MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Mercedes 190e 2.516 Cosworth
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=48009
Strona 1 z 2

Autor:  Turkish [ wt kwie 06, 2010 5:53 pm ]
Tytuł:  Mercedes 190e 2.516 Cosworth

Witam [zlosnikz]
Od paru miesiecy jestem w posiadaniu ulicznej wersji mistrza DTM,
nie jest idealny ale mysle ze go doprowadze.

Jest to rzadka wersja 204konna z hydrauliczna regulacja przeswitu, i pelnym wyposazeniem.
Mercedes byl wlasnoscia Ksiecia Kataru i jest w dobrym stanie jednak nie uchronil sie przed "przygodami"

Moze ktos zna jego historie w pl ?
Pozdrawiam

Obrazek

Autor:  ukaniu [ wt kwie 06, 2010 6:15 pm ]
Tytuł: 

Witaj!
Ja nie znam jego historii - początki brzmią ciekawie :-) Kiedyś w podobnym kolorze stał na Allegro.
Co mu dolega?
Życzę wytrwałości i odpowiedniego stanu konta aby zrobić to porządnie.
Bo co widzę 16V to zwykle z uwagi na koszty mocno zaniedbane :-(
No i więcej fotek - bo ta jest marnawa.

Autor:  MMM [ wt kwie 06, 2010 6:26 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Witaj!
Ja nie znam jego historii - początki brzmią ciekawie :-) Kiedyś w podobnym kolorze stał na Allegro.


Ten z alle to mój [oczko] i stoi nadal.
A te 204KM, to bajka, podobnie jak nazywanie tego czegoś cosworth'em.
To zwykłe 2,5-16, które zawsze miało 195KM.

Autor:  KamilKamil [ wt kwie 06, 2010 9:29 pm ]
Tytuł: 

MMM pisze:
To zwykłe 2,5-16, które zawsze miało 195KM.

Z tego co tu wyczytałem to faktycznie jest to zwykłe 2.5 - 16. No ale czekamy na dalsze ciekawe opowieści :)

Autor:  Turkish [ wt kwie 06, 2010 9:29 pm ]
Tytuł: 

No nie jest idealny mam na mysli tak jak bym to widzial, pol roku wymieniam czesci a ceny sa czasem... za mna np chlodnica BEHR ktorej koszt 900,-
na szczescie zalatwiona w innej cenie.
elementy wewnatrz ktore tez miewaja rozne ceny w serwisie,
Komplet dywanow Mercedes w serwisie kosztowal 300,-
Galka skrzyni biegow (zdarta sygnetem) 400,-
Ale sa tez mile niespodzianki jak klamka zewnetrzna za 60,-
Albo szprosy do atrapy za 33,- komplet.
Dostalem do niego rachunki za czesci jak silniczki krokowe, czy nawet glupie wycieraczki wszystko kupowane w serwisie tylko orginalne czesci wiec bede jechal na orginalach dalej.

MMM no a 204PS bajka? Tak twoj automat ma 195PS ale nie wszytkie tak mialy jak twoj, poprostu to wersja 2.5-16 (RÜF) nie dziwi ze Ksiaze zamowil taka prawda? Uzupelnij swoje wiadomosci poprostu przy uzyciu fachowych zrodel, po co ludziom w glowach mieszasz ;)

http://www.mb190e16v.com/Templates/Merc ... dex%20.htm

Z tym Cosworthem, zrobili czapke czesc silnika odpowiedzialna za dolot wylot dosc wazne dla osiagow jednostki...
Na wyspach jescze McLaren dolozyl skrzynie Getrag265
(z charakterystycznym pierwszym biegiem wrzucanym do tylu)
dostarczana rowniez miedzy innymi Porche 944 czy BMW M3.

Autor:  Turkish [ wt kwie 06, 2010 9:37 pm ]
Tytuł: 

Problem ze znalezieniem powiazan firmy Cosworth i W201,
pierwsze z brzegu filmy z youtube...

http://www.youtube.com/watch?v=JcA3Zl0OLP8

http://www.youtube.com/watch?v=JK4vLkUGOs4

Autor:  KamilKamil [ wt kwie 06, 2010 9:38 pm ]
Tytuł: 

Turkish na taką odpowiedź liczyliśmy, ciekawa strona :)
Wrzuć więcej fotek, ciekawa wersja tej 2.5-16v <br>[size=9]

Autor:  ukaniu [ wt kwie 06, 2010 10:18 pm ]
Tytuł: 

Koledzy się przyczepili do Cosworth - bo Mercedes nie nazwał tak tego modelu.
Firma Cosworth zrobiła do silnika M102 głowicę - i na tym był by koniec.
To jak ze sławnymi skrzyniami McLarena w istocie będącymi getragami w wybierakiem dog-leg.

Myśląc o kosztach miałem na mysli napęd i silnik. Pompa wody, układ rozrządu, choćby wspomniany regulator wolnych obrotów.
To wszystko jest inne jak w zwykłym 102 i dostępne praktycznie tylko w ASO.
O regulowanym przedmim zawiasie nawet nie wspominam :-) bo on powoduje zwykle
"panie zmieniony na zwykły bo - ten zwykły, twardy - zdecydowanie lepiej się trzyma drogi"
A prawda jest taka, że przednie amortyzatory z siłownikami kosztują ho,hoho.
Zadbana, 100% sprawna, cykająca, szesnasto-zaworowa M102 na pełnych obrotach brzmi jak muzyka i za to warto płacić.

Autor:  THC [ wt kwie 06, 2010 10:53 pm ]
Tytuł: 

Gaz to jaki tam podejdzie, jak to takie podłubane przez typów o dziwnych nazwiskach?

Autor:  Turkish [ wt kwie 06, 2010 11:14 pm ]
Tytuł: 

Jest wiecej dziwnych nazw... np: tytul Ksiecia (z faktury) pardon z aktu darowizny.

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... age075.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Hamad_bin_Khalifa_Al_Thani

Autor:  maxtro [ wt kwie 06, 2010 11:39 pm ]
Tytuł: 

Po VINie widzę, ze auto znane na forum [zlosnik]
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... 2&&start=0
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... 351g036922
[zlosnik]

Autor:  THC [ śr kwie 07, 2010 10:26 am ]
Tytuł: 

Turkish pisze:
Co do dziwnych nazw... tytul Ksiecia (z faktury) pardon z aktu darowizny.



Miałem na myśli Coswortha i Getraga, a nie sindbada ale ok :)

Autor:  Turkish [ sob kwie 10, 2010 3:56 pm ]
Tytuł: 

Dzis przestawiajac samochody w garazu zrobilem kilka szybkich zdjec mojego 190e, ocencie czy beda z niego ludzie :)

Prezentowany egzemplarz to nieukonczony jeszcze
Mercedes 190e 2.516 Cosworth z 1994roku z przebiegiem 96.oookm,
Samochod wyposazony w hydrauliczna regulacje przeswitu i twardosci zawieszenia
w pelnej opcji wyposazenia.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  aegm [ sob kwie 10, 2010 4:30 pm ]
Tytuł: 

witam i gratuluje wspanialego i rzadkiego modelu! Pamietam go z ogloszen jakis czas temu ze wzgledu na charakterystyczne zolte halogeny, ale nie pamietam ile kosztowal. Wyglada super zadbanie i oryginalnie.Ile ma nabiegane...? <br>Dodano po 5 minutach.:<br>
MMM pisze:
Ten z alle to mój i stoi nadal.
A te 204KM, to bajka, podobnie jak nazywanie tego czegoś cosworth'em.
To zwykłe 2,5-16, które zawsze miało 195KM.



Prosze cie kolego jak sie nie znasz to nie zabieraj glosu.
Wszystko sie zgadza. 204KM mialy wersje Rüf bez kata, a wersje z katem 194KM. Byly rowniez 224konne modele w wersji AMG PP(Power Pack) i zrobionio ich tylko 5 sztuk.
2 Almandinrot
2 Silber
1 Rauchsilber
Mowa tu o "zyklych"2.5-16 nie EvoI!
Wspanialy silnik opracowany ze wspolpracy z firma Cosworth, ktora jak juz kolega Ukaniu napisal, zrobila glowice, dadajac silnikowi niepowtarzalny klang i wycisnela spora moc z niewielkiej pojemnosci bez zastosowania Turbo.

Jak wiadomo byly tez wersje 2.3-16 i najlepsza z nich jest ECE(bez Kata) o stopniu sprezenia 10,5:1 jak EVOII. Sam posiadam takiego z 85r w kolorze 199.Dzwiek bezkatowych wersji jest nieporownywalny i jedyny w swoim rodzaju.
Koszty utrzymania rowniez spore. Czesci zamienne dosc drogie,ale dostepne i brak fachowcow, ktorzy sie znaja na tej jednostce.
Prosze zwocic uwage na rozrzad oraz zawory, ktore trzeba regularnie co 15-20tys.kontrolowac i regulowac w razie potrzeby. Sprawne masz NIVO?
Zycze pociechy i bezproblemowej eksploatacji!

pozdr

Autor:  Turkish [ sob kwie 10, 2010 4:36 pm ]
Tytuł: 

Dzieki za pozytywna opinie, dopisalem dane tam wyzej panie ;)
Tak NIVO jest ok.

Chcialem taka wersje jak twoja ale ciezko o nie poza tym poszly juz w cene niemiec czy szwajcar za ladna krzyczy od 8,oooeur, 2.316 ECE to jest naprawde fajna wersja po czesci dzieki braku obowiazku spelniania norm emisjii spalin ktore weszly od '88.
Podoba mi sie wycieraczka w 2.316:)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/