MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 7:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 24, 2010 2:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Planuję w najbliższym czasie zakup i montaż dwóch instalacji sekwencyjnych LPG: do silników R4 i R6.

Co chciałbym kupić:
  1. Do silnika 4 cylindrowego (moc < 150KM) potrzebuję tylko tego co pod maską bo jest tam aktualnie instalacja mieszalnikowa.
    Chciałbym się pozbyć miksera z uwagi na marne osiągi i mimo wszystko spore spalanie (dodatkowo ryzyko strzału). Jestem też skłonny kupić do tego silnika BLOS-a ale chyba z ekonomicznego punktu widzenia jest to mało opłacalne. Robię tym autem ok 20-25tys km rocznie i najistotniejsze będą długoterminowe koszty utrzymania czyli spalanie oraz serwis instalacji. Jeśli chodzi o montaż sekwencji to rozważam zarówno zakup nowej z niższej półki bądź też używki w dobrej cenie.

    Na allegro jest sporo używanych instalacji dobrych firm jak Prins, BRC, Landi, czy ktoś miał z nimi do czynienia? Jaki jest przewidywalny czas życia reduktorów oraz wtryskiwaczy? Czy jednorazowa regulacja wystarcza na lata, czy też trzeba co pare miesięcy odwiedzać gazowników?

    Do niedawna byłem już zdecydowany na Staga z tanimi wtryskami Valtek lub lepszymi MagicJet oraz parownikiem Zavoli. Kierowałem się wtedy tylko i wyłącznie prostotą regulacji i możliwością samodzielnego "grzebania w mapach". Ten argument jednak już nie jest dla mnie taki istotny bo będę miał możliwość grzebania w mapach wtrysku benzyny a co za tym idzie będę mógł też dowolnie zmieniać dawkę LPG.
    Czy warto zatem iść w kierunku dobrej elektroniki i osprzętu ze średniej półki czy lepiej kupić dobry osprzęt i jak najtańszy sterownik?
  2. Do silnika 6 cylindrowego (moc < 200KM) potrzebuję kompletnej instalacji, czyli najbardziej skłaniam się ku zakupowi nowej.
    W tym aucie nie ma jeszcze LPG, więc chciałbym zlecić montaż dobremu warsztatowi. Znalazłem ostatnio kilka ciekawych ofert sprzedaży używanych instalacji do 6 cylindrów. Ich ceny oscylują wokół 1000zł co stanowi kwotę połowę mniejszą niż zakup nowej.
    Tutaj też myślałem nad Stagiem, ale znalazłem kilka używanych Landi Omegas i znowu mam zagwostkę ;)

Ogólnie jeśli macie jakies dobre lub złe doświadczenia z konkretną instalacją w swoich autach to proszę o uwagi.
Wiem że było już kilka podobnych tematów, ale rynek LPG jest dość dynamiczny i po paru miesiącach sytuacja mogła się już mocno zmienić.

W obydwu instalacjach najbardziej mi zależy na prostocie i braku konieczności odwiedzania serwisów LPG. Plusem będzie możliwość samodzielnego podłączenia się do komputera LPG i regulacji parametrów.
Czy ktoś z was montował/legalizował używaną instalację? Jakie są koszty takiej usługi?

Zależy mi też na tym żeby w razie awarii nie być zmuszonym jechać 300km do najbliższego serwisu...

PS
Jeśli chodzi o silniki to można przyjąć że piszę o znanych z W124: M111 i M104 :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: sob kwie 24, 2010 9:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
PS
Jeśli chodzi o silniki to można przyjąć że piszę o znanych z W124: M111 i M104 :)
ta jasne [hihi] M102 i M110 + megasquirt [hihi] jak tam postępy ? ja myślę nad STAGIEM 300 ale to jeszcze musi poczekać.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pn kwie 26, 2010 9:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam

W sumie mialem 3 samochody z zainstalowana LPG IV gen (AUDI 80 2.0E, W124 220E M111, W202 C180 M111). Wszystkie instalacje byly firmy AG centrum. Obecnie moj MB i MB mojej zony maja taka instalke. U siebie mam wtryski VALTEK, u zony MAGIC. Ja na swoim natrzepalem ok 70.000km i .....NIC, kompletnie zero problemow. Jedynie wymienilem listwe wtryskowa VALTEK po 65.000km (z zoltej na czerwona) bo zaczynaly sie problemy z wolnymi obrotami itp. zreszta zywotnosc tych wtryskow to wlasnie ok.60.000km. Cala listwa wyniosla z wymiana wyniosla mnie 140zl wiec taki wydatek raz na 70.000km to niewiele.
U zony tez kompletnie nic sie nie dzieje. Regularnie czyli raz na 20.000 zmieniam swiece NGK V-line, filtr gazu i reguluje instalke (w sumie po podpieciu do lapka nie ma co regulowac - mapa wyrysowana idealnie).

Jesli ta instalka jest poprawnie zamontowana (tu moim zdaniem lezy wiecej niz 50% sukcesu z bezstresowej jazdy) to naprawde bardzo wszystkim polecam ta opcje (w sumie majac 3 instalacje mam juz co nieco w tym temacie do powiedzenia).

Z tego co sie orientuje to koszt na chwile obecna z butla toroidalna w kolo wynosi 2300zl .

Pozdrawiam

Pozdrawiam

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: pn kwie 26, 2010 1:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Milosh pisze:
instalacje byly firmy AG centrum

Czyli tzw Zenith.
Dzisiaj przy okazji wpadłem do pierwszego z brzegu gazownika i też mi zaproponował właśnie taką instalację. Odradził mi także reduktory Zavoli o których do tej pory dużo słyszałem, ale mało konkretów...

Koszt takiej instalacji wraz z montażem w tym zakładzie to 1500zł (bez butli).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn kwie 26, 2010 11:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
Akurat z ZENITEM mam bardzo niemiłe doświadczenia. Polecam STAG, sprawdzony, niezawodny i ogólnie znany i lubiany przez gaziarzy.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
Post: wt kwie 27, 2010 12:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
BRC sequent 24 - właśnie wtryski lepsze od Staga, a elektronika to jeden pies
W124 220E M111 od 80k km - zero problemów, nie ruszam wtrysków, nie kombinuję
świece co 30k km NGK, filtr lotny co 15k km, filtr ciekły co 30k km
to samo u ojca w focus'ie od 60k km i u brata w mondeo od 40k km
instalacja to 50% sukcesu
reszta to odpowiednie wyregulowanie tego, a tu trzeba fachowca, o którego na prawdę trudno

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Post: wt kwie 27, 2010 4:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
WIdzę że temat się powoli rozkręca :)

Czy moglibyście mniej więcej ocenić pełny koszt chwalonych instalacji (części + montaż)?

PS
No chyba że ktoś montował 10 lat temu i cena już jest mocno nieaktualna ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt kwie 27, 2010 10:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
2500zl 2 lata temu za wszystko

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Post: czw kwie 29, 2010 11:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
ja w swoim tez wyskoczylem z 2500 (2 lata temu), przy zony dupowozie 2600 ale z MATRIX'em (2 miesiace temu). Naprawde chwale sobie tego ZENITHA - w sumie 3-go z kolei (nie z PKP)

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: pt kwie 30, 2010 12:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
BRC sequent 24 mam w alfie 155 5 lat(płaciłem za nią 4000zł:)) zrobiłem na niej już 130000km, raz wymiana świec i przewodów 2 razy filtry gazu, żeby nie tankowanie zapomniałbym ,ze jezdzę na gazie, zero problemów , jak mi się gwarancja skonczyła nawet nie jezdzę na regulację, bo nie ma takiej potrzeby:)
rok temu zamontowałem w c140 BRC sequent 56 jest ok ale są kłopoty z dobrą mapą, sama instalacja zero problemów :)

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl