Planuję w najbliższym czasie zakup i montaż dwóch instalacji sekwencyjnych LPG: do silników R4 i R6.
Co chciałbym kupić:
- Do silnika 4 cylindrowego (moc < 150KM) potrzebuję tylko tego co pod maską bo jest tam aktualnie instalacja mieszalnikowa.
Chciałbym się pozbyć miksera z uwagi na marne osiągi i mimo wszystko spore spalanie (dodatkowo ryzyko strzału). Jestem też skłonny kupić do tego silnika BLOS-a ale chyba z ekonomicznego punktu widzenia jest to mało opłacalne. Robię tym autem ok 20-25tys km rocznie i najistotniejsze będą długoterminowe koszty utrzymania czyli spalanie oraz serwis instalacji. Jeśli chodzi o montaż sekwencji to rozważam zarówno zakup nowej z niższej półki bądź też używki w dobrej cenie.
Na allegro jest sporo używanych instalacji dobrych firm jak Prins, BRC, Landi, czy ktoś miał z nimi do czynienia? Jaki jest przewidywalny czas życia reduktorów oraz wtryskiwaczy? Czy jednorazowa regulacja wystarcza na lata, czy też trzeba co pare miesięcy odwiedzać gazowników?
Do niedawna byłem już zdecydowany na Staga z tanimi wtryskami Valtek lub lepszymi MagicJet oraz parownikiem Zavoli. Kierowałem się wtedy tylko i wyłącznie prostotą regulacji i możliwością samodzielnego "grzebania w mapach". Ten argument jednak już nie jest dla mnie taki istotny bo będę miał możliwość grzebania w mapach wtrysku benzyny a co za tym idzie będę mógł też dowolnie zmieniać dawkę LPG.
Czy warto zatem iść w kierunku dobrej elektroniki i osprzętu ze średniej półki czy lepiej kupić dobry osprzęt i jak najtańszy sterownik?
- Do silnika 6 cylindrowego (moc < 200KM) potrzebuję kompletnej instalacji, czyli najbardziej skłaniam się ku zakupowi nowej.
W tym aucie nie ma jeszcze LPG, więc chciałbym zlecić montaż dobremu warsztatowi. Znalazłem ostatnio kilka ciekawych ofert sprzedaży używanych instalacji do 6 cylindrów. Ich ceny oscylują wokół 1000zł co stanowi kwotę połowę mniejszą niż zakup nowej.
Tutaj też myślałem nad Stagiem, ale znalazłem kilka używanych Landi Omegas i znowu mam zagwostkę 
Ogólnie jeśli macie jakies dobre lub złe doświadczenia z konkretną instalacją w swoich autach to proszę o uwagi.
Wiem że było już kilka podobnych tematów, ale rynek LPG jest dość dynamiczny i po paru miesiącach sytuacja mogła się już mocno zmienić.
W obydwu instalacjach najbardziej mi zależy na prostocie i braku konieczności odwiedzania serwisów LPG. Plusem będzie możliwość samodzielnego podłączenia się do komputera LPG i regulacji parametrów.
Czy ktoś z was montował/legalizował używaną instalację? Jakie są koszty takiej usługi?
Zależy mi też na tym żeby w razie awarii nie być zmuszonym jechać 300km do najbliższego serwisu...
PS
Jeśli chodzi o silniki to można przyjąć że piszę o znanych z W124: M111 i M104
