MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
A silnik nadal gasnie! https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=48172 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | momasz [ wt kwie 13, 2010 4:36 pm ] |
Tytuł: | A silnik nadal gasnie! |
Witam, postanowilem - a akcie desperacji, odgrzac temat. http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=48037 Nowe info - silnik zachowuje sie jak chce. Po odpaleniu potrafi chodzic idealnie przez 15' (na wolnych), by nagle zaczac kulec i zgasnac. Odpalenie powoduje powtorke sytuacji, na czas rozny. Zgaszenie go, gdy jest ok i ponowne odpalenie potrafi go ochwacic natychmiastowo, ale i moze go 'uzdrowic', gdy sie go wylaczy, bo zgasnie sam, albo zaczyna kulec. Generalnie nie ma zadnej reguly. Woltomierz na wtyczce reg. wolnych, gdy odpieta pokazuje napiecie z akumulatora, gdy chodzi ok, miedzy 5 - 6V jest super, ale nagle zaczyna rosnac powyzej 6V i zaczyna kulec, az w koncu zgasnie. 'Prady' na innych wtyczkach - ksiazkowe. Odpiecie wtyczki czujnika temp. silnika lub regulatora cisnienia paliwa lub tez regulatora wolnych uzdrawia sytuacje. 'Ogladniecie' sterownika woltomierzem nie wykazalo zadnych problemow z masa, ani tez z zadnym z pradow na wyjsciach. AutoKrzys, u ktorego auto stoi, jest facetem nieustepliwym i metodycznie idzie krok po kabelku, strona po stronie w necie - generalnie chce mu sie. To rzadkosc, no i jest tez kwestia mojego (i nie tylko ) zaufania i wiary. Ale KE tronic to temat nowy, stad prosba o pomoc, podpowiedzi. Pozdrawiam, kuba |
Autor: | bmw [ śr kwie 14, 2010 12:18 pm ] |
Tytuł: | |
Z tego co zaczynam rozumieć to część mechaniczna KE działa poprawnie bo skoro po odpięciu wtyczek od regulatora wolnych obrotów i od EHA powoduje poprawną pracę to należy skupić się na części elektrycznej.Do sprawdzenia lub podłożenia przekaźnik KICK DOWN i tzw srebrny przekaźnik.U mnie na złą pracę silnika miał wpływ właśnie przekaźnik KD ,miał parę zimnych a po ich usunięciu jak ręką odjął. |
Autor: | autokrzys [ śr kwie 14, 2010 4:21 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Chciałbym opisać dzisiejsze próby naprawy tego Mercedesa. Po pierwsze prześwietliłem pod obciążeniem (na zwarcie) wszystkie przewody ze sterownika silnika, przekaźnika pompy paliwa i wtryskiwacza rozruchowego oraz przekaźnika głównego nazywanego srebrnym przekaźnikiem. Wszystkie przewody są w pożądku a sam sterownik i przekaźniki po otwarciu dokładnie przejżane pod szkłem powiękaszającym, bez rezultatu. Wszystkie płytki czyste, bez śladu wody, śniedzi, utleniania lub pęknięć. Opiszę terazdo czego doszedłem po dzisiejszych próbach. Na zimno silnik pracuje normalnie, po rozgrzaniu ( czujnik temperatury sprawdzony i opór dokładnie odpowiada temperaturze) podłączam miernik do wtyczki regulatora obrotów wskazuje 5-6V i silnik działa równo. W pewnym momencie zaczyna wzrastać napiecie 6-7,5V silnik zaczyna pracowac nierówno na wolnych obrotach oraz słychać otwarcie regulatoa obrotów i syk fałszywego powietrza. Po dodaniu gazu silnik sie dusi i nie wchodzi na wysokie obroty ( można mu pomóc delikatnie naciskając na klapę spiętrzającą co powoduje wzrost obrotów) . Odłączenie której kolwiek wtyczki (regulator obrotów, regulator ciśnienia paliwa, potencjometr klapy spietrzajacej, cujnik temperatury ) powoduje spadek napiecia na regulatorze obrotów do 5-6V i silnik pracuje znowu poprawnie.Po podłączeniu wtyczki z powrotem problem wraca albo nie, wyłączenie i włączenie silnika też pomaga albo nie. Chciałem odczytać kody usterek ale nie działa. W samochodzie jest gniazdo diagnostyczne ośmiostykowe bez diody LED i przycisku jak na rysunku poniżej. Podłączam diodę LED do styku 3 gniazda i + akumulatora, zwieram na około 10sekund styki 1 i 3 ( na ten czasie zapala się dioda LED ), rozwieram styki i czekam na kody a tu nic. Nie mignie nawet raz. Gdzie robię błąd? Proszę o pomoc bo jest to pierwsze takie uszkodzenie z którym mam doczynienia i już nie wiem jak pomóc klientowi. Dziękuję i pozdrawiam. Autokrzys. http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... _15.39.jpg |
Autor: | bmw [ śr kwie 14, 2010 4:58 pm ] |
Tytuł: | |
Sterownik KE w W126 nie ma pamięci usterek (i pierwsze słyszę aby miał kody błyskowe,może w tym aucie jest ASD to tylko z tego sterownika można kodem błyskowym coś odczytać) .A próbowałeś odpiąć sondę lambda (wtyczka pod nogami pasażera jedna okrągła druga zasilająca prostokątna) może ona wprowadza błąd,nawiasem mówiąc bez niej powinien działać poprawnie bo sam mam odpiętą.Sprawdzony został TPS (czujnik położenia przepustnicy w W126 ma tylko dwa stany pracy dla min i max)? |
Autor: | autokrzys [ czw kwie 15, 2010 4:49 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Z dzisiejszych pomiarów wynika, że jednak padła sonda. Sprawdziłem najpierw czujnik położenia przepustnicy, okazał się jednak dobry i jest to potencjometr a nie wyłącznik, potem sprawdziłem sondę i okzało się, że daje sygnał 4V zamiast maksymalnie 1V i odpięcie jej także powoduje poprawę działania silnika alle i tak to napięcie ją dyskwalifikuje. Zamówiłem nową sondę i jutro dam znać czy pomogło. Dziekuje i pozdrawiam. Autokrzys. |
Autor: | bmw [ czw kwie 15, 2010 7:06 pm ] |
Tytuł: | |
TAM NA PRZEPUSTNICY NIE MA POTENCJOMETRU.Jest tylko 1-0-1.Potencjometr owszem jest w KE ale podczepiony pod ramię przepływomierza KE czyli klapy spiętrzającej. TPS jest tu: ![]() i jest to tylko przełącznik jak napisałem wcześniej,sam to mierzyłem i daje sobie rękę uciąć że tam nie ma w M103 potencjometru. Wtyczka od TPS jest przykręcona do kolektora dolotowego po lewej stronie od KE a wtyczka od potencjometru jest na samym rozdzielaczu-przepływomierzu KE.Tyle w temacie,mam nadzieję że coś pomogłem i po wymianie sondy autko odżyje. |
Autor: | momasz [ czw kwie 15, 2010 7:25 pm ] |
Tytuł: | |
Bmw, oczywiscie ze bedzie info. Poki co, piekne dzieki za aktywnosc. A swoja droga, bmw na stronie mb? ![]() Pozdrawiam, kuba |
Autor: | bmw [ czw kwie 15, 2010 7:29 pm ] |
Tytuł: | |
bmw to nick dość przypadkowy ale i wygodny i był wolny ![]() ![]() Resztę moich aut w podpisie tłumaczy czemu tu jestem. |
Autor: | momasz [ czw kwie 15, 2010 7:44 pm ] |
Tytuł: | |
Jasne, mam kilka bmw, ktorych z lozka bym nie wyrzucil. A a jednym, dwoch czasem marze. Moj szwagier diluje bmw w K-cach (co za slowo!!! ![]() Pozdrawiam, kuba |
Autor: | BrunoGiamatti [ pt kwie 16, 2010 5:23 pm ] |
Tytuł: | |
bmw pisze: Sterownik KE w W126 nie ma pamięci usterek (i pierwsze słyszę aby miał kody błyskowe
Tak dla ścisłości (o ile nie przeoczyłem niczego czytając ten temat) to ostatnia wersja KE jaka była montowana w W126 już ma możliwość wybłyskania błędów (baa .. żeby np zmierzyć cokolwiek jak np. wypełnienie też najpierw trzeba wybłyskać błędy). Miałem tak w SELu z 1991r ... trochę problematyczne to było ![]() |
Autor: | momasz [ pt kwie 16, 2010 5:44 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, to byla sonda. Zostala wymieniona i auto smiga jak dawniej, a nawet lepiej? Pozdrawiam i dziekuje za pomoc, kuba bmw - punkcik! |
Autor: | autokrzys [ pt kwie 16, 2010 11:23 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Wymiana sondy faktyczne pomogła, auto jeździ znakomicie. Jesli chodzi o potencjometr przepustnicy to zaszła pomyłka między przepustnicą a klapą spiętrzającą. Co do kodów błyskowych to akurat w tym aucie nie działają, ale udało mi się odczytać po współczynniku wypełnienia cyklu, na marginesie tak skomplikowanej metody odczytu kodów jeszcze nie spotkałem. Ważne że następne auto odjechało naprawione a klient jest zadowolony. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam. Autokrzys. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |