MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W126] Regulacja przekładni kierowniczej
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=48735
Strona 1 z 1

Autor:  koziiii [ ndz maja 16, 2010 4:42 pm ]
Tytuł:  [W126] Regulacja przekładni kierowniczej

Witam,

Mam zamiar zmniejszyć luz na przekładni poprzez wkręcenie śruby regulacyjnej, niestety nakrętka kontrująca się na niej zapiekła. Pytanie czy bez konsekwencji mogę wykręcić całą śrubę aby nakrętkę poluzować np. w imadle? Ewentualnie proszę o podpowiedź jak z tym sobie poradzić.

Pozdrawiam

Autor:  AndyS [ ndz maja 16, 2010 5:07 pm ]
Tytuł:  Re: [W126] Regulacja przekładni kierowniczej

koziiii pisze:
Mam zamiar zmniejszyć luz na przekładni poprzez wkręcenie śruby regulacyjnej...

No to uważaj bo luz zmniejsza się poprzez WYKRĘCANIE śruby. Wydaję mi się że nie można jej "bezkarnie" wykręcić ale po co skoro jak troszkę wykręcisz (myślę 1/2 obrotu) to luz zniknie. Co do przeciwnakrętki - dobrze zalej naftą to dobrym kluczem odkręcisz. :)

Autor:  koziiii [ ndz maja 16, 2010 6:31 pm ]
Tytuł:  Re: [W126] Regulacja przekładni kierowniczej

Dzięki AndyS, faktycznie w postach o regulacji koledzy też mówili o wykręcaniu w celu zmniejszenia luzu. Niestety u mnie wykręcanie nie powoduje jego zmniejszenia, chyba że nie jest to odczuwalne od razu? Może przekładnia nadaje się do regeneracji? Mam luz jakieś 15-20% i przy tym stuki w przekładni...

Autor:  AndyS [ ndz maja 16, 2010 8:37 pm ]
Tytuł:  Re: [W126] Regulacja przekładni kierowniczej

koziiii pisze:
Niestety u mnie wykręcanie nie powoduje jego zmniejszenia, chyba że nie jest to odczuwalne od razu?

Trzeba się przejechać a potem słuchać koniecznie przy pracującym silniku (bez ciśnienia zawsze są luzy). A czy sprawdzałeś luzy na wsporniku układu kierowniczego bo tam najczęściej powstają i przenoszą się w postaci stuków na cały układ kierowniczy.

Autor:  koziiii [ ndz maja 16, 2010 10:03 pm ]
Tytuł:  Re: [W126] Regulacja przekładni kierowniczej

Stuki wyraźnie pochodzą z przekładni. Jutro jeszcze raz sprawdzę, spróbuje wykręcić trochę tą śrubę i dam znać o efektach. Dzięki wielkie za pomoc.

Autor:  Frytejro [ pn maja 17, 2010 8:31 am ]
Tytuł:  Re: [W126] Regulacja przekładni kierowniczej

wykrecanie sruby zaleca sie robic max o 1/4 obrotu, potrem najlepiej pojezdzic chwile albo sie przejechac i sprawdzic czy kierownica wraca sama do polozenia na wprost. Ale ja proponuje 1/4 obrotu i jezdzic z 2 dni. U mnie w 190tce dopiero luz zmniejszyl sie po odreceniu sruby w sumie o 1,5 obrotu, po 1/4 obr naraz... po 2 tyg pracowala cieżej - widac dopiero po 2 tyg sie wszystko ułożylo... nalezy z tym uważac.

Autor:  Paweł-Sec [ pt cze 25, 2010 12:14 pm ]
Tytuł:  Re: [W126] Regulacja przekładni kierowniczej

Panowie jak skasowac luz na przekładni kierowniczej w V8.

Kombinowałem już jak dotrzec do niej z góry ale tam nie ma miejsca nawet na palec. POMOCY

Autor:  zegarek [ pt cze 25, 2010 12:25 pm ]
Tytuł:  Re: [W126] Regulacja przekładni kierowniczej

Paweł-Sec pisze:
Panowie jak skasowac luz na przekładni kierowniczej w V8.

Kombinowałem już jak dotrzec do niej z góry ale tam nie ma miejsca nawet na palec. POMOCY


Trochę gimnastyki i daje rade od spodu auta dostać się tam kluczami.

Autor:  Paweł-Sec [ pt cze 25, 2010 1:10 pm ]
Tytuł:  Re: [W126] Regulacja przekładni kierowniczej

właśnie byłlem pod autem i powinno sie dac opanowac ten temat. Dzięki za info.

Autor:  koziiii [ pt cze 25, 2010 5:41 pm ]
Tytuł:  Re: [W126] Regulacja przekładni kierowniczej

Dasz radę. Najgorzej poluzować kontrę na śrubie. Mi udało się wykręcić o 1/4 obrotu, ale pozytywnego efektu brak. Wykręce kolejne ćwierć i zobaczymy.

Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/