MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 11:19 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 07, 2010 11:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
Witajcie [zlosnikz] Przerabiał już ktoś temat wrzucenia m104 do w201 ? Czy będę pierwszym odważnym ?
Kupiłem na cześci całe 124 300e-24 z getragiem i mam już nagranego gościa który podejmie sie to upchnąć, ale chciałbym z góry wiedzieć na jakie problemy moge się natknąć.
W201 służące za bazę posiada m102 na gaźniku z 4 biegową skrzynią.
Może macie jakieś przemyślenia którymi chcecie się podzielić ? [zlosnik]

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 11:42 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Inny pas przedni jest w 201 z 6- cylindrami. Chłodnica wchodzi pod rozpórkę pasa 3cm za zderzakiem. Inaczej ten silnik tam nie wlezie. Inny wał, sprężyny przednie twardsze. Z powodu tego pasa nie jest tak prościutko jakby wydawało się.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 11:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
Wał planujemy zrobić z 2, przednią część od 124 a tylna od 201 i odpowiednio skrócić. Sprężyny już są twardsze także to nie problem, mam w planie jeszcze przerzucić całe zwrotnice przednie z tarczami coby to hamowało. Z chłodnicą coś się wymyśli, w w201 bedzie miejsce na umieszczenie chłodnicy oleju we właściwym miejscu ? I jak z łapami silnika podejdzie to czy też trzeba będzie spawać ?

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
Post: sob maja 08, 2010 12:17 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
jako biorce kup W201 260E, wywal M103, wstaw M104 i nie widzę potrzeby przerabiania połowy samochodu. Nawet chłodnica Ci zostanie oryginalna, ot wymiana 2zaworowej głowicy na 4zaworową


Na górę
Post: sob maja 08, 2010 7:48 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
piston pisze:
I jak z łapami silnika podejdzie to czy też trzeba będzie spawać ?


Podejdą [skromny]

piston pisze:
jako biorce kup W201 260E,


A czy mimo wszystko z getragiem wał nie jest inny ?

_________________
Kubitus


Na górę
Post: sob maja 08, 2010 9:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
Marcin S pisze:
ako biorce kup W201 260E

Szukałem pół roku nadającego się 2,6 i niestety nic nie znalazłem, a tego co mam trafiłem okazyjnie i nawet zdążyłem go polubić więc na pewno zostaje.
Kubitus pisze:
Podejdą [skromny]

Bardzo mnie to cieszy. Widze że w podpisie też masz w201 z m104 masz może jakieś fotki poglądowe z placu boju jak i już po przekładce ??

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
Post: sob maja 08, 2010 9:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
piston pisze:
Widze że w podpisie też masz w201 z m104 masz może jakieś fotki poglądowe z placu boju jak i już po przekładce ??

Nie ma w zasadzie czego dokumentować - zdjęć brak, zrobię jakieś jak już odpale potworka.

Ja miałem trochę łatwiej,bo 2.3 miało 5 biegowy manual, a więc jedyne co modyfikowałem....to odcięcie pasa przedniego (przerobienie na taki jak w 2.6) plus delikatne rozwiercenie blachy z poduszką pod skrzynie.
Reszta pasuje bez przeróbek.
Silnik niestety nie pracuje jeszcze, bo pomijam całą instalacje MB i wsadzam MegaSquirta. Niestety to czasochłonne zajęcie a ja czasu zbyt wiele na to nie mam :(. Ale np. dziś włożyłem dyfer i półośki z ASD :P
Życzę powodzenia :)

_________________
Kubitus


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 9:31 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
wskocz też na mb.silesia.pl - tam przemek przerabiał też W201 na większy motor - może Ci coś doradzi

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl