MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=48353 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | voytas [ sob kwie 24, 2010 2:31 pm ] |
Tytuł: | [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja? |
Planuję w najbliższym czasie zakup i montaż dwóch instalacji sekwencyjnych LPG: do silników R4 i R6. Co chciałbym kupić:
Ogólnie jeśli macie jakies dobre lub złe doświadczenia z konkretną instalacją w swoich autach to proszę o uwagi. Wiem że było już kilka podobnych tematów, ale rynek LPG jest dość dynamiczny i po paru miesiącach sytuacja mogła się już mocno zmienić. W obydwu instalacjach najbardziej mi zależy na prostocie i braku konieczności odwiedzania serwisów LPG. Plusem będzie możliwość samodzielnego podłączenia się do komputera LPG i regulacji parametrów. Czy ktoś z was montował/legalizował używaną instalację? Jakie są koszty takiej usługi? Zależy mi też na tym żeby w razie awarii nie być zmuszonym jechać 300km do najbliższego serwisu... PS Jeśli chodzi o silniki to można przyjąć że piszę o znanych z W124: M111 i M104 ![]() |
Autor: | bmw [ sob kwie 24, 2010 9:04 pm ] |
Tytuł: | Re: [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja? |
PS Jeśli chodzi o silniki to można przyjąć że piszę o znanych z W124: M111 i M104 ![]() ta jasne ![]() ![]() |
Autor: | Milosh [ pn kwie 26, 2010 9:57 am ] |
Tytuł: | Re: [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja? |
Witam W sumie mialem 3 samochody z zainstalowana LPG IV gen (AUDI 80 2.0E, W124 220E M111, W202 C180 M111). Wszystkie instalacje byly firmy AG centrum. Obecnie moj MB i MB mojej zony maja taka instalke. U siebie mam wtryski VALTEK, u zony MAGIC. Ja na swoim natrzepalem ok 70.000km i .....NIC, kompletnie zero problemow. Jedynie wymienilem listwe wtryskowa VALTEK po 65.000km (z zoltej na czerwona) bo zaczynaly sie problemy z wolnymi obrotami itp. zreszta zywotnosc tych wtryskow to wlasnie ok.60.000km. Cala listwa wyniosla z wymiana wyniosla mnie 140zl wiec taki wydatek raz na 70.000km to niewiele. U zony tez kompletnie nic sie nie dzieje. Regularnie czyli raz na 20.000 zmieniam swiece NGK V-line, filtr gazu i reguluje instalke (w sumie po podpieciu do lapka nie ma co regulowac - mapa wyrysowana idealnie). Jesli ta instalka jest poprawnie zamontowana (tu moim zdaniem lezy wiecej niz 50% sukcesu z bezstresowej jazdy) to naprawde bardzo wszystkim polecam ta opcje (w sumie majac 3 instalacje mam juz co nieco w tym temacie do powiedzenia). Z tego co sie orientuje to koszt na chwile obecna z butla toroidalna w kolo wynosi 2300zl . Pozdrawiam Pozdrawiam |
Autor: | voytas [ pn kwie 26, 2010 1:19 pm ] |
Tytuł: | Re: [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja? |
Milosh pisze: instalacje byly firmy AG centrum Czyli tzw Zenith. Dzisiaj przy okazji wpadłem do pierwszego z brzegu gazownika i też mi zaproponował właśnie taką instalację. Odradził mi także reduktory Zavoli o których do tej pory dużo słyszałem, ale mało konkretów... Koszt takiej instalacji wraz z montażem w tym zakładzie to 1500zł (bez butli). |
Autor: | ghost2255 [ pn kwie 26, 2010 11:11 pm ] |
Tytuł: | Re: [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja? |
Akurat z ZENITEM mam bardzo niemiłe doświadczenia. Polecam STAG, sprawdzony, niezawodny i ogólnie znany i lubiany przez gaziarzy. |
Autor: | lysy2 [ wt kwie 27, 2010 12:46 pm ] |
Tytuł: | Re: [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja? |
BRC sequent 24 - właśnie wtryski lepsze od Staga, a elektronika to jeden pies W124 220E M111 od 80k km - zero problemów, nie ruszam wtrysków, nie kombinuję świece co 30k km NGK, filtr lotny co 15k km, filtr ciekły co 30k km to samo u ojca w focus'ie od 60k km i u brata w mondeo od 40k km instalacja to 50% sukcesu reszta to odpowiednie wyregulowanie tego, a tu trzeba fachowca, o którego na prawdę trudno |
Autor: | voytas [ wt kwie 27, 2010 4:33 pm ] |
Tytuł: | Re: [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja? |
WIdzę że temat się powoli rozkręca ![]() Czy moglibyście mniej więcej ocenić pełny koszt chwalonych instalacji (części + montaż)? PS No chyba że ktoś montował 10 lat temu i cena już jest mocno nieaktualna ![]() |
Autor: | lysy2 [ wt kwie 27, 2010 10:02 pm ] |
Tytuł: | Re: [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja? |
2500zl 2 lata temu za wszystko |
Autor: | Milosh [ czw kwie 29, 2010 11:08 pm ] |
Tytuł: | Re: [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja? |
ja w swoim tez wyskoczylem z 2500 (2 lata temu), przy zony dupowozie 2600 ale z MATRIX'em (2 miesiace temu). Naprawde chwale sobie tego ZENITHA - w sumie 3-go z kolei (nie z PKP) |
Autor: | qwedsa123 [ pt kwie 30, 2010 12:30 pm ] |
Tytuł: | Re: [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja? |
BRC sequent 24 mam w alfie 155 5 lat(płaciłem za nią 4000zł:)) zrobiłem na niej już 130000km, raz wymiana świec i przewodów 2 razy filtry gazu, żeby nie tankowanie zapomniałbym ,ze jezdzę na gazie, zero problemów , jak mi się gwarancja skonczyła nawet nie jezdzę na regulację, bo nie ma takiej potrzeby:) rok temu zamontowałem w c140 BRC sequent 56 jest ok ale są kłopoty z dobrą mapą, sama instalacja zero problemów ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |