MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] 260E rozwalony przegub wału i przykre konsekwencje.. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=48386 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | alexxander [ pn kwie 26, 2010 8:32 pm ] |
Tytuł: | [W124] 260E rozwalony przegub wału i przykre konsekwencje.. |
A było to tak w zeszłym roku w sierpniu wymieniłem przedni przegub wału napędowego na nowy lemforder bez nowych śrub (tak mi powiedział mechanik), bo stary tłukł przy zmianie R na D itd. i od tamtego czasu przejechałem 2 - 3 tys. km, teraz znowu zaczęło coś tłuc, poźniej auto się trzęsło podczas jazdy - myśle koła nie wyważone (ściąga troche w lewo) albo tylny przegub szlag trafia przecierz przedni jest nowy, i to był błąd! Jade sobie w miare spokojnie po terenie troche górzystym, nagle plastiki na tylnych słupkach zaczeły trzeszczeć albo tak mi sie wydawało i po chwili łubudu, no to hamuje i przerzucam na N, olej leje sie z automatu, auta nie można ruszyć z drogi... Od momentu mocniejszych drgań całego auta przejechałem z 50km po trasie z jednym kickdownem, przed trasą dużo razy p -> d lub 2 podjazd jak w korku -> p Skutki: - rozwalony przedni przegub wału wraz ze śrubami - rozwalona tylna obudowa skrzyni biegów - pogięty i urwany pręt od wybieraka skrzyni - skrzywiona tuleja centrująca - przerwana taka wąska blaszka nad wałem, ale to się chyba zespawa Wał wraz z przegubem dosłownie śię odłączył od skrzyni biegów Przyczyna: niedokręcona lub źle dokręcona 1 lub więcej śrub przegubu. Pytania: - pręt od wybieraka można wyprostować? czy trzeba kupić? nie jest mocno pogięty ale prosty też nie jest - olej w skrzyni mam jakiś zółty/brązowy jaki to olej? typ? rodzaj? bo tu ma miejscu nie potrafią zlać ze sprzęgła - na co nabita/przymocowana jest tuleja centrująca? czy wraz z nią mogło coś jeszcze kaput? mechanicy coś wspominali o wyważaniu wału - co to jest i gdzie to jest zestaw osłony przegubu? widze takie cos w katalogach w sklepach, a w swoim samochodzie z przodu tego nie wiedziałem - czy poza przegubami na wale napędowym są jakies inne amortyzatory/tłumiki drgań? - co jeszcze mógł szlag trafić? |
Autor: | ukaniu [ pn kwie 26, 2010 10:03 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] 260E rozwalony przegub wału i przykre konsekwencj |
w skrzyni z 89 powinien być olej pokroju czerwony Dexron 2 np MOBIL ATF220. Tuleja centrująca wbita jest w końcówkę wału. Po takich przygodach konieczne jest sprawdzenie i wyważenie wału. Wał może się zniszczyć po upadku a co dopiero po takich przejściach. Można by kupić inny sprawny. Osłony przegubu nie widziałem, ale ja śmigam 190. Na wale nie ma innych tłumików drgań jak te przy końcach. Co jeszcze się popsuło wyjdzie w praniu jak będą składać poprutą skrzynkę - to może być dużo roboty. |
Autor: | bary123ce [ wt kwie 27, 2010 8:25 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] 260E rozwalony przegub wału i przykre konsekwencj |
Występuje też tłumik drgań wału, mocowany od strony skrzyni biegów, ale nie w każdym występował. Zależne to było od układu napędowego, ale gdzie dokładnie występowały to nie wiem. Tłumik taki był mocowany na te same śruby co łącznik metalowo-gumowy. Musisz sprawdzić podporę wału- pewnie też wyrwało jej gumę... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |