MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 7:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 23, 2010 6:34 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr kwie 14, 2010 11:42 am
Posty: 5
Witam,
mam następujący problem. Samochód jezdził bez żadnych zastrzeżeń, równo pięknie się zbierał do niczego nie można się
było przyczepić. Pojawił się wyciek oleju (silnikowego) między skrzynią a silnikiem. Wymiana uszczelniaczy nic nie dała.
Stwierdzono wyciek spod uszczelki więc zleciłem wymianę. Po kilku dniach okazało się że jest jeszcze pęknięta głowica.
Bardzo mnie to zastanowiło ale staram się ufać ludziom więc zleciłem wymianę podobno na drugą zrobioną i przygotowaną
do załozenia. Po odbiorze samochód nie nadaje się do jazdy a warsztat odwleka poprawkę argumentując brakiem czasu.
Postanowiłem sam dojść do przyczyn problemu ale okazuje się to bardzo trudne. Odstawiłem samochód do elektronika.
Sprawdził wszystko i jedyne co mu się nie podoba to to że podczas odpalania silnika wyskakuje błąd czujnika położenia
wałka rozrządu. W czasie pracy silnika i wykasowaniu błędu problem się nie pojawia. Sugerował żebym sprawdził rozrząd.
Objawy to strata mocy tak jakby ktoś go trzymał i próbował zatrzymać oraz gdy na wolnych obrotach dodaję gazu samochód
najpierw przygasa dławi się i dopiero wchodzi na obroty. Ustawiłem rozrząd zgodnie z serwisówką do tego silnika i dziwi mnie
jedna rzecz. Jest nowy łańcuch i napinacz a w momencie ustawienia wałków na kołkach i koła pasowego na znaku, zębatka na
wałku ssącym przekręcona ręką maksymalnie w prawo nałożony łańcuch a następnie próba czy wszystko gra to przekręcjąc koło
pasowe znowu na znak otwory na kołki na wałkach rozrządu nie pasują idealnie z górą głowicy. Wałek ssący jest jakiś 1mm może 1,5mm
powyżej powierzchni głowicy a wydechowy poniżej. Nie mogę w żaden sposób tego przeskoczyć.
Czy coś robię źle?
Czy taka różnica może dawać takie objawy?

Proszę o pomoc
Pozdrawiam


Na górę
Post: ndz maja 02, 2010 6:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
)Witam
Sam osobiscie mialem identyczny problem z rozrządem.
Uspokoil mnie ten wątek:
http://www.peachparts.com/shopforum/showthread.php?t=259766&page=3
Uspokoil mnie o tyle, ze inni po prostu z czyms takim tez jeżdżą.

U mnie przed rozbiorka wszystko bylo idealnie na znakach. Po zrobieniu glowicy byly odchylki podobne jak u Ciebie. I to dwa razy, bo dwa razy w jednym silniku robilem glowice (i jeszcze nie skonczylem [zlosnik] ). Mialem problemy z pompami, przekaznikami, kablami... Ostatnio zdejmujac pokrywe zaworow jeszcze raz sprawdzilem czy cos na znakach nie jest zle, a tu niespodzianka, bo sie wszystko SAMO ustawilo. Nie umiem tego wyjasnic [totalszok] .

Ogolnie odchylke do 5 stopni w M104 uwaza sie jeszcze za stan normalny. Winny zwykle jest lancuch, ale Twoj jest nowy. Zakladam tez, ze napinacz zalozyles poprawnie (w pozycji "zlozonej" a nie "napietej").
Moze u Ciebie tez sie ulozy jak u mnie, a nawet jesli nie to przy takiej odchylce nawet nie zauwazysz roznicy. Napewno nie jest to przyczyną twoich problemow.

Polecam przerobic temat wiązki elektrycznej silnika.

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl