MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 8:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 2:52 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw kwie 15, 2010 1:33 pm
Posty: 3
WITAM SERDECZNIE.
Mam nie lada dylemat.... na jutro potrzebuje uruchomić moją eske atu kiszka.
Wchodze do garażu i pali na dotyk, gdy temp. przekroczy 50 st. to obroty zaczynają falować a gdy wejdzie na 60-80 ciężko utrzymać żeby silnik nie zgasł i potem kiszka.... można kręcić do upadłego i nic .... a po 2-3 godz. ponownie na strzał pali i to samo.
Pierwsze co myślałem że odpowietrzenie baku bo odkręcając korek był syk, znaczy zasysał powietrze, więc korek całkiem odkręciłem... i nic.
Dalej przepatrzyłem wężyki od podciśnień czy grają i wydaje się być OK.

Nie mam pomysłu... może ktoś miał podobny problem lub wie jak mogę się z tym uporać bo mam do przejechania jakieś 400km a tu ciężko 4 zrobić.
Dodam że Mesio nigdy nie widział LPG. <br>Dodano po 1 godzinach. 9 minutach.:<br> Czy takie zachowanie może spowodować uszczelka pod głowicą ??


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 3:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Możliwe, że problem polega w regulatorze obrotów jałowych lub ich częściach. Może być uszkodzony, przez co wyłącza ssanie i stąd tak padają obroty. Podobnie miałem ale w fiacie.

MB mam tylko na ropę, stąd nie wiem.

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 4:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Hmmm. Według mnie z tych lakonicznie podanych wiadomości wnioskuję że została naruszona równowaga mieszanki powietrze-paliwo w stronę nadmiaru paliwa. Wygląda na złe działanie układu paliwowego (no chyba że wciągnęło szmatę do filtra powietrza albo zacina się klapa przepustnicy). Być może przy ciepłym silniku jest za bogata mieszanka i silnik zalewa.
Jak podgrzejesz silnik do 70-80 pozwól mu zgasnąć. Potem pokręć dobrą chwilę rozrusznikiem i wykręć świecę. Jak mocno zalana czyli mokra to masz trop. Przy okazji sprawdź iskrę na świecy bo spotkałem się ze zjawiskiem że ze wzrostem temperatury malała i ginęła iskra (wadliwy moduł).
Syk przy odkręcaniu korka paliwa to normalne. :)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 5:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Dodaj mu troszkę powietrza (imbus) na rozdzielaczu.
Poprostu ma zbyt uboga mieszanke i ciepły nigdy nie zapali.

Powodzenia

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 8:08 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw kwie 15, 2010 1:33 pm
Posty: 3
OKA. Spróbuje podkręcić to powietrze. A jeżeli chodzi o świece to wykręcałem z trzech pierwszych cylidrów i były suche, wyglądały na normalne.
Dam znać jak pokombinuje.
dzięki

Sprawdziłem też kompresje i wydaje się być też wszystko dobrze


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 11:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
Ja mam podobne objawy w M116 (380SL). Tzn. na zimno odpala od strzała i pracuje na biegu jałowym na rozgrzanym silniku bez zarzutu, ale są kłopoty z odpaleniem na ciepło (trzeba długo kręcić). Akurat u mnie najbardziej prawdopodobna diagnoza jest taka, że akumulator ciśnienia nie trzyma, co da się łatwo oszukać bo wystarczy oszukać przekaźnik pompy paliwa (żeby pompa pracowała cały czas przy włączonej stacyjce, sprawdzę w sobotę to powiem czy to prawda).
Ja bym sprawdził ciśnienie paliwa w układzie przy pracującym silniku (nie jest to łatwe, jakby co to mogę podrzucić instrukcję jak to się robi). Na zimnym silniku (w K-Jet, ale w KE chyba podobnie) działa wtryskiwacz rozruchowy, który nie potrzebuje ciśnienia w układzie, ale po nagrzaniu się wyłącza i wtedy działają wtryski robocze, którym do pracy potrzebne jest ciśnienie w układzie. A to regulują dwie rzeczy: regulator ciśnienia, który jest w rozdzielaczu i akumulator ciśnienia przy pompie koło zbiornika. Skoro gaśnie na ciepłym to stawiałbym na regulator ciśnienia. W K-Jet to proste urządzenie mechaniczne (sprężyna, uszczelki itp.), choć nie wiem ile może kosztować naprawa/kupno.
No i jeszcze wszystkie rurki trzeba sprawdzić, czy gdzieś nie bierze lewego powietrza itp. ale one nie mają (chyba) aż takiego wpływu na gaśnięcie silnika.
Na KE chyba najlepiej zna się kolega Ukaniu btw.

TU sobie poczytaj, kopalnia wiedzy jak działa system.

Oczywiście jeżeli masz wtrysk, ale z tego co sprawdziłem to w 3.0 były tylko KE.


Na górę
Post: pn maja 03, 2010 1:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Przychylam się do diagnozy "AndyS"-a. Też myślę, że jest zakłócona równowaga mieszanki paliwo-powietrze. Nie wiem jak jest dokładnie w Twoim modelu ale u mnie (w126 500) jest taki zaworek zwany niesłusznie przez niektórych silniczkiem krokowym, który po rozgrzaniu silnika uruchamia przesłonkę regulacyjną jeśli ten zaworek odłączy się to silnik gaśnie po nagrzaniu. (za bogata mieszanka). Popatrz a może w Twoim modelu jest coś podobnego?

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl