MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 2:47 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr cze 03, 2009 8:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
jutro jade po silnik, wymiana walkow rozrzadu z okolicami w moim slabo sie kalkuluje. 2x walek, popychacze i pewnie kompensatory - to sie robi ciezki szelest. Silnik dawcy ma podobny przebieg, zamontowany jest na samochodzie, wiec bede mogl go jako-tako zweryfikowac.

moj naped jest z 1986 roku, wg VIN:
Engine 116965 12 017715 - z katalizatorem
Transmission 722324 02 788511

dawca to anglik, tez M116 4.2, ale bez katalizatora, z 1988 roku. przekladam caly motor, osprzet zostaje. jadac po silnik moge dokupic pare gratow, ale moze ktos podpowie, na co sie przygotowac. Podobno byly dwie wersje wydechu...
z drugiej strony zastanawiam sie, czy majac w swietnym stanie dol i glowice, nie poprzekladac walkow, popychaczy, kompensatorow...?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: śr cze 03, 2009 9:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
sneer pisze:
jutro jade po silnik, wymiana walkow rozrzadu z okolicami w moim slabo sie kalkuluje. 2x walek, popychacze i pewnie kompensatory - to sie robi ciezki szelest. Silnik dawcy ma podobny przebieg, zamontowany jest na samochodzie, wiec bede mogl go jako-tako zweryfikowac.


To, że masz wytarte wałki, to nie jest wyjątek, tylko reguła.
Zanim bym kupił kolejny motor, to bym najpierw ściągnął dekle.


Cytuj:
dawca to anglik, tez M116 4.2, ale bez katalizatora, z 1988 roku.
Podobno byly dwie wersje wydechu...

W Twoim przypadku, nie masz wyjścia, tylko musisz zostawić swoje kolektory wydechowe, bo od anglika nie pasują.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr cze 03, 2009 9:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
zegarek pisze:
To, że masz wytarte wałki, to nie jest wyjątek, tylko reguła.
Zanim bym kupił kolejny motor, to bym najpierw ściągnął dekle.


wlasnie dlatego, ze zeszly dekle, to wiem ze musze walki wymienic.
one nie sa wytarte, tylko _zdarte_ na kilku krzywkach. Jedna krzywka ma ubytek 2-3 mm.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: śr cze 03, 2009 9:54 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
sneer pisze:
zegarek pisze:
To, że masz wytarte wałki, to nie jest wyjątek, tylko reguła.
Zanim bym kupił kolejny motor, to bym najpierw ściągnął dekle.


wlasnie dlatego, ze zeszly dekle, to wiem ze musze walki wymienic.
one nie sa wytarte, tylko _zdarte_ na kilku krzywkach. Jedna krzywka ma ubytek 2-3 mm.


Przepraszam, wyraziłem się nieprecyzyjnie, bo uznałem za oczywiste, że już napisałeś, że masz wytarte.
Chodziło mi oczywiście o zdjęcie dekli z przyszłego nabytku.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr cze 03, 2009 10:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
zegarek pisze:
Chodziło mi oczywiście o zdjęcie dekli z przyszłego nabytku.


jesli nie bedzie widac golym okiem rys, to pewnie trzebaby je pomierzyc...da sie jakos to rozpoznac?
no i generalnie - poniewaz auto jest na samochodzie i bedzie jazda probna - jesli po nagrzaniu bedzie cichutko (sprzedajacy zapewnia, ze jest, sam jezdzi 126 M117), to znaczy, ze dramatu nie ma?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 03, 2009 11:44 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Jak zjada wałek, to raczej nie na gładko, tylko będą porysowane krzywki i dźwigienki.

Na aucie zmierzenie każdej krzywki raczej niewykonalne.

Zastanów się nad regeneracją wałka. Wyszłoby Cię +- 400 za wałek + 300 dźwigienki (8 sztuk)

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... B6wi%B1tek

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=41508

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 03, 2009 12:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
zegarek pisze:
Jak zjada wałek, to raczej nie na gładko, tylko będą porysowane krzywki i dźwigienki.

Na aucie zmierzenie każdej krzywki raczej niewykonalne.

Zastanów się nad regeneracją wałka. Wyszłoby Cię +- 400 za wałek + 300 dźwigienki (8 sztuk)


pewnie to zrobie, jak bede mial 'stary' silnik na wierzchu - wtedy w razie klopotow z "nowym" bede mial pewniaka.
natomiast rzucilo mi sie w oczy 10 stopni różnicy w walkach dla roznych wersji...dokladnie cos takiego ze zdziwieniem skonstatował mechanix na jednym - tym przeoranym - walku. Rozumiem, ze to oznacza, ze mam przynajmniej jeden walek od innej wersji. ech...

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 9:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
sneer pisze:
Rozumiem, ze to oznacza, ze mam przynajmniej jeden walek od innej wersji. ech...


no i z wyprawy po silnik wróciłem na pusto :(
w samochodzie nie bylo juz chlodnicy, wiec nie mozna bylo zagrzac silnika. niby chodzil ladnie, ale nie zgodzily sie ptysie zdjac dekli.
takoż pewnie wejdę w regenerację wałków. Świątek? Who is Świątek?
no i potrzebuje wałka jednego, bo ten jeden jest nie od mojego silnika :(

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 10:16 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Podaj numery na wałkach lewym i prawym. Upewnimy się czy są nie do pary i wydaje mi się, że w milanówku leżało kilka od 116.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 10:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
zegarek pisze:
Podaj numery na wałkach lewym i prawym. Upewnimy się czy są nie do pary i wydaje mi się, że w milanówku leżało kilka od 116.


o 14 bede w warsztacie to je spiszę. wściekły generalnie jestem.
sprzedawca z Mogilna kombinuje coś ze zwrotem zaliczki, także na zawodnika należy raczej uważać. Sprzedaje czesto graty na allegro.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 10:29 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
sneer pisze:
w samochodzie nie bylo juz chlodnicy, wiec nie mozna bylo zagrzac silnika. niby chodzil ladnie, ale nie zgodzily sie ptysie zdjac dekli.

irytuje mnie takie ordynarne cwaniactwo... :evil:


sneer pisze:
no i z wyprawy po silnik wróciłem na pusto

całe szczęście [zlosnikz]

powodzenia...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 10:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
zegarek pisze:
Podaj numery na wałkach lewym i prawym. Upewnimy się czy są nie do pary i wydaje mi się, że w milanówku leżało kilka od 116.


z kolei w Światka krzyknęli...690 za całkiem nowy wałek. Chyba zarydzykuję tę opcję.
Czy ktoś wie, gdzie dostać dzwigienki Febi? znalazlem w USA po 23 USD, co jest duzo mniej niz wspominane w watkach podeslanych przez Zegarka 150 PLN; wiec w najgorszym razie poczekam, tym bardziej ze walki beda za 3 tygodnie dopiero. nr katalogowy wg amerykanow W0133-1630457.

aaa, no i jeszcze jedno: gdybym zamawial nowe walki, to moze sprawie sobie od razu te nowsze, z dluzszym czasem otwarcia zaworow. Ma to sens?

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 1:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
sneer pisze:
sprzedawca z Mogilna kombinuje coś ze zwrotem zaliczki, także na zawodnika należy raczej uważać. Sprzedaje czesto graty na allegro.


Może zrobimy ranking sprzedających na Allegro?
Ja miałem ostatnio przygodę ze zwrotnicą.

Pozdrawiam, Łukasz

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 8:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
ukaniu pisze:
Może zrobimy ranking sprzedających na Allegro?
Ja miałem ostatnio przygodę ze zwrotnicą.


gosc mnie ubawil. zadzwonilem upewnic sie, ze zwroci 200 zl zaliczki.
"zwroce, ale potrace za to, ze musialem wstac"
wysmialem go itd...
zwrocil...i potracil 15 zlotych. generalnie jakas mega żenua.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 04, 2009 9:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
sneer pisze:
z kolei w Światka krzyknęli...690 za całkiem nowy wałek. Chyba zarydzykuję tę opcję.
Czy ktoś wie, gdzie dostać dzwigienki Febi?


Za 690 to jest wałek zrobiony przez Świątka?
Ma wzór czy musisz przysłać swój?
Bo jak ja robiłem swój, to jego rozeznanie w wałkach do mb v8 było bliskie zeru ;)

Sprawdź w intercarsie czy jest zamiennik tych wałków. Do m117 można kupić po 600pln.
Dźwigienki febi powinny być w IC albo focie.

Cytuj:
aaa, no i jeszcze jedno: gdybym zamawial nowe walki, to moze sprawie sobie od razu te nowsze, z dluzszym czasem otwarcia zaworow. Ma to sens?


Nie wiem jak z wałkami ze 116, ale w 117 jest na odwrót, czyli starsze wałki do wersji bez katalizatorów miały dłuższe czasy otwarcia, a nowsze do wersji z katem miały krótsze czasy. Te z dłuższymi czasami mają gorszy dół, ale ciągną lepiej gdzieś od 4k rpm, a z krótszymi na odwrót.
Ale, żeby zrobić użytek z dłuższych czasów, to trzeba mieć przystosowany wydech.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl