MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 3:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt cze 18, 2010 8:41 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Witam ! Mam pytanie do obeznanych !Wczoraj podczas stania na światłach (skrzyżowaniu )zauważyłem dziwny objaw,a mianowicie na zasprzęglonym biegu D i wciśniętym hamulcu przy obrotach ok 550-600 zaświeciła mi się kontrolka RS (poducha kierowcy) po ruszeniu zgasła, podobny objaw przy następnych dwóch skrzyżowaniach,po ruszeniu gaśnie,podczas jazdy nie świeci i wszystko w porządku. Słońce wczoraj dość mocno grzało ale myślę że temperatura otoczenia nie ma tu żadnego znaczenia,dodam że potrafi mi się niekiedy zaświecić też kontrolka ABS ale naprawdę bardzo rzadko ,po ponownym odpaleniu auta jest już wszystko OK.Po przekręceniu kluczyka i odpaleniu auta wszystkie kontrolki gasną ,RS też ale z paro-sekundowym opóżnieniem,myślę że OK. Czy tak ma być ? gdzie może tkwić problem,może coś zaczyna dawać znać że nie tak ?

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: pt cze 18, 2010 8:47 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Do sprawdzenia:
Srebrny przekaźnik, napięcie w instalacji, styki ślizgowe poduszki (jak poruszasz lekko kierownicą to nie gaśnie?) i dalej wszelkie połączenia ze sterownika SRS.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt cze 18, 2010 8:58 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
No właśnie tak sobie myślałem o tym (sławnym) srebrnym przekażniku ,ale jak ma się sprawa gaszenia kontrolek ? czy po odpaleniu mają zgasnąć wszystkie jednocześnie ,naraz,bo tak jak pisałem,z kontrolką RS jest jednak widoczne opóżnienie ,gaśnie ale jest to może 2-3 sek. póżniej, wczoraj zauważyłem jedynie że po lekkim dodaniu gazu ,podczas ruszania z miejsca, zaraz mi ta kontrolka zgasła ! ( RS )

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: pt cze 18, 2010 6:04 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Kontrolka RS gaśnie trochę później, w sumie to chyba ztcp można z tego sterownika odczytać już błędy.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz cze 20, 2010 2:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Witam ! Wczoraj i dzisiaj trochę jeżdziłem i nic z tą kontrolką RS się nie działo,spokój,nie zaświeciła się ani razu,czyżby ciepło na zewnątrz miało jednak jakieś znaczenie ? mówisz że można odczytać błędy ze sterownika? ale którego i jak, jakbyś mógł mi bliżej naświetlić temat- byłbym wdzięczny za pomoc!

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: śr cze 23, 2010 2:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
ja tez sie zastanawiam jak sie odczytuje błędy srsu bo u mnie cały czas kontrolka sie świeci. Ale mój był bity i nie wiem czy w takim razie sterownik jest do wymiany?

_________________
124 250 - 86 r.
124 300 turbo -89 r.


Na górę
Post: śr cze 23, 2010 9:43 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Słyszałem że jak się np, odłączy kabel od poduszki w kierze i przekręci kluczyk i odpali auto to wtedy już jakiś błąd załapie i trzeba jakoś zresetować aby kontrolka nie świeciła (nie wiem czy to prawda ? )

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: śr cze 23, 2010 10:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Te układy są prymitywne - jak jest wszystko OK to kontrolka gaśnie, włączałem układ bez poduszki potem z poduszką i nic nie świeci. Szukam opisu odczytu kodów z SRS i gdzieś mi się zapodział - interesowąłem się tym ze 3 lata temu... poszukam jeszcze.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl