MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 7:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 28, 2010 10:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Proszę o poradę, czy koło pasowe które jest na wale odkręca się za wykręcają 6 śrub na imbus? Czy może trzeba wykręcić jeszcze tą wielką centralną śrubę (nasadka 24mm)
Jeżeli trzeba ją również odkręcić to jak zblokować wał?
Ogólnym celem jest wymiana uszczelniacza wału, wiec podejrzewam że te koło z podziałką w stopniach też trzeba zdjąć.
Mam nadzieje że po zdjęciu pasowego te drugie da się zdemontować bez niespodzianek.

_________________
300CE 90r


Ostatnio zmieniony czw kwie 29, 2010 4:20 pm przez PiotrGo, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr kwie 28, 2010 11:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Do wymiany simeringu koniecznie trzeba zdjąć piastkę - czyli odkręcić śrubkę główną.
Najłatwiej stosująć blokadę klucza i "szczał" z rozrusznika.
Zakręcanie - blokując koło zamachowe po wyjęciu zaślepki z tyłu miski. Moment ok 300 Nm więc sporo .
Trzeba uważać na "wypadywujący" klin wału - chlup do miski... Jak odkręcisz śrubę to widać rowek i wtedy trzeba go ustawić do góry - klin nie wyleci przy wyciąganiu piastki.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw kwie 29, 2010 7:32 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Miałem przyjemność odkręcać śrubkę na wale ,nie chcąc stosować chwytu z rozrusznikiem w obawie przed innymi uszkodzeniami zastosowałem klucz udarowy ale mój klucz od kół udarowy poległ ,a śrubka go wyśmiała.Zadzwoniłem po większy taki do ciężarówek ,zdemontowałem chłodnicę ,zderzak i dosłownie po jednym puknięciu dużym kluczem udarowym śrubka puściła.A klin faktycznie wylata i łatwo go utopić w misce ,a jak wiemy demontaż miski do przyjemnych nie należy.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: czw kwie 29, 2010 10:02 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za odpowiedzi ale raz jeszcze spytam, czy po odkręceniu tych 6 śrub na imbus koło pasowe + czarne koło z podziałką w stopniach zejdzie, czy trzeba jeszcze odkręcać ta centralną śrubę.
Chcę zdjąć miskę olejową, aby dostać się do pompy oleju, a te koło z podziałką blokuje miskę, tak że nie da się jej wyjąć.
Uszczelnienie wału mam zamiar zmienić przy okazji...

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: czw kwie 29, 2010 10:17 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
koło pasowe i tłumik drgań trzyma 6 mniejszych śrub - zejdzie.
Co się dzieje z pompą oleju?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw kwie 29, 2010 10:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Po odkręceniu 6 śrub zejdzie tylko koło pasowe.żeby zdjąć tłumik z podziałką trzeba odkręcić tę dużą śrubę.
Mam tą część w ręce bo kupowałem drugą na potrzeby przeróbki i nie widzę innej opcji demontażu tego elementu.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: czw kwie 29, 2010 10:53 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
ukaniu pisze:
Co się dzieje z pompą oleju?


Na wolnych obrotach daje 0 ciśnienie, gdy już przy 1500 wskaźnik pkazuje 3 bary. W innym wątku podawałeś że wydajność pompy jest mniejwięcej liniowa
Podejrzewam że jest w niej jakaś nieszczelność (np zawieszony zawór upustowy).
Mam inną chcę ją zmienić i zoczbaczyć jak będzie. Jak nie pomoże to wstawię koło zębate + łańcuch od diesla.

bmw pisze:
Po odkręceniu 6 śrub zejdzie tylko koło pasowe.żeby zdjąć tłumik z podziałką trzeba odkręcić tę dużą śrubę.
Mam tą część w ręce bo kupowałem drugą na potrzeby przeróbki i nie widzę innej opcji demontażu tego elementu.


To chyba dam sobie z tym spokój. Miałem nadzieję że odkręcanie tej śruby nie jest niezbędne.

Może uda się wyciągnąć miskę unosząc trochę silnik do góry, odkręciłem go od poduszek, jeszcze wydech mocno trzyma i nie bardzo chce się unieść.

Jeszcze pytanie na przyszłość jak już zdejmę tą miskę. Co można / warto w silniku zbadać kiedy miska jest zdjęta.

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: czw kwie 29, 2010 11:45 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
bmw pisze:
Po odkręceniu 6 śrub zejdzie tylko koło pasowe.żeby zdjąć tłumik z podziałką trzeba odkręcić tę dużą śrubę.


W103 na wale po odkręceniu śrub powinna zostać taka piastka
http://www.allegro.pl/item999345966_piasta_przod_na_wal_korbowy_mercedes.html
Przyznaję, że odkręcałem to 2 lata temu ale nie pamiętam aby śruba wału trzymała coś wiecej jak tą piastkę.

A ciśnienie było mierzone manometrem?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw kwie 29, 2010 11:52 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
PiotrGo pisze:
To chyba dam sobie z tym spokój. Miałem nadzieję że odkręcanie tej śruby nie jest niezbędne.

Może uda się wyciągnąć miskę unosząc trochę silnik do góry, odkręciłem go od poduszek, jeszcze wydech mocno trzyma i nie bardzo chce się unieść.


Tu masz instrukcję zdejmowania miski w m103. Nie ma nic mowy o zdejmowaniu tłumika drgań.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw kwie 29, 2010 11:57 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
ukaniu pisze:
bmw pisze:
Po odkręceniu 6 śrub zejdzie tylko koło pasowe.żeby zdjąć tłumik z podziałką trzeba odkręcić tę dużą śrubę.


W103 na wale po odkręceniu śrub powinna zostać taka piastka


Zgadza się, w m103 jest tak samo jak w m116/117/119 czyli jest piastka przykręcona tę dużą śrubą na 300NM, a dopiero do piastki tłumik drgań i koło pasowe na 6 śrub

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw kwie 29, 2010 12:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Ukaniu nie wiem czy da się to rozdzielić ,może być wciskane na prasie bo nawet toczyłem trochę tłumik drgań na tokarce ,a w tokarce uchwyciłem go za piastę i nic się nie ruszyło nawet.A mam dwa tłumiki w domu i nie bardzo widzę szanse na ich rozbrojenie.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: czw kwie 29, 2010 1:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Dobra da się rozbroić [hihi] poszedłem i przywaliłem młotkiem i piasta wybija się z tłumika drgań, więc wystarczy odkręcić 6 śrub aby pozbyć się tłumika drgań ale trzeba ściągacza użyć bo mocno jest osadzone ,a dodatkowo rdza ,brud i wiek zrobiły swoje [zlosnikok]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: czw kwie 29, 2010 1:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
zegarek pisze:
Tu masz instrukcję zdejmowania miski w m103. Nie ma nic mowy o zdejmowaniu tłumika drgań.


Tyle że silnik cały czas jest w samochodzie a manual dotyczy silnika wyjętego :)

Miskę właśnie wyjąłem, znalazłem w niej kilka ciekawych śmieci, widoczne na poniższych zdjęciach:

Obrazek Obrazek Obrazek

Może ktoś poznaje co to jest? Te blaszki wyglądają podobnie do zapinek którymi blokuje się zawory, jednak nimi nie są. Wyglądają ja części jakiegoś małego łożyska

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: czw kwie 29, 2010 2:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
PiotrGo pisze:
zegarek pisze:
Tu masz instrukcję zdejmowania miski w m103. Nie ma nic mowy o zdejmowaniu tłumika drgań.


Tyle że silnik cały czas jest w samochodzie a manual dotyczy silnika wyjętego :)


Ta? To po co każą odkręcić poduszki i podnieść silnik? :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw kwie 29, 2010 3:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Ta? To po co każą odkręcić poduszki i podnieść silnik? :)


ten obrazek wyjętego silnika mnie zmylił ;)

Te metalowe elementy w misce olejowej to części łańcucha rozrządu.

_________________
300CE 90r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl