MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=48353
Strona 1 z 1

Autor:  voytas [ sob kwie 24, 2010 2:31 pm ]
Tytuł:  [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja?

Planuję w najbliższym czasie zakup i montaż dwóch instalacji sekwencyjnych LPG: do silników R4 i R6.

Co chciałbym kupić:
  1. Do silnika 4 cylindrowego (moc < 150KM) potrzebuję tylko tego co pod maską bo jest tam aktualnie instalacja mieszalnikowa.
    Chciałbym się pozbyć miksera z uwagi na marne osiągi i mimo wszystko spore spalanie (dodatkowo ryzyko strzału). Jestem też skłonny kupić do tego silnika BLOS-a ale chyba z ekonomicznego punktu widzenia jest to mało opłacalne. Robię tym autem ok 20-25tys km rocznie i najistotniejsze będą długoterminowe koszty utrzymania czyli spalanie oraz serwis instalacji. Jeśli chodzi o montaż sekwencji to rozważam zarówno zakup nowej z niższej półki bądź też używki w dobrej cenie.

    Na allegro jest sporo używanych instalacji dobrych firm jak Prins, BRC, Landi, czy ktoś miał z nimi do czynienia? Jaki jest przewidywalny czas życia reduktorów oraz wtryskiwaczy? Czy jednorazowa regulacja wystarcza na lata, czy też trzeba co pare miesięcy odwiedzać gazowników?

    Do niedawna byłem już zdecydowany na Staga z tanimi wtryskami Valtek lub lepszymi MagicJet oraz parownikiem Zavoli. Kierowałem się wtedy tylko i wyłącznie prostotą regulacji i możliwością samodzielnego "grzebania w mapach". Ten argument jednak już nie jest dla mnie taki istotny bo będę miał możliwość grzebania w mapach wtrysku benzyny a co za tym idzie będę mógł też dowolnie zmieniać dawkę LPG.
    Czy warto zatem iść w kierunku dobrej elektroniki i osprzętu ze średniej półki czy lepiej kupić dobry osprzęt i jak najtańszy sterownik?
  2. Do silnika 6 cylindrowego (moc < 200KM) potrzebuję kompletnej instalacji, czyli najbardziej skłaniam się ku zakupowi nowej.
    W tym aucie nie ma jeszcze LPG, więc chciałbym zlecić montaż dobremu warsztatowi. Znalazłem ostatnio kilka ciekawych ofert sprzedaży używanych instalacji do 6 cylindrów. Ich ceny oscylują wokół 1000zł co stanowi kwotę połowę mniejszą niż zakup nowej.
    Tutaj też myślałem nad Stagiem, ale znalazłem kilka używanych Landi Omegas i znowu mam zagwostkę ;)

Ogólnie jeśli macie jakies dobre lub złe doświadczenia z konkretną instalacją w swoich autach to proszę o uwagi.
Wiem że było już kilka podobnych tematów, ale rynek LPG jest dość dynamiczny i po paru miesiącach sytuacja mogła się już mocno zmienić.

W obydwu instalacjach najbardziej mi zależy na prostocie i braku konieczności odwiedzania serwisów LPG. Plusem będzie możliwość samodzielnego podłączenia się do komputera LPG i regulacji parametrów.
Czy ktoś z was montował/legalizował używaną instalację? Jakie są koszty takiej usługi?

Zależy mi też na tym żeby w razie awarii nie być zmuszonym jechać 300km do najbliższego serwisu...

PS
Jeśli chodzi o silniki to można przyjąć że piszę o znanych z W124: M111 i M104 :)

Autor:  bmw [ sob kwie 24, 2010 9:04 pm ]
Tytuł:  Re: [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja?

PS
Jeśli chodzi o silniki to można przyjąć że piszę o znanych z W124: M111 i M104 :)
ta jasne [hihi] M102 i M110 + megasquirt [hihi] jak tam postępy ? ja myślę nad STAGIEM 300 ale to jeszcze musi poczekać.

Autor:  Milosh [ pn kwie 26, 2010 9:57 am ]
Tytuł:  Re: [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja?

Witam

W sumie mialem 3 samochody z zainstalowana LPG IV gen (AUDI 80 2.0E, W124 220E M111, W202 C180 M111). Wszystkie instalacje byly firmy AG centrum. Obecnie moj MB i MB mojej zony maja taka instalke. U siebie mam wtryski VALTEK, u zony MAGIC. Ja na swoim natrzepalem ok 70.000km i .....NIC, kompletnie zero problemow. Jedynie wymienilem listwe wtryskowa VALTEK po 65.000km (z zoltej na czerwona) bo zaczynaly sie problemy z wolnymi obrotami itp. zreszta zywotnosc tych wtryskow to wlasnie ok.60.000km. Cala listwa wyniosla z wymiana wyniosla mnie 140zl wiec taki wydatek raz na 70.000km to niewiele.
U zony tez kompletnie nic sie nie dzieje. Regularnie czyli raz na 20.000 zmieniam swiece NGK V-line, filtr gazu i reguluje instalke (w sumie po podpieciu do lapka nie ma co regulowac - mapa wyrysowana idealnie).

Jesli ta instalka jest poprawnie zamontowana (tu moim zdaniem lezy wiecej niz 50% sukcesu z bezstresowej jazdy) to naprawde bardzo wszystkim polecam ta opcje (w sumie majac 3 instalacje mam juz co nieco w tym temacie do powiedzenia).

Z tego co sie orientuje to koszt na chwile obecna z butla toroidalna w kolo wynosi 2300zl .

Pozdrawiam

Pozdrawiam

Autor:  voytas [ pn kwie 26, 2010 1:19 pm ]
Tytuł:  Re: [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja?

Milosh pisze:
instalacje byly firmy AG centrum

Czyli tzw Zenith.
Dzisiaj przy okazji wpadłem do pierwszego z brzegu gazownika i też mi zaproponował właśnie taką instalację. Odradził mi także reduktory Zavoli o których do tej pory dużo słyszałem, ale mało konkretów...

Koszt takiej instalacji wraz z montażem w tym zakładzie to 1500zł (bez butli).

Autor:  ghost2255 [ pn kwie 26, 2010 11:11 pm ]
Tytuł:  Re: [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja?

Akurat z ZENITEM mam bardzo niemiłe doświadczenia. Polecam STAG, sprawdzony, niezawodny i ogólnie znany i lubiany przez gaziarzy.

Autor:  lysy2 [ wt kwie 27, 2010 12:46 pm ]
Tytuł:  Re: [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja?

BRC sequent 24 - właśnie wtryski lepsze od Staga, a elektronika to jeden pies
W124 220E M111 od 80k km - zero problemów, nie ruszam wtrysków, nie kombinuję
świece co 30k km NGK, filtr lotny co 15k km, filtr ciekły co 30k km
to samo u ojca w focus'ie od 60k km i u brata w mondeo od 40k km
instalacja to 50% sukcesu
reszta to odpowiednie wyregulowanie tego, a tu trzeba fachowca, o którego na prawdę trudno

Autor:  voytas [ wt kwie 27, 2010 4:33 pm ]
Tytuł:  Re: [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja?

WIdzę że temat się powoli rozkręca :)

Czy moglibyście mniej więcej ocenić pełny koszt chwalonych instalacji (części + montaż)?

PS
No chyba że ktoś montował 10 lat temu i cena już jest mocno nieaktualna ;)

Autor:  lysy2 [ wt kwie 27, 2010 10:02 pm ]
Tytuł:  Re: [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja?

2500zl 2 lata temu za wszystko

Autor:  Milosh [ czw kwie 29, 2010 11:08 pm ]
Tytuł:  Re: [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja?

ja w swoim tez wyskoczylem z 2500 (2 lata temu), przy zony dupowozie 2600 ale z MATRIX'em (2 miesiace temu). Naprawde chwale sobie tego ZENITHA - w sumie 3-go z kolei (nie z PKP)

Autor:  qwedsa123 [ pt kwie 30, 2010 12:30 pm ]
Tytuł:  Re: [LPG] Jaka jest najmniej problematyczna sekwencja?

BRC sequent 24 mam w alfie 155 5 lat(płaciłem za nią 4000zł:)) zrobiłem na niej już 130000km, raz wymiana świec i przewodów 2 razy filtry gazu, żeby nie tankowanie zapomniałbym ,ze jezdzę na gazie, zero problemów , jak mi się gwarancja skonczyła nawet nie jezdzę na regulację, bo nie ma takiej potrzeby:)
rok temu zamontowałem w c140 BRC sequent 56 jest ok ale są kłopoty z dobrą mapą, sama instalacja zero problemów :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/