MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 9:59 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 14, 2010 10:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
Mam do was pytanie

co myślicie o Mercedesie W210, szczególnie w wersji kombi

którą wersje są warte uwagi - przed liftingiem czy po

jakie silniki są najlepsze i najmniej awaryjne do tego auta

jakie są koszty utrzymania tego auta - pytam o części

jak wygląda usterkowość tego modelu

na co w nich zwrócić uwagę

i wszystkie informację, które mogą być istotne w użytkowaniu

_________________
MB W140 500SE '94


Ostatnio zmieniony czw kwie 15, 2010 1:35 pm przez maclaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 14, 2010 10:58 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
Cytuj:
co myślicie o Mercedesie W210, szczególnie w wersji kombi

to cholernie duza i praktyczna buda :)


Cytuj:
którą wersje są warte uwagi - przed liftingiem czy po

szukaj po lifcie - wiadomo nowsze


maclaw pisze:
jakie silniki są najlepsze i najmniej awaryjne do tego auta

250td 290td 300td - najmniej awaryjne bo to stara konstrukcja
po licfie masz 270 cdi i 320 cdi (bo tylko te warte uwagi) - bardziej sa awaryjne od tych wyzej ale tu chodzi o awaryjnosc wtryskow glownie a nie silnika czy osprzetu


maclaw pisze:
jakie są koszty utrzymania tego auta - pytam o części

podobne jak w124 - to stara konstrukcja jeszcze tam nie ma nic nowego i drogiego


maclaw pisze:
na co w nich zwrócić uwagę

cholernie gnija - nie wazne czy przed liftem czy po lifcie
po prostu gnija - zwroc uwage glownie na blotniki, progi, pod uszczelkami w drzwiach, zamek tylnej klapy


Cytuj:
i wszystkie informację, które mogą być istotne w użytkowaniu

pytaj :)

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 12:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 09, 2010 6:37 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa
blackmilk pisze:
po licfie masz 270 cdi i 320 cdi (bo tylko te warte uwagi)

Jeździłem 2 lata silnikiem 220 cdi - bardzo dobry i oszczędny motor. Faktycznie nie ma tyle mocy co 270, ale do normalnej jazdy w zupełności wystarczy. Spalanie na niemieckiej autostradzie - przy spokojnej jeździe ok. 5 litrów.

_________________
W140 S500 '96 - ex
R170 SLK200 EVO Lorinser '01 - ex
W220 S320 '99 - ex
W210 E220 CDI Avantgarde '01 - ex
Ford Mondeo 2.0 Ghia '98 - ex
Opel Senator 3.0 CD '88 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 1:33 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
tyle to idzie spalic tez 320cdi przy spokojnej jezdzie na autostradzie
te budy waza 1600 kilo w zwyrz wiec nie mow ze silnik 220cdi jest do nich bardzo dobry bo to dziabka do kulania sie a nie do jazdy - zawal serca przy kazdym wyprzedzaniu ;)

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 2:57 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw kwie 15, 2010 1:33 pm
Posty: 3
Znajomy miał 3.0 TD 1997r. i przy silniku z tego co wiem nie robił nic albo prawie nic.... moc wystarczająca jak do tej masy a spalanie 7-10 ltr.
Tak jak pisał przedmówca warto zwrócić szczegulną uwagę na blacharkę bo gniją te meśki strasznie . Co do benzyny to z opinii znajomych użytkowników mogę polecić 3.2


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 3:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 09, 2010 6:37 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa
blackmilk pisze:
tyle to idzie spalic tez 320cdi przy spokojnej jezdzie na autostradzie
te budy waza 1600 kilo w zwyrz wiec nie mow ze silnik 220cdi jest do nich bardzo dobry bo to dziabka do kulania sie a nie do jazdy - zawal serca przy kazdym wyprzedzaniu ;)

Jeździłem tym autkiem prawie dwa lata. Nie raz wyprzedzałem i serce dalej w normie ;) Dalej twierdzę, że ten silnik jest wystarczający do tego samochodu. Wiadomo, że gdy się przesiądziesz z 5-litrowej benzyny, różnica będzie znacząca. Ale to wcale nie oznacza, że tamtym nie da się bezpiecznie wyprzedzać.
A określenie "bardzo dobry" odnosiło się do jego awaryjności - przez cały okres eksploatacji nie działo się dosłownie nic.

_________________
W140 S500 '96 - ex
R170 SLK200 EVO Lorinser '01 - ex
W220 S320 '99 - ex
W210 E220 CDI Avantgarde '01 - ex
Ford Mondeo 2.0 Ghia '98 - ex
Opel Senator 3.0 CD '88 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 17, 2010 12:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
W210 E220 cdi w jakiej miałeś wersji, tzn. ile to miało koni??

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: pn kwie 19, 2010 12:58 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Pitolenie o zawałach przy wyprzedzaniu 220CDI. Ten silnik, czy to w 210 czy w 211, jeździ lepiej niż każdy diesel w 124. Mówię o 150 konnej wersji, bo inną nie jeździłem. 220CDI będzie także żwawszy od "okularków" z większością starych diesli. Ale jak trafisz przechodzoną sztukę, to może drogo kosztować. Zwłaszcza wtryski.

Gdybym szukał 210-tki to bym chyba kupował 300 turbo 177KM, ale przed liftem.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr kwie 21, 2010 9:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
Witaj!

Jako, że dawno nic nie pisałem, pragnę trochę off-topowo wyrazić swoje ogromne niezadowolenie ze zmiany graficznej forum. Przechodzimy do tematu.

W210 jest dość specyficznym samochodem. Często wyśmiewany za awaryjność, chociaż zdarzają się egzemplarze z przebiegami 1.000.000km i brakiem większej awarii. Czasem nie trzeba ich długo szukać...
Usterkowości bardziej należy szukać w osprzęcie silników, niż przy nich samych. Gorzej jest z silnikami po lifcie, ale dbane CDI zasilane normalnym paliwem powinno nie być kosztowne w użytkowaniu. Jednak lifting trochę odmłodził Okulara, przynosząc mu kilka zmian. Generalizując: lifting to wyższa cena zakupu i silniki z Common Rail.

Przed liftem, jeżeli chodzi o silnik wysokoprężny, to tylko 300TD. Potrafi spalić dużo, ale wiesz czemu Ci dużo pali przy kick-downie w podłodze [palacz]

Jak wspomniał blackmilk, kombi jest ogromne. Po złożeniu siedzeń jest ok. 190cm przestrzeni użytkowej. To dużo. Nie zgodzę się tylko z opinią kolegi o cenach części. Nie ma astronomicznych cen, ale średnio jest drożej niż przy np. W124.

Krótko użytkuję 210, ale na większość tematów związanych z tym samochodem mogę już śmiało coś powiedzieć.

P.S. Czy wspominałem, że nowy wygląd forum mi się nie podoba?


Na górę
Post: śr kwie 21, 2010 10:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Wygląd forum jest moim skromnym zdaniem kompletnie do bani.

qoompel pisze:
Witaj!
Przed liftem, jeżeli chodzi o silnik wysokoprężny, to tylko 300TD. Potrafi spalić dużo, ale wiesz czemu Ci dużo pali przy kick-downie w podłodze [palacz]


Zastanawia mnie czy potrafi spalić też względnie mało, kiedy pooszczędza się kick'a?
Nie mam zupełnie porównania do innych silników, ale chyba nawet nie chce mi się nad tym zastanawiać. Jeżdżę drugi dzień i takie zestawienie jest po prostu rewelacyjne.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: śr kwie 21, 2010 10:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Wygląd forum jest moim skromnym zdaniem kompletnie do bani.

qoompel pisze:
Witaj!
Przed liftem, jeżeli chodzi o silnik wysokoprężny, to tylko 300TD. Potrafi spalić dużo, ale wiesz czemu Ci dużo pali przy kick-downie w podłodze [palacz]


Zastanawia mnie czy potrafi spalić też względnie mało, kiedy pooszczędza się kick'a?
Nie mam zupełnie porównania do innych silników, ale chyba nawet nie chce mi się nad tym zastanawiać. Jeżdżę drugi dzień i takie zestawienie jest po prostu rewelacyjne.

A wygląd forum? No coś okropnego.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: śr kwie 21, 2010 11:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
Michale (może tak być?) - koledze Bacy na forum W210 rekordowo spalił lekko ponad 6 litrów, ale chyba bez przekraczania 120-100km/h. Też mam kimbinezona 300TD i przy normalnej jeździe trasa/miasto pali mi 9-10,5 litra. Piszę "trasa", ale jest to zazwyczaj 17km do pracy, gdzie silnik nawet dobrze się nie nagrzeje ;)

Myślę, że przy prędkości do 120km/h 300TD spali BEZ ŻADNEGO problemu 7 litrów, co przy masie 1750kg, automacie i silniku o niemałej pojemności jest wartością niską. Dodam jeszcze, że jednostka 300TD nie ma się czego wstydzić [zlosnikok]

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl