MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 3:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 03, 2010 6:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Witam,

W koncu udalo mi sie wrzucic w auto zachwalanego BLOSA.
Parownik nowy elektrozawor nowy blos nowy filty kolanka nowe, wszystko funkiel nowka.
I pieknie by było gdyby to działało tak jak należy :/

Proszę o pomoc w regulacji i podpowiedzi posiadaczy takiego ustrojstwa w swoich MB.

Jakoś auto pracuje na gazie i powiem, że dość fajnie ale jest ale.
Po energicznym wcisnieciu gazu do konca auto ma opoznienie ok 2 sekundy i dopiero zalapuje i wkreca sie na obroty.
Po szybkim zabraniu nogi z gazu spada na obrotach bardzo nisko i pozniej wraca tak na delikatnie ponad 500 około nawet 650 tylko, ze czasami nie wraca juz na obroty i gasnie.
Tak jakby przez chwile nie mogl przepalic mieszanki, czy za malo dostaje?


Kolejna sprawa to regulacja na blosie czy na praowniku?
Wszyscy pisza ze parownik rozkrecic na maxa, gdzie to sie robi i ktora sruba?
Chyba nie chodzi i srube od regulacji wolnych obrotow?
No i ostatnia rzecz regulacja samego blosa krecenie sruba od wolnych obrotow i od skladu mieszanki nie widac praktycznie zadnej roznicy :/
Jesli bylyby zakrecone sruby na blosie to czy auto nie powinno zgasnac, bo nie dostawaloby gazu?
U mnie na zakreconych srubach auto nadal chodzi i roznicy nie widac:/
Moze blos uszkodzony?

Wiem, ze auto trzeba pozniej ustawic na analizatorze ale chcialbym najpierw wyeliminowac te mulenie przy wcisnieciu gazu na full i trzymanie obrotow.
Niektorzy tez pisali o zaslepieniu odmy (tej rurki pod spodem) albo o wywaleniu Zaworu powietrza dodatkowego ew. wyczyszczeniu go.
Moze mi ktos wskazac gdzie to ustrojstwo sie znajduje?

Zalaczam fotografie i filmik jak wyglada praca silnika.


Film z praca na BLOS i opisane gasniecie po dodaniu gwaltownie gazu i zabraniu nogi z gazu:


Obrazek

Obrazek

Prosze o pomoc bracia i siostry :)

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: wt maja 04, 2010 7:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
ogólnie z tego co tu widzę, musisz na parowniku troche wiecej gazu dać na wolnych obrotach, jak to mieszalnik na maksa ? rozkręcić na maksa to można wykręcić kurek na przewodzie jeżeli taki założyłeś a mieszalnik musisz ustawić zazwyczaj jest jedna śruba do regulacji wolnych ja ustawiam na słuch i jest wstępnie ok :) , a co do regulacji blosa to tak on działa jak piszesz czyli mało raguje auto na kręcenie jego regulacjami, ustaw neutralnie wszystko tylko śrube blokująca głowna przepustnice ustaw tak aby plastikowa klapka szła do dołu na maksa (zerknij wizualnie do blosa) żeby nie było prześwitu, ogólnie powiem ci ze miałem u siebie M117 2 blosy na raz załozone i 2 parowniki i nie było kłopotu z regulacją . Posłuchaj jak brzmi gaz który leci z parownika z rury, odkręc rurke od blosa dźwięk musi byc taki sam jak odkręcisz kuchenke gazową :) , można powiedzieć ze czysty gazu nie może być ani za duzo ani za mało ale na odległośc to cięzko wytłumaczyć

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja
W126-500SE-LPG blos

Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
Post: wt maja 04, 2010 7:48 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Jeśli chodzi o regulację blosa to robisz to tak jak każdą inną instalację gazową - ustalasz obroty silnika na 3500 i regulujesz dużą srubą blosa w celu uzyskania jak najmniejszej wartości CO i jak najwyższej zawartości CO2, jeżeli juz to zrobisz to zostawiasz silnik na jałowym i regulujesz małą śrubą blosa (tą w dużej a nie tą z boku) w celu uzyskania wartosci jak wyżej, powodzenia [zlosnik]

Teraz kwestia dziwnego zachowania na gazie - sprawdż czy nie łapie gdzieś lewego powietrza i rozkręć parownik na maksa (jeżeli założyłes nowy to w instrukcji będzie opisane co i jak).

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
Post: wt maja 04, 2010 7:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Sprawdzalem dzisiaj i auto chyba ma gdzies lewe powietrze bo na bnzynie zachowuje sie dosc podobnie tzn. potrafi czasami zgasnac w najmniej oczekiwanym momencie, albo przy ostrzejszym skrecie albo przy hamowaniu, i tak jak na gazie zchodzi z obrotow do zera, ale podkreslam, ze czasami podczas ostrzejszego skretu albo hamowania.

Trzeba zajrzec nieco glebiej pod maske....

Co do samej regulacji to wiem jak to mniej wiecej ustawic, na analizatorze tez wiem ale poki co nie mam takiej mozliwosci.
Glownie chodzi mi o to ze jest te opoznienie przy gwaltownym dodaniu gazu, auto tak jakby sie dlawilo przez 2 sek. pozniej juz jest oki. Nie wiem jak to wyeliminowac. Regulacje i krecenie srubami na rozne strony zbyt wiele nie wniosly nowego...

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: wt maja 04, 2010 11:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
eczny pisze:
Glownie chodzi mi o to ze jest te opoznienie przy gwaltownym dodaniu gazu, auto tak jakby sie dlawilo przez 2 sek.

nie znam blosa, ale lewe powietrze daje takie efekty też na zwykłych instalacjach...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 12:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Racja to musi byc lewe powietrze.
Dzis "obmacywałem" okolice tego kalosza i wyczulem peknieta jedna gumowa rurkę, o ktorej jest napisane na http://www.c124.republika.pl/

Tyle ze tam jest opis silnika m102.
Zmienial moze kiedys ktos z was te wszystkie rurki?
Ma ktos moze numery tych czesci i wiej jak je fachowo nazwac? najlepiej po angielsku :D

Jutro jade do serwisu meska i zobaczymy co wymysla :)

Pozdrawiam,

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 4:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Hej,
Problem rozwiazany (tak mysle) było to lewe powietrze w dolocie, pęknięta gumowa rurka, którą wymieniłem.
Teraz wszystko chodzi jak nalezy i pozostaje jechac na analizator na dokladna regulacje :)

Dzieki za pomoc:)

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl