MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zanik obrotomierza
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=48889
Strona 1 z 1

Autor:  diablos25 [ pn maja 24, 2010 10:23 pm ]
Tytuł:  Zanik obrotomierza

Witam szanowne grono [zlosnikz] . Moje pytanie dotyczy W124 z silnikiem 300 turbo diesel z 1992 roku. Otóż zauwazyłem ze wraz ze wzrostem temp na dworze a co za tym idzie i w komorze silnika moj obrotomierz zaczyna odmawiac posluszenstwa. Sprawa wyglada tak: obrotek dziala zawsze po odpaleniu zimnego silnika ale juz jak sie nagrzeje porzadnie motor i w komorze zrobi sie cieplutko to obrotek zaczyna wariowac( raz dziala raz nie a pozniej przestaje w ogole dzialac). Najgorzej sytuacja wyglada podczas stania w korku, wtedy prawie zawsze wskazowka lezy bezwladnie. mocniejsze przegazowanie nieraz go na chwile podniesie. Zjawisko czesciowo ustaje gdy jade z jakas wieksza predkoscia np 100 km/h. Ewidentnie jednak moge stwiedzic iz jego chec do dzialania uzalezniona jest od temp jakiego elementu z ktorego przypuszczam jest pobierany sygnal obrotomierza.
Moje pytanie to skad ów silnik ma sygnal na obrotomierz?Uprzedzajac fakty dodam ze srebrny przekaznik przelutowany a ABS dziala poprawnie.

Autor:  martinbbor [ pn maja 24, 2010 10:39 pm ]
Tytuł:  Re: Zanik obrotomierza

w 300D miałem obrotomierz podpięty pod alternator - jest wyjście na nim - może coś się poluzowało na stykach..

Autor:  diablos25 [ pn maja 24, 2010 10:44 pm ]
Tytuł:  Re: Zanik obrotomierza

diablos25 pisze:
w 300D miałem obrotomierz podpięty pod alternator - jest wyjście na nim - może coś się poluzowało na stykach..

hmm................jutro sprawdzimy. mogloby to byc to, altek cieply obrotek nie robota ale jak juz doastanie troche wiatru zaczyna lapac.
Ale prosze tez o inne sugestie.

Autor:  TReneR [ wt maja 25, 2010 11:54 am ]
Tytuł:  Re: Zanik obrotomierza

diablos25 pisze:
Ale prosze tez o inne sugestie.


W komorze silnika na alternatorze siedzi krasnoludek - jak sie zrobi cieplo, to jego pot zalewa zlacze obrotomierza...

Autor:  diablos25 [ wt maja 25, 2010 12:26 pm ]
Tytuł:  Re: Zanik obrotomierza

TReneR pisze:
W komorze silnika na alternatorze siedzi krasnoludek - jak sie zrobi cieplo, to jego pot zalewa zlacze obrotomierza...

hehehe Nie ma jak to znajomosc tematu. Sprawdze i krasnoludka. [zlosnikz]
Ps: ale gdzie on dokładnie siedzi? Gdzie go szukac? A moze dac mu recznik zeby sie biedak wycierał. :P

Autor:  TReneR [ wt maja 25, 2010 12:45 pm ]
Tytuł:  Re: Zanik obrotomierza

W polbizu terminala W alternatora albo na kablu idacym do niego.

Autor:  darus [ wt maja 25, 2010 6:58 pm ]
Tytuł:  Re: Zanik obrotomierza

Z tego co się orientuje obrotomierz ma sygnał z modułu ELR, a nie alternatora.

Autor:  diablos25 [ śr maja 26, 2010 10:21 pm ]
Tytuł:  Re: Zanik obrotomierza

darus pisze:
Z tego co się orientuje obrotomierz ma sygnał z modułu ELR, a nie alternatora.

Prawda. Sprawdziłem alternator ale tam nie ma jakis dodatkowych wejsc poza standartem czyli dwoma kablami. Nawet po ich odlaczeniu obrotomierz nadal dziala. Natomiast po wypieciu przekaznika ELR obrotek umarł. Ale pojawilo sie cos ciekawego, otoz nigdy nie zapalał mi sie test kontrolek na tablicy rozdzielczej po przekreceniu kluczyka. Jakiez bylo moje zdziwienie gdy po wyjeciu ELR-a kontrolki zbylysnely niczym lampki na choince i po jego wpieciu tez zadzialaly.
Mam pytanko, za co wlasciwie odpowiada ELR? Bo mi skrzynia zaczela duzo plynniej pracowac od momentu wypiecia i wpiecia ELR-a no i te kontrolki. Cuda jakies czy jak?
Obrotomierzowi nie wiem czy pomogło bo nie jest wystarczajco goraco.

Autor:  JarArt [ czw maja 27, 2010 4:56 pm ]
Tytuł:  Re: Zanik obrotomierza

U mnie było podobnie. Losowe braki wskazania obrotów silnika oraz słyszalny spadek obrotów na wolnych obrotach poniżej nominalnych 600.
Powód: Srebrny przekaźnik umiejscowiony za akumulatorem (po zdjęciu plastykowej osłony). Najlepiej kiedy masz problem uderz go czymś... Ja właśnie tak zdjagnozowałem przyczynę problemu. Jeśli to on, wyciągnij, rozetnij osłonę aluminiową (nie jest rozbieralny), przelutuj wszystkie luty (:) masło maślane) i problem odejdzie w zapomnienie .
Pozdrawiam

Autor:  diablos25 [ czw maja 27, 2010 6:00 pm ]
Tytuł:  Re: Zanik obrotomierza

JarArt pisze:
Powód: Srebrny przekaźnik umiejscowiony za akumulatorem (po zdjęciu plastykowej osłony). Najlepiej kiedy masz problem uderz go czymś... Ja właśnie tak zdjagnozowałem przyczynę problemu. Jeśli to on, wyciągnij, rozetnij osłonę aluminiową (nie jest rozbieralny), przelutuj wszystkie luty (:) masło maślane) i problem odejdzie w zapomnienie .
Pozdrawiam


A co ja napisalem w pierwszym poscie?
diablos25 pisze:
Uprzedzajac fakty dodam ze srebrny przekaznik przelutowany a ABS dziala poprawnie.

Autor:  ukaniu [ czw maja 27, 2010 7:38 pm ]
Tytuł:  Re: Zanik obrotomierza

Aby sprawdzić czym steruje ten moduł to już tylko schematy, było dość dużo wersji: EGR, Jałowe obroty, przeciążenia, korekcja od wysokości...
Elektronika w tych samochodach ma już sygnał o obrotach z koła zamachowego silnika.
Jeśli po wyjęciu i włożeniu działa zerknął bym na gniazdo - czy czyste i czy kable wlutowane dobrze.
Oraz na połączenia z wtykiem wewnątrz modułu.

Autor:  darus [ czw maja 27, 2010 9:31 pm ]
Tytuł:  Re: Zanik obrotomierza

ELR jest odpowiedzialny za regulacje obrotów biegu jalowego, bierze sygnał z czujnika położenia wału.

Autor:  diablos25 [ wt cze 01, 2010 8:54 pm ]
Tytuł:  Re: Zanik obrotomierza

Jednak obrotomierz nadal pada po rozgrzaniu. Chyba bede musial sprawdzic ten czujnik polozenia walu. Gdzie go dokladnie szukac i jak go sprawdzic?

Autor:  diablos25 [ sob cze 05, 2010 7:37 am ]
Tytuł:  Re: Zanik obrotomierza

Problem rozwiazany. Winnym okazał sie faktycznie zabrudzony czujnik polozenia walu. Po wyjeciu i przeczyszczeniu obrotomierz smiga az milo i nie straszne mu temperatury. [zlosnikz]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/