakiś miernik, problem w tym, że ja jak mam jakiś kłopot, to lecę zaraz do mojego elektryka, bo sam to się za bardzo nie znam i wolę nie grzebać za dużo...
spoko, dostalem schemat do W124, ktory mnie pouczyl, ze rzeczywistosc moze wygladac calkiem inaczej od wyobrazen ![]() otoz sterownik zamka wpina sie na jednym przewodzie sterujacym od silownika, bo ten sam przewod w pozycji zamknietej otwiera i w pozycji otwartej zamyka ![]() wiem tez, co popsulem. w kompresorku sa dodatkowe bezpieczniki. |
Autor: | Gerri [ czw kwie 01, 2010 8:29 pm ] |
Tytuł: | |
Centralny zamek w W-126 pierwszej serii działał na innej zasadzie niż w serii drugiej. Oprócz innej zasady działania inne są oczywiście kolory kabli. |
Autor: | sneer [ czw kwie 01, 2010 10:20 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Centralny zamek w W-126 pierwszej serii działał na innej zasadzie niż w serii drugiej. Oprócz innej zasady działania inne są oczywiście kolory kabli.
o...mam druga serie. pomozesz? |
Autor: | Gerri [ czw kwie 01, 2010 11:20 pm ] |
Tytuł: | |
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/3277.pdf |
Autor: | sneer [ ndz kwie 04, 2010 3:43 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1989/300SE/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/3277.pdf
dzieki - wychodzi, ze w tylnym "sillowniku" jest to zolty przewod. jakby ktos szukal, podaje prosty przepis na centralny zamek w W126 w 1h i ~100 PLN. kupujemy centralke z 2 pilotami, ja wybralem Remotronix RTX RANGER KE1 (remotronix.com) do ktorego dokupilem dwa groty kluczyka do W126 (w tej samej firmie) - calosc ~100 zł. odsuwamy z tylu w bagazniku tapicerke miedzy lampami, rozpinamy ciegno do "silownika" (nie jest to w istocie silownik, tylko wlacznik) - po prostu sie wysuwa ten metalowy pret z jego obudowy. Luzujemy dwie sruby M8 i wyciagmy ostroznie silowniczek. Ostroznie, bo w srodku troche jest ostrej blachy. Wyciagamy wtyczke, rozcinamy zolty przewod (to sterujacy) a z brazowego bierzemy +12V. Dalej wg schematu w powyzszym watku, trzeba tylko uwazac, zeby rozciety zolty podpiac z wlasciwej strony do sterownika - inaczej spalimy bezpiecznik nr 15 w przedziale silnikowym. jak ktos chce, mozna sobie podpiac kierunkowskazy albo syrenke. diode wrzucilem do klosza wstecznego swiatla. gra i buczy |
Autor: | Gerri [ ndz kwie 04, 2010 6:06 pm ] |
Tytuł: | |
sneer pisze: Luzujemy dwie sruby M8 To jest blachowkręt. Chciałeś chyba napisać, że przy jego odkręcaniu używamy kluczyka "ósemki" sneer pisze: z brazowego bierzemy +12V
To niemożliwe: brązowy w większości Mercedesów to ZAWSZE minus. |
Autor: | Vivalawita [ ndz kwie 04, 2010 7:35 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Nie łatwiej wpinać się wprost przy pompie? Ja tak zrobiłem kilka lat temu i działa. Pozdrawiam |
Autor: | Gerri [ ndz kwie 04, 2010 8:00 pm ] |
Tytuł: | |
Vivalawita pisze: . Nie łatwiej wpinać się wprost przy pompie?
Niekoniecznie. Jeżeli ktoś chce jeszcze podłączyć migacze - to tam ich nie znajdzie. Jeżeli ktoś chce podłączyć "pikawkę-syrenkę" - to musi "ciągnąć druta" do samego przodu. Poza tym jeżeli pompka jest pod siedzeniem - to w tym obszarze jest często zwiększona wilgotność - wystarczy brak korka w progu. Płytki elektroniki oryginalnej są zazwyczaj bardzie odporne na wilgoć od płytek drukowanych w popularnej "chińszczyźnie" - tak więc dużo szybciej takie ustrojstwo wysiądzie... |
Autor: | Vivalawita [ ndz kwie 04, 2010 8:24 pm ] |
Tytuł: | |
Może i tak, ale ja mam w bagażniku gdzie wilgotnośc tez jest dośc znaczna i chodzi, a pociągnąć kabelek trza wszędzie a co naczy 1 czy 2 metry? ale lepszy dostęp. Ja miałem trochę lepiej bo użyłem kabli po zdemontowanej "centrali telefonicznej" w aucie |
Autor: | DJ MAKU [ ndz kwie 04, 2010 11:09 pm ] |
Tytuł: | |
sneer pisze: jakby ktos szukal, podaje prosty przepis na centralny zamek w W126 w 1h i ~100 PLN.
To jest przepis na sterowanie z pilota, dobrze zrozumiałem..? Ja mam to w swoim niestety, alarm ze zdalnym sterowaniem i podchodzę do wyp... tego cuda, które przestało działać. Skutkiem używania przez poprzednich właścicieli tylko otwierania z pilota było to, że sprawny był tylko zamek od strony pasażera, resztę musiałem 'uruchamiać' na nowo żeby nie biegać dookoła auta za każdym razem. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |