MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 11:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 13, 2010 10:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 02, 2009 9:27 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Ełk
Witam,
Mam 420 SE z gazem i staram się eliminować wszystkie lewe powietrza do silnika. Zastanawia mnie jak nazywa się guma pod gardzielem w kształcie sześcianu bo słyszałem, że po 20 latach może być miejscami struchlała i będzie to prowadziło do niestabilnej pracy motoru na gazie. Może ktoś posiada taki silnik zagazowany i podpowie co nieco. Dodam tylko że moja instalacja ma jeden parownik, posiada mikser z dwoma wlotami gazu. Świece i przewody są wymienione a obudowa filtra i pokrywa filtra powietrza są dobrze uszczelnione. Mimo to jak się zagrzeje na gazie potrafi czasem kichnąć.

_________________
Pozdrowienia
Łukasz
MB W123 300 D - 1978r.
MB W126 420 SE - 1990r.


Na górę
Post: pt maja 14, 2010 3:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 29, 2009 10:35 pm
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa - Wola
To załóż sobie BLOS'a i nie będzie kichać ;) Mam ten sam motor i jazda na mikserze to była masakra. Odkąd mam BLOS'a pokochałem LPG ;) Zero problemów, nie ma akcji typu za ubogo, za bogato, kichanie, strzelanie... :) Silnik pracuje lepiej niż na benzynie. Tylko musisz mieć duży parownik. Pzdr

_________________
W116 350SE brązowa po Wujku :D
W124 300TE srebrna po Pawle :P

Z napędem na tył jest jak z seksem,
po co jeździć na ręcznym skoro można dawać w piz*** ? :-D


Na górę
Post: pt maja 14, 2010 9:27 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Witam ! Guma pod wtryskiem (potocznie kalosz ) nazwa serwisowa-obudowa- nr. części 116 140 06 18 cena w ASO ok 150 pln
Miałem takie auto (4,2 SE 1988 r ) przez 10 lat, z czego 9 użytkowałem na lpg, róznie to z tym gazem było,bardzo trzeba dbać o układ zapłonowy(świeczki-kable-kopułka-palec ) inaczej po pierwszym strzale nastepują kolejne. U mnie była założona zwykła instalka z odcięciem pompy paliwa poprzez przekazniki (1990 r !!!) ale w tamtych czasach nie było innego rozwiązania tego problemu,a jak były modulatory to koszt był wysoki i praktycznie nikt tego nie stosował i własnie to był największy błąd ,ponieważ po odcięciu zasilania klapa spiętrzajaca latała sobie jak Żyd po pustym sklepie i to był najczęstrzy powód strzałów,cały układ dolotowy musiał być naprawdę bardzo szczelny aby to jako-tako działało.Teraz załozyłem do 5,6 instalkę LPG już po Bożemu (też zwykłą-na 1 reduktorze) ale zamontowałem STOP-KE (koszt 52pln) pompy chodzą cały czas,ciśnienie na klapie jest utrzymywane, do tego osobny regulator wolnych obrotów (koszt 50 pln) i muszę przyznać że w stosunku do poprzedniej instalki - to rewelacja !po pierwsze płynne przejście z PB na LPG i na odwrót , na razie brak wystrzałów (trochę mi się przykrzy :lol: ) obroty na wolnych -stabilne w/g nastawienia,moc zadawalająca-chociaż na PB -odczuwalna jest jednak różnica na plus-dla PB, jedyny minus-jak się niedawno przekonałem- to brak możliwości odpalania auta od razu na LPG !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: sob cze 05, 2010 10:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 02, 2009 9:27 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Ełk
Widzisz, a ja mam zwykłą instalację z mikserem z 2005 roku. Parownik odpowiedni, na przepustnicy założony zawór od strzałów żeby jej nie zamknął i nie narobił bałaganu w silniku, do tego oczywiście jeszcze takie same zawory na obudowie filtra żeby wyrzucić te powietrze poza silnik. I mimo wszystko strzela, ale w porównaniu do tego co Ty napisałeś to ładnie pali na gazie i na benzynie. A przejścia podczas jazdy z jednego paliwa na drugie w ogóle nie czuć. Zastanawiam się co z tym wszystkim robić bo raczej nie uśmiecha mi się teraz Blosa zakładać bo za mikser zapłaciłem już 300 zł. Spróbuję jeszcze wymienić ta gumę pod gardzielem, bo słyszałem, że po tylu latach truchleje a każde lewe powietrze to strzał. Mam jeszcze jedna małą zagadkę przy silniku bo ponoć V8 muszą równiutko pracować a mojego dość oczywiście rzuca na boki i przy włączeniu na D i trzymaniu hamulca ma tylko 600 obrotów. Na P ma 900 ale też są odczuwalne machania karoserią. I nie wiem czy to zawory należy wyregulować ( w lewym rzędzie cylindrów słychać jakieś delikatne stukanie ) ?? Czy to kwestia poduszek ?? Chciałbym to zrobić, bo samochodem jeżdżę rocznie ok 1000 km a boli mnie, że na tym gazie tak mu słabo idzie.

_________________
Pozdrowienia
Łukasz
MB W123 300 D - 1978r.
MB W126 420 SE - 1990r.


Na górę
Post: ndz cze 06, 2010 10:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
czarek12 pisze:
ponieważ po odcięciu zasilania klapa spiętrzajaca latała sobie jak Żyd po pustym sklepie i to był najczęstrzy powód strzałów,cały układ dolotowy musiał być naprawdę bardzo szczelny

ale co ma klapa latająca do szczelności?

czarek12 pisze:
STOP-KE (koszt 52pln)

a gdzie to cudo dostałeś?

kacper13132 pisze:
Spróbuję jeszcze wymienić ta gumę pod gardzielem, bo słyszałem, że po tylu latach truchleje a każde lewe powietrze to strzał

zanim kupisz zdejmij wtrysk i zobacz szczelność wszystkich rurek, nie tylko kalosza...

strzały można zminimalizować gdy mikser jest nad przepustnicą, a nie nad rozdzielaczem

kacper13132 pisze:
I nie wiem czy to zawory należy wyregulować ( w lewym rzędzie cylindrów słychać jakieś delikatne stukanie ) ??

zaworów się tu nie reguluje, zobacz stan walka rozrządu...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl