MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W140] Ciśnienie oleju w M119
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=48683
Strona 1 z 2

Autor:  butek22 [ czw maja 13, 2010 9:24 pm ]
Tytuł:  [W140] Ciśnienie oleju w M119

Interesuje mnie jakie ciśnienia oleju mają użytkownicy tych silników, u mnie po rozgrzaniu oleju na biegu jałowym jest jakieś 1.2, wraz ze wzrostem obrotów ciśnienie wskakuje na 3, już po lekkim dodaniu gazu.
Nie wiem czy jest to powód by się martwić o kondycje silnika, dlatego chciałbym się zapoznać z opiniami użytkowników.

Autor:  grispit [ czw maja 13, 2010 9:40 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Ciśnienie oleju w M119

U mnie podobnie , po przegonieniu spada nawet na 1 , po chwili wraca na 2 . Również jak dodam lekko gazu wędruje na 3 . Przebieg 330 tkm.

Autor:  ukaniu [ czw maja 13, 2010 10:00 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Ciśnienie oleju w M119

Ile to razy trzeba powtarzać, że ciśnienie oleju to jest pomiar w stylu kurka na kominie i ostatnia sprawa mówiąca o jakości silnika.

Autor:  butek22 [ czw maja 13, 2010 10:04 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Ciśnienie oleju w M119

Cytuj:
Ile to razy trzeba powtarzać, że ciśnienie oleju to jest pomiar w stylu kurka na kominie i ostatnia sprawa mówiąca o jakości silnika.

Pewnie ze 100-razy ;)

Autor:  maclaw [ pt maja 14, 2010 3:32 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Ciśnienie oleju w M119

Ja mam przebieg 163tyś i jest to samo jak u Ciebie...

po długiej jeździe i przegonieniu ciśnienie jest 1,1 - 1,2 ale łatwo wchodzi na 3 po wciśnięciu gazu...

ja się nie przejmuje już...

Autor:  trocin [ pn maja 17, 2010 8:08 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Ciśnienie oleju w M119

U mnie to samo [zlosnik] po dobrym nagrzaniu ok. 1.5, na Castrolu Magnatecu pólsyntetyku, wczesniej byl syntetyk i bylo ok.2 ale nie wiem czy poprzedni wlasciciel nie dolal jakiegos doktora [zlosnikhihi]
IMO dopoki nie zapali sie czerwona lampka od cisnienia bedzie ok.
Na zimnym oraz na nagrzanym po lekkim dodaniu gazu od razu 3. Bede zmienial niedlugo olej i zaleje go pelnym syntetykiem, zobaczymy czy bedzie lepiej. Przebieg niecale 300kkm, silnik chodzi aktualnie jak zegarek :) (szwajcarski) [zlosnikok]

Autor:  wuja [ ndz maja 23, 2010 11:18 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Ciśnienie oleju w M119

Ja bym nie zmieniał z pół-syntetyka na pełen, tym bardziej jeśli jeździsz na Magnatec-u. Ciśnienia i tak tym sobie nie poprawisz, a syntetyk wypłucze Ci silnik tak, że ciśnienie może się jeszcze obniżyć.
Ogólnie zasada jest taka, że wymienia się z syntetyka na pół-syntetyk i z pół-syntetyka na minerał, raczej nigdy owrotnie. Natomiast nowoczesne oleje syntetyczne mają bardzo dobre własności myjące i płuczące, że w skrajnym przypadku może dojść do rozszczelnienie silnika. Zostań przy półsyntetyku, akurat Magnatec Castrola jest bardzo dobrym olejem, sam na nim jeżdżę.
PZDR

Autor:  Danski [ sob maja 29, 2010 8:33 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Ciśnienie oleju w M119

...jak osobiscie zauważyłem, ciśnienie zależy od temperatury zewnętrznej powietrza... i tak przy niskich temperaturach (czyt: -20 do +5) w moim bolidzie nigdy nie spada poniżej 2 ...ale jesli jest w przedziale +15 do +30 to ciśnienie spada do ok. 1.2, ale nigdy niżej... przebieg 148 000 km, olej Mobil1 5W50 ...myślę, że ciśnienie jest wyznacznikiem kondycji silnika, ale wartości poniżej 1 wskazują dopiero na ewentualną gorszą kondycję serducha :) ...podam przykład: niegdyś byłem właścicielem W126 500SE z przebiegiem 350 000 km :lol: ...a tak naprawdę sądząc z zużycia wnętrza i podzespołów to grubo ponad 500 000 km... w upalne dni (czyt: ok. +30) podczas korków wskaźnik pokazywał 0.5 a nawet 0.3! ...a ja nigdy nie miałem problemu z odpaleniem silnika, miał pełną moc, spalanie w normie (9-11l/100 km trasa, 13-15l/100 km miasto)...niestety ciut oleju brał: ok. 200ml/1000km (prawodopobnie przez uszczelniacze bo potrafił zakopcić na niebiesko jedynie podczas rannego odpalania)...aaa i jeszcze jedno: powyższy post to mit... ja lałem do wysłużonej W126-tki Mobil1 5W50 i nic a nic złego się nie działo ;) ...a przejechałem nią na tym oleju ponad 50 000 km

Autor:  wuja [ czw cze 10, 2010 8:20 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Ciśnienie oleju w M119

Cytuj:
aaa i jeszcze jedno: powyższy post to mit... ja lałem do wysłużonej W126-tki Mobil1 5W50 i nic a nic złego się nie działo ;)


To widać, że nie zajrzałeś wcześniej do książki, która wyrażnie podaje, że w naszych warunkach klimatycznych najbardziej odpowiednie sa oleje o klasie lepkości 10W40 lub 15W40. Co prawda możliwe jest stosowanie też oleju o niższych lepkościach, ale tylko do 5W30 włącznie.


Cytuj:
jak osobiscie zauważyłem, ciśnienie zależy od temperatury zewnętrznej powietrza... i tak przy niskich temperaturach (czyt: -20 do +5) w moim bolidzie nigdy nie spada poniżej 2 ...ale jesli jest w przedziale +15 do +30 to ciśnienie spada do ok. 1.2, ale nigdy niżej.


to jest raczej zjawisko ogólnie znane, że wraz ze wzrostem temperatury zwiększa się lejność, czyli maleje lepkość oleju. Konkludując, im bardziej lejny olej, tym wskazanie ciśnienia na zegarze niższe (oczywiście w tym samym silniku). Na minerale masz powiedzmy na wolnych 2bar, na syntetyku w takich samychwarunkach powiedzmy 1,7-1,8bar. Po odpaleniu auta z najbardziej nawet zużytym silnikiem będziesz widział na zegarze zawsze wskazówke na najwyższym wskazaniu, niezależnie od wlanego oleju.
Tak samo Twoje 2bar na rozgrzanym aucie, może też opaść poniżej tej wartości jeśli przegonisz auto po highway-u, bo jeżdżąc po mieście nawet na gorącym silniku, zawsze widzisz wyższe ciśnienie, niż po szybkiej, jednostajnej jeździe.

Kolega zadał pytanie, więc wyraziłem swoje zdanie. Moim, podkreślam MOIM [palacz] zdaniem dobry półsyntetyk, a takim z pewnością jest CastrolMagnatec, jest w naszych warunkach optymalnym środkiem smarnym.
Poza tym zostało dowiedzione, że gdyby silnik został zalany olejem mineralnym, raz uruchomiony i pracował ciągle (bez przerw), to już sam olej mineralny jest doskonałym środkiem smarującym.
Róznica polega na tym, że my eksploatujemy auta w róznych warunkach(mróz-upał, długa jazda-krótkotrwałe uruchamianie), stąd wzięły sie te wszystkie dodatki w oleju syntetycznym, mające wspomóc działanie oleju.

Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej eksploatacji auta [jezyk2]

wuja

Autor:  trocin [ śr cze 16, 2010 1:06 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Ciśnienie oleju w M119

Ja jednak zostaje przy polsynetyku :) Tylko pewnie teraz przy wymianie zamiast Castrola Magnateca zaleje Mobila 1....

Autor:  ukaniu [ śr cze 16, 2010 1:54 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Ciśnienie oleju w M119

wuja pisze:
To widać, że nie zajrzałeś wcześniej do książki, która wyrażnie podaje, że w naszych warunkach klimatycznych najbardziej odpowiednie sa oleje o klasie lepkości 10W40 lub 15W40. Co prawda możliwe jest stosowanie też oleju o niższych lepkościach, ale tylko do 5W30 włącznie.


Z łaski swojej wyciągnij bagnet z silnika przy -25 zalanego olejem 15W cośtam. Potem opowiadaj, że trzeba taki zalewać. A jak M102 nie zaciągnie go i się zatrze - z czym miałem do czynienia to fundujesz remont?
Olej 5W50 nie musi być mniej lepki i gęsty od 15W40 - bo te cyfry tego nie precyzują - musi za to mieć szerszy zakres temperatur pracy - jest już 21 wiek.

Autor:  wuja [ śr cze 16, 2010 6:31 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Ciśnienie oleju w M119

Witam
Cytuj:
Potem opowiadaj, że trzeba taki zalewać.


Nie mówię, że ma być zalewany TYLKO i WYŁĄCZNIE 15W40, napisałem tylko, co mówi na ten temat instrukcja. I z tego co mi wiadomo M119 to już raczej starsza konstrukcja, do której były dobierane dostępne wówczas środki smarne. Z biegiem czasu przemysł naftowy poczynił milowy krok w jakości dostępych olejów. Jestem ciekawy, czy w latach 80 oleje miały taka samą jakość jak dziś? Jak myślisz? 8)
Zwróć uwagę, jakie klasy lepkościowe i jakościowe występują dziś na etykietach butelek z oleje, i przypomnij sobie, jakie były jeszcze kilka lat tamu.

Cytuj:
Olej 5W50 nie musi być mniej lepki i gęsty od 15W40

Silniki naszych MB bez problemów powinny sobie radzić w zasysaniu olaju, nawet 15W40.
Dziwi mnie, że Twój akurat nie zassał [swiety]

A podtrzymuję to, co napisłem wcześniej, że w POLSKICH warunkach klimatycznych (moim skromnym zdaniem) najbardziej optymalnym olejem (mającym dobry stosunek jakości do ceny) będzie markowy olej półsyntetyczny, np. Castrol Magnatec.
A poza tym, niech każdy leje do swojego taki olej, jaki mu się podoba lub na jaki go stać. Najważniejsze jest tylko to, żeby go regularnie wymieniać [palacz]

Pozdrawiam

Autor:  Danski [ sob cze 19, 2010 8:02 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Ciśnienie oleju w M119

wuja pisze:
Co prawda możliwe jest stosowanie też oleju o niższych lepkościach, ale tylko do 5W30 włącznie

...5W30 do V8 z minionej epoki? :) ...gwarantuję Ci, że wałki rozrządu będą płakały tak głośno, że je usłyszysz ;)

Autor:  wuja [ ndz cze 20, 2010 11:08 am ]
Tytuł:  Re: [W140] Ciśnienie oleju w M119

Cytuj:
...5W30 do V8 z minionej epoki? :)


To nie jest mój wymysł, kolego, tak stoi w instrukcji, której widać nie miałeś chyba nigdy w rękach, ani pewnie nawet nie widziałeś. :lol:

A więc żeby nie ciągnąć tego tematu w nieskończoność podaję poniżej to, co na ten temat mówi instrukcja, a każdy i tak sam decyduje, co wlewa do swojego silnika:
5W20, 5W30, 10W30, 20W40, 20W50, 30 (przy tym oleju jest uwaga, że może być przy temp. ciągłych powyżej +30 stopni C stosowany także olej SAE40), 15W40, 15W50, 10W40, 10W50. Cztery ostatnie pozycje są olejami całorocznymi (w przedziale temp. +30 st. C do -20 st. C). (Źródło: Bedienungsanleitung Typ 126 420 SE, SEL, SEC, 500 SE, SEL, SEC, 560 SE SEL, SEC)

Zgadzam się z Tobą w pełni, że 5W30 się do tego typu silników nie nadaje, i to niekoniecznie tylko z powodu, jak napisałeś płaczących wałków rozrządu, ale jak widzisz producent dopuszcza stosowanie takiego. Osobiście uważam, że dobry pólsyntetyk będzie najoodpowiedniejszym olejem, pod warunkiem, że auto nie jeździło wcześniej zbyt długo na minerale.
Ale to i tak Ty decydujesz, co wlejesz do silnika. [zlosnikok]

Pozdrawiam

wuja

Autor:  trocin [ sob cze 26, 2010 11:13 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Ciśnienie oleju w M119

Wlasnie mam przed soba instrukcje i ksiazke serwisowa z USA mojej lochy z 93 roku - o oleju jest napisane, zeby stosowac zgodny z wymaganiami producenta i zasiegnac info w ASO. Na poczatku, w1994 roku jest wpis ze wlany byl olej Castrol 20W50, potem w 96 Castrol TXT (jaki?), w 97 Castrol GTX3 (jaki?), w 98 Mobil 1 5W50, w 99 i 00 ARAL High Tronic 5W40 a w 2009 Castrol GTX Magnatec (jaki?)... tyle jest w KS.... Ja teraz zalalem Castrol Magnatec 10W40... Zobaczymy co dalej ;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/