MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
W126 problem z obrotomierzem i serownikiem pompki paliwa!! https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47961 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | mario_wsh [ ndz kwie 04, 2010 2:24 pm ] |
Tytuł: | W126 problem z obrotomierzem i serownikiem pompki paliwa!! |
Witam! W moim W126 300SE 87r. w ciągu 2 dni (a mam go 4 dni) nawarstwiło się kilka problemów (chronologicznie): - pedał hamulca czasami "łapie" w normalnej pozycji, znaczy u góry, a czasami bardziej u dołu, czyli muszę go bardziej wcisnąć dodam, że w obu przypadkach samochód hamuje normalnie. - brak ssania. Albo go nie ma, albo nie wiem przy jakiej temp ssanie powinno się włączyć, przy 1'C nie włączyło się. - zepsuty obrotomierz. Wyłączył się sam podczas jazdy (przyśpieszania:) teraz czasami zdarzy mu się "podskoczyć" delikatnie lub "na maxa" i zaraz spada do zera. - samochód gaśnie zaraz po odpaleniu. Wykonane naprawy (po całej nocy spęczonej na forum ![]() - sprawdziłem słynny "srebrny przekaźnik" wygląda na OK. - sprawdziłem przekaźnik pompy paliwa i też wygląda na OK, ale po zmostkowaniu bolców "30" i "87" DZIAŁA i NIE GAŚNIE!!!! podłączyłem sobie kabelek z włącznikiem do kabiny i można jeździć ale obrotomierz i ssanie oczywiście nie działają... Wiem, że muszę się zająć przekaźnikiem (naprawa\wymiana), ale czy ktoś wie, czy ten przekaźnik odpowiada taż za ssanie i obrotomierz?? i od jakiej temp. powinno się włączyć ssanie?? no i co może być z tym hamulcem?? dodam, że lewe tylne koło grzeje się od jazdy, ale myślę, że to "pikuś" i naprawię go w tygodniu. |
Autor: | Paweł-Sec [ ndz kwie 04, 2010 4:09 pm ] |
Tytuł: | |
Dzień dobry ........ |
Autor: | bmw [ ndz kwie 04, 2010 4:50 pm ] |
Tytuł: | |
Objawy wskazują na brak impulsów TD z modułu zapłonowego. |
Autor: | Vivalawita [ ndz kwie 04, 2010 7:32 pm ] |
Tytuł: | Re: W126 problem z obrotomierzem i serownikiem pompki paliwa |
Ja bym stawiał na przewody od podciśnienia. Sprawdź wszystkie wężyki. |
Autor: | bmw [ ndz kwie 04, 2010 8:54 pm ] |
Tytuł: | |
A ja bym nie stawiał na podciśnienia bo silnik by nie pracował po zwarciu pinów "30" i "87" ![]() Podpowiem gdzie szukać,koło gniazdka diagnostycznego masz kostkę na 1 śrubkę i tam właśnie z modułu zapłonowego przychodzi sygnał TD i kierowany na obrotomierz,sterownik pompy paliwa czyli przekaźnik z napisem KICK DOWN żeby wiedział kiedy bieg zmienić dla 300SE granica to 6550 obr.Tam bym zaczął poszukiwania kłopotów,może kabelek się urwał i płata figle ![]() |
Autor: | mario_wsh [ pn kwie 05, 2010 12:06 am ] |
Tytuł: | |
A co to jest "impuls TD" i za co odpowiada??? |
Autor: | ukaniu [ pn kwie 05, 2010 1:42 am ] |
Tytuł: | |
Sygnał generwoany przez moduł zapłonowy - impulsy zgodne z częstotliwością zapłonów - stosowane do sterowania obrotomierza, przekaźnika pomp (sygnał o pracy silnika), sterownika wtrysku. Kabel żółto-zielony. |
Autor: | Szumek [ pn kwie 05, 2010 1:50 am ] |
Tytuł: | |
Potwierdzam, jest to brak sygnału TD. Miałem taki przypadek i takie same objawy. U mnie uszkodzeniu uległ moduł zapłonowy, tzn. moduł widział sygnał z czujnika na kole zamachowym i dawał prawidłowo zapłon, ale dalej nie podawał sygnału TD, przez co nie działał obrotomierz (też tylko czasem podskakiwał) i sterownik silnika (wtrysk chodził na samej mechanice, czyli nie załączał ssania, itp.). Ja bym w tym przypadku posprawdzał wszystkie kable związane z tym sygnałem, a następnie podmieniłbym moduł na próbę... |
Autor: | mario_wsh [ pn kwie 05, 2010 12:44 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki Panowie juro będę próbował i zdam relacje z "naprawy".... Może ktoś wie co może być z tym pedałem hamulca?? |
Autor: | Szumek [ pn kwie 05, 2010 2:18 pm ] |
Tytuł: | |
Może zapiekać się któryś zacisk i wtedy zagotowuje Ci płyn w obwodzie tego koła... U mnie też tak było, samochód niby normalnie hamował, a pedał trzeba było wciskać do podłogi czasami... |
Autor: | mario_wsh [ śr kwie 07, 2010 2:40 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Wczoraj trochę posiedziałem pod maską i w sumie nic nowego nie wymyśliłem... ale po kolei: - sprawdziłem miernikiem kabel sygnału TD, jest OK - powyciągałem wszystkie kable z modułu zapłonu, wyglądały ładnie więc powkładałem je do środka ![]() - dokładnie przejrzałem wszystkie kable\bezpieczniki w pod maską i wyglądają na OK. W ramach ścisłości chciałbym się zapytać, za co dokładnie odpowiada moduł pompy paliwa (ten znajdujący się na podszybiu z napisem KPR 0035452405) I czy jego awaria może odpowiadać za większe zużycie paliwa?? Dodam, że przed odpaleniem samochodu zwieram gniazda 30 i 87 w module. |
Autor: | Szumek [ śr kwie 07, 2010 3:35 pm ] |
Tytuł: | |
Zwiększone zużycie paliwa występuje, gdy sterownik silnika ("komputer") nie działa i pracuje tylko mechaniczna część wtrysku KE-Jetronic. To, że nie działa "komputer" wynika z braku sygnału TD, tak samo niezałączanie pompy paliwa związane jest z brakiem tego sygnału. Sterownik silnika, poprzez elektrohydrauliczny nastawnik ciśnienia, koryguje dawkę paliwa. Gdy "komputer" nie działa, nie ma ssania ani tej korekcji. Jeśli jeszcze na dodatek klapa spiętrzająca jest trochę źle wyregulowana, to zużycie paliwa może wzrosnąć... |
Autor: | mario_wsh [ śr kwie 07, 2010 3:45 pm ] |
Tytuł: | |
Więc jeżeli mam zepsuty moduł pompy paliwa (samochód gaśnie po odpaleniu, przy zmostkowaniu 30 i 87 działa ok) to nie mam sygnału TD tak ??? i jak naprawie\wymienię moduł to powinno być ok?? czy przyczyn może być więcej ?? |
Autor: | Szumek [ śr kwie 07, 2010 3:55 pm ] |
Tytuł: | |
Sygnał TD z modułu zapłonowego jest podawany na złącze diagnostyczne, obrotomierz, przekaźnik klimy, przekaźnik pompy paliwa i komputer... Więc odpowiedz sobie teraz, gdzie może nie być tego sygnału, skoro nie działa żadne z tych urządzeń... ![]() Postaram się wrzucić schemat, żebyś wiedział, co jeszcze można sprawdzić. ![]() |
Autor: | mario_wsh [ śr kwie 07, 2010 4:07 pm ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() Dzięki Szumek!!! Wygląda na to, że moduł pompy paliwa mogę mieć dobry i pewnie mam... W takim razie, czy w module zapłonowym można samemu coś "naprawić", czy nadaje się tylko do wymiany?? Edit: Po ostatnim wpisie i radach Szumka pognałem grzebać przy samochodzie i wydaje mi się, że znalazłem problem!!!! Znalazłem przerwany wężyk podciśnienia (złamany przy zaworze zwrotnym mocowanym do nadkola na wciski). http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 3_zawo.jpg -oznaczony liczbą 44. http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... silnik.jpg - oznaczony strzałką (to nie mój silnik, ale bardzo podobny, też 300se) Ów wężyk idzie "za blachą" czyli między błotnikiem\nadkolem, a mocowaniem nadkola. Dostałem się do niego od dołu przez osłonę znajdującą się nad kołem. Jak już wspomniałem jest on ułamany przy wejściu do zaworu. W związku z tym mam 2 pytania: - co to za wężyk i za co odpowiada?? - czy jego przerwanie może powodować moje problemy (niedziałający obrotomierz i ssanie, gaśnięcie zaraz po odpaleniu) ?? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |