MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 2:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 13, 2010 6:03 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt kwie 13, 2010 5:41 pm
Posty: 4
Witam, chciałbym się dowiedzieć który mercedes się lepiej sprawuje w mieście i w trasie. Interesuje mnie również niezawodność i trwałość całego samochodu. Bardziej podoba mi sie 190 ale nie wiem jak jest u niej z trwałoscią. Wierzę że Wy spece od merców pomożecie mi dokonać wybou przy kupnie samochodu.

PS. Mam zamiar sprawdzić jak smiga auto na oleju opałowy jak i na oleju rzepakowym, temperatury spalania sa wieksze zalednie o ok. 15 C wiec to nie zaszkodzi. Lecz wole sie upewnić czy to jest dobry pomysł zanim naleje oranżadę lub olej rzepakowy.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2010 7:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Technicznie są to dwa takie same samochody.
Klucz leży w tym który w lepszym stanie.
Nie wiem co chesz porównywać? 190D? jakie W201?
Zakładam silniki 2,5D
124 pali więcej, wolniej przyspiesza - ale jest wygodniejsza.
Jeśli 2,5D to 201 będzie bardzo trudno znaleźć w dobrym stanie - zresztą 124 też.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2010 7:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Stare Mercedesy pojada na wszystkim, jednakże zimą radzę tankować ropę na dobrych stacjach, żeby uniknąć zamarzania paliwa. Napewno 124 jest wygodniejsze, ma wiecej miejsca i jest ładniej wykonane w środku. Oba modele są udane i niezawodne, chyba, ze trafi się już zmęczony egzemplarz. Porównując oba auta z tym samym silnikiem, 190-tka bedzie dynamiczniejsza z racji mniejszej masy.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2010 7:32 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt kwie 13, 2010 5:41 pm
Posty: 4
Czy znacie może stopień sprężania, moment obrotowy, sprawność silnika 2.5 D ? Jakiego mogę się spodziewać spalania w dżungli miejskiej ? (w autoamcie)

PS. W zimę można dolewać denaturatu 0,5 litra na ok. 60 litrów paliwa to zapobiega wytrącaniu się parafiny i gęstnieniu wachy.

Dieselman


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2010 7:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
http://www.w114-115.org.pl/jomla/index. ... ICZNE.html
znajdź w tabelce wybrany model

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 13, 2010 8:53 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt kwie 13, 2010 5:41 pm
Posty: 4
Czy dostanę na rynku tłoki, tuleje, pierścienie tłokowe, panewki, zawory, zestawy naprawcze do pomp wrtyskowych?

Dieselman


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 9:23 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
Dieselman pisze:
Czy dostanę na rynku tłoki, tuleje, pierścienie tłokowe, panewki, zawory, zestawy naprawcze do pomp wrtyskowych?


Tak.

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 9:14 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt kwie 13, 2010 5:41 pm
Posty: 4
Przy zakupie merca 190 2.5 D (w automatycznej skrzyni biegów) na jakie elementy muszę zwracać szczególną uwagę ? Jakie najbardziej korodują ? Które części sie najczęściej zużywają ?
Z oceną stanu silnika nie będę miał problemu ale z resztą tak. Prosiłbym o pomoc.

Dieselman


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 7:06 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Rdze sprawdź przy otworach na lewarek ,ale to tylko w koło tego otworu blacha się sypie i łatwe to jest do naprawy ,obejrzyj dokładnie tylne nadkola zwłaszcza pod szeroka listwą ,warto terz skontrolować stan drzwi dolnych krawędzi.To tyle co mogę podpowiedzieć bo mam 190 i rdze znalazłem tylko na progu przy lewarku z przodu i jedno nadkole tył miałem do roboty,drzwi w idealnym mam stanie, (auto moje już jutro wraca od blacharza lakiernika po naprawie właśnie nadkola i progu przy lewarku)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl