MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 5:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 26, 2010 7:30 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 28, 2009 9:57 pm
Posty: 23
Lokalizacja: OP
Witam,

Nie znalazłem podobnego tematu więc pozwoliłem sobie założyc nowy wątek. Dziwi mnie praca silnika w moim Mercedesie W140, mianowicie auto zaczyna się zbierac dopiero po przekroczeniu 3000obr/min. Poniżej tego progu brakuje mu mocy, gdy przekroczy 3000obr. startuje jak strzała. Chciałem się poradzic forumowiczów, którzy mieli, lub mają stycznośc z tą jednostką, czy to normalne zachowanie. Dodam, że posiadam instalację LPG brc, jednakże na gazie i na pb silnik zachowuje się identycznie. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.

_________________
W140 300SEL 1992r.
W124 200D "Baleron" 1986r. - EX


Na górę
Post: pn kwie 26, 2010 10:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
Generalnie z wykresu momentu obrotowego wynika że 3,2 ciągnie powyżej 3 tysięcy o ile dobrze pamiętam to 3500 lub 3700. W moim jest podobnie dopiero powyżej 3500 porządnie się wkręca więc raczej bym się nie przejmował chyba że poniżej 3 tysi wogóle nie chce iść.

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
Post: pn kwie 26, 2010 10:38 pm 
No słabiutko poniżej 3000obr/min, ale masa samochodu pewnie robi swoje. Dziwi mnie tylko, że jest aż taka różnica w przyspieszeniu...


Na górę
   
Post: wt kwie 27, 2010 8:44 am 
w140 z tym silnikiem nie będzie szatanem [zlosnikz]


Na górę
   
Post: wt kwie 27, 2010 5:45 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 28, 2009 9:57 pm
Posty: 23
Lokalizacja: OP
To akurat wiem :). Jeżeli trafił by się forumowicz z okolic Opola lub Gliwic chętnie bym zobaczył jak inne 3.2l chodzą

_________________
W140 300SEL 1992r.

W124 200D "Baleron" 1986r. - EX


Na górę
Post: śr kwie 28, 2010 9:24 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
Ja mam tak samo, na 4 ce bez kicka przy 2 tys obr auto słabiutko jedzie, dopiero po redukcji na trójkę obroty wskakują na 3 tys albo lekko powyżej i dopiero zaczyna się jazda, najfajniej jest jak jadąc na 4 biegu koło 60km/h wciśnie się kick i wtedy skrzynia redukuje 2 biegi w dół i wrażenie z przyspieszania całkiem inne :) ale silnik kręci sie wtedy koło 4tys

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
Post: śr kwie 28, 2010 9:33 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Jest dokladnie, jak koledzy wyżej piszą. Silnik dostaje "strzał" mocy powyżej 3,5k RPM. Poniżej ostro zamula.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Post: śr kwie 28, 2010 7:48 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 28, 2009 9:57 pm
Posty: 23
Lokalizacja: OP
Dziękuję koledzy za rozwianie wątpliwości, temat uważam za zamknięty :)

_________________
W140 300SEL 1992r.

W124 200D "Baleron" 1986r. - EX


Na górę
Post: sob maja 01, 2010 9:04 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 4:54 pm
Posty: 33
Mialem podobnie w silniku M112 (2.8 V6 204KM) w W210. Dokladnie to ponizej 3000obr nie jechal a jak przekroczyl magiczna granice to jakby turbo mu sie zalaczalo i zaczynal sie zbierac ;-) Ogolnie nie byla to poprawna praca...trzeba bylo zrobic podcisnienia bo byly nieszczelnosci i wymienic przeplywomierz (tylko oryginal bo benzyny nie lubia podrobek). Po tych zabiegach auto przyspiesza rowno od dolu do gory :-) Oczywiscie ja wiedzialem ze bylo cos nie tak bo samochod mi jezdzil jak trzeba, potem oslabl wiec mialem porownanie. Wiem ze sinik troche inny i nowszy ale z opisu wyglada na podobna przypadlosc.

_________________
S210 E280 4MATIC ELEGANCE 1997


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl