MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
felgi https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=47996 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | adik [ wt kwie 06, 2010 10:33 am ] |
Tytuł: | felgi |
Witam Dostałem alu do mercedesa 124 7Jx15H2ET41 i mam pytanko jakie powinny być do nich śruby, i czy potrzebne są jakieś plastikowe dystanse? |
Autor: | MMM [ wt kwie 06, 2010 6:28 pm ] |
Tytuł: | Re: felgi |
adik pisze: Witam
Dostałem alu do mercedesa 124 7Jx15H2ET41 i mam pytanko jakie powinny być do nich śruby, i czy potrzebne są jakieś plastikowe dystanse? śruby powinny być metalowe, a plastikowe dystanse powinny być, albo nie powinno ich być. |
Autor: | skorp_2004 [ wt kwie 06, 2010 7:10 pm ] |
Tytuł: | |
Witam śruby musisz mieć do alu dłuższe orginalne sa krótkie i nie dociągniesz koła co do plastkiowych "dystansów" chodzi zapewne o pierścienie redukujące czy jest potrzebny po tych danych nie wiem ale zmierz sobie otwór centralny w feldze (średnica) i średnice pierścienia na piaście bedziesz wiedział czy jest potrzebny "dystans" pozdrawiam |
Autor: | Yano [ wt kwie 06, 2010 9:28 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj. Do oryginalnych alu Mercedesa, o oznaczeniach jakich podałeś, powinny być stosowane śruby o długości gwintu 39mm. Dokładne parametry takiej śruby to: M12x1.5x39. Takie od zwykłych felg stalowych nie podpasują, gdyż mają one długość 22mm z tego co pamiętam. Więc nie tylko ich nie dociągniesz, ale nawet nie załapiesz. ![]() Co do dystansów, to mniemam, że pytasz o pierścienie centrujące. W przypadku oryginalnych alu Mercedesa, nie są potrzebne takie rzeczy. W przypadku innych felg, musisz zmierzyć średnicę otworu centralnego w feldze i porównać ją ze średnicą piasty. Jeżeli są takie same - to wszystko w porządeczku, jeżeli będą różne, to albo dobierasz odpowiedni pierścień, albo powiększasz otwór w feldze (co jest trochę bez sensu - lepiej poszukać innych felg). EDIT: Jeszcze co do śrub - zaznaczam, że to co napisałem tyczy się oryginalnych alufelg Mercedesa. Do takich felg stosowane śruby mają kulisty kształt łba. W przypadku obręczy nieoryginalnych, śruby mogą wymagać stożkowego kształtu łba śrub i innej długości gwintu (trzeba sprawdzić) - generalnie zarówno za krótki, jak i za długi nie powinien być stosowany. Dlaczego nie może być za długi już wspomniałem, za krótki może być w skrajnym przypadku przyczyną urwania koła. Twardość materiału takich śrub, powinna wynosić chyba 10,9 (może być ząbek wyżej, niżej lepiej nie). |
Autor: | adik [ śr kwie 07, 2010 9:44 am ] |
Tytuł: | felgi |
Dzięki za pomoc |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |