MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

M120, gdzie po pomoc w elektronice?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47933
Strona 1 z 2

Autor:  syncros [ sob kwie 03, 2010 1:43 am ]
Tytuł:  M120, gdzie po pomoc w elektronice?

Witam uzytkownikow tego forum.
Czy mozecie mi polecic kogos kto by mi pomogl ogarnac wiazke i odpalic M120 w innej budzie? Mechanike ogarne sam, tzn silnik, skrzynia, chlodzenie, wydech, naped bedzie juz w samochodzie.

Autor:  bary123ce [ sob kwie 03, 2010 7:16 am ]
Tytuł: 

pokaż foto spod maski [totalszok] Jak V12 wlazło do W201 ?!

Autor:  syncros [ sob kwie 03, 2010 9:38 am ]
Tytuł: 

Weszlo, fotki pozniej.
Co z odpowiedzia na moje pytanie?

Autor:  zegarek [ sob kwie 03, 2010 10:04 am ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
pokaż foto spod maski [totalszok] Jak V12 wlazło do W201 ?!


Napisał w czasie przyszłym :)

Cytuj:
Mechanike ogarne sam, tzn silnik, skrzynia, chlodzenie, wydech, naped bedzie juz w samochodzie.

Autor:  syncros [ sob kwie 03, 2010 2:07 pm ]
Tytuł: 

W czasie przyszlym bo nie wszystko jest gotowe, na ten moment udalo sie umiescic silnik pod maska, a ze nad samochodem moge pracowac tylko weekendami to mysle ze do wakacji bede mial co robic. Obszerna fotorelacje z konkretnym opisem pokaze jak samochod bedzie skonczony. Narazie wkleje tyle.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  ukaniu [ sob kwie 03, 2010 2:47 pm ]
Tytuł: 

UUUU haa.
M120 w W201 - no ciekawe ciekawe!
M120 waży 300kg
M103 - 160kg
Samochód z takim nadmiarem mocy i z zepsutym rozkładem masy to raczej maszyna do palenia gumy niż szybkiej jazdy - ale - fajna zabawka. Ja bym się bał nim jechać ostro bo bączki przy 150 to będzie wywijał jak Polonez na lodzie z zaspawanym mostem.
Jakie zmiany w przeniesieniu napędu? Standardowy wózek tylny będzie miał bardzo ciężko. A jak dostnie szerokie gumy to już raczej rady sobie nie da.
Hamulce od R129 600, tylny wózek - obspawany z mostem od 140.
Z przodem też trzeba powalczyć bo się pognie - a jak dostanie twardy zawias to już całkiem się rozlezie. Rozpora pomiędzy kielichami, wzmocnienie grodzi i rozpora pomiędzy tylnymi mocowaniami wahaczy - a i to mało i trzeba by myśleć o porządnym wzmocnieniu całości bo może wyrwać kielichy sprężyn. w Zmęczonych budach 201 z M103 albo OM602 bywa, że już trzymają się na słowo honoru.
Zrobić z tego samochodu torowy ścigacz będzie cieżko a do muzeum go szkoda - no czekamy na zakres prac i efekty :-).
Mam trochę wątpliwości co do sensowności efektów ale - gratuluję zapału.
Zobaczymy jak będzie dalej bo na razie ten silnik chyba nawet do końca nie wszedł w tą 201? ;-)

Autor:  Kubitus [ sob kwie 03, 2010 2:55 pm ]
Tytuł: 

syncros pisze:
Witam uzytkownikow tego forum.
Czy mozecie mi polecic kogos kto by mi pomogl ogarnac wiazke i odpalic M120 w innej budzie? Mechanike ogarne sam, tzn silnik, skrzynia, chlodzenie, wydech, naped bedzie juz w samochodzie.


Najszybciej będzie chyba wstawić jakiegoś standalone'a. PO co sie bujać z bardzo drogą i niekoniecznie bezawaryjną oryginalną elektroniką od tego silnika ?
Życzę powodzenia [usmiech]

Autor:  ukaniu [ sob kwie 03, 2010 3:35 pm ]
Tytuł: 

Moim zdaniem zostanie praktycznie to co piszesz Kubitus,
Megasquirt da sobie pewnie radę/
M120 w S600 jest bardzo mocno wkręcone w pozostałą elektronikę i sam komputer silnika + zapłon nie zadziała jak nie skomunikuje się z resztą. A jak zadziała to w trybie awaryjnym. Tak czy siak to będzie spora rzeźba i chyba nie znajdzie się elektronika który to hobbystycznie zrobi - a jak zrobi to drogo, bo czasu ta praca pochłonie dużo. Trzeba samemu - no chyba, że kasa nie gra roli :-).

Autor:  syncros [ sob kwie 03, 2010 4:04 pm ]
Tytuł: 

Nie wiem ile wazy M103, wiem natomiast ze po wyjeciu silnika ze skrzynia, walem i wydechem ubylo z samochodu rowno 315kg, wazylem. M120 jest niznacznie cofniety do tyli wiec mysle ze nie bedzie tak zle. Buda jest w idealnym stanie, doslownie fabrycznym i oczywiscie przod zostal wzmocniony.
SA to tez opcja aczkolwiek wolal bym nie (mam w innym samochodzie Vemsa i nie jest to bezawaryjne rozwiazanie). Poza tym megasquirt tego nie obsluzy, dwa tak. Jedyny SA do V12 jaki znalazlem to Omex, moga go zalozyc np. w Unitronicu, juz pytalem. Za dobre rady dziekuje i nie odbierzcie tego zle ale kilka samochodow przeszlo juz przez moje rece i mam troche pojecia. Tylko ze nie o to pytam, potrzebuje namiar na konkretnego czlowieka ktory ma pojecie o elektronice w M120.

Autor:  bary123ce [ sob kwie 03, 2010 4:15 pm ]
Tytuł: 

uzupełnij profil, bo nie wiadomo skąd jesteś.

Autor:  syncros [ sob kwie 03, 2010 4:46 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
uzupełnij profil, bo nie wiadomo skąd jesteś.

Jestem z Kozienic, odleglosc w razie co nie stanowi problemu.

Autor:  bary123ce [ sob kwie 03, 2010 4:54 pm ]
Tytuł: 

kolega "noc" zna się na elektronice w M120 ale niekoniecznie będzie mu się chciało rzeźbić. Możesz zapytać.
"AUTO-ELEKTRO-CENTRUM
Warsztat od 16-lat, naprawa MB. Elektronika, mechanika, klima, przeglądy. Wszystkie modele.
Restauracja starszych modeli.S.D. KTS. 13-certyfikatów MB.
W-wa Ursus Regulska 56a tel.022-6626890 0602397204 pn.-pt. 8:00 - 17:00"

Autor:  zegarek [ sob kwie 03, 2010 7:42 pm ]
Tytuł: 

syncros pisze:
Poza tym megasquirt tego nie obsluzy, dwa tak.


Jeden spokojnie obsłuży. Nie widzę powodów, żeby musiały być dwa.
Kolega miał m119 w w201. Poza tym, że musiał wywalić przekładnie, wstawić listwę i dorobić baranki, to auto nie skręcało, ze względu na zwaloną masę z przodu.
Życzę powodzenia i trzymam kciuki.

Autor:  syncros [ sob kwie 03, 2010 8:03 pm ]
Tytuł: 

Czy ten projekt z M119 byl gdzies opisywany? Co to sa baranki?
U mnie tez przekladnia kierownicza wyleciala....
Obrazek

Autor:  piston [ sob kwie 03, 2010 8:23 pm ]
Tytuł: 

Kolega ma 4.0 z bmw w w201 i normalnie skręca [zlosnik] ale może być że silnik lżejszy niż m119.
Tu można zobaczyć go w akcji
http://www.youtube.com/user/Hammertyka#p/u

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/