MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 8:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 27, 2010 11:59 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Po okresie około roku wymieniłem chłodnice klimatyzacji na nowa, bo stara była nieszczelna,(przez ten okres klima była pusta), pojechałem na napełnienie klimy, test prózni zostal zrobiony, wszystko było szczelne, klima nabita chłodziła super, nastepnego dnia jak odpaliłem auto i klima sie włączyła słychać było syczenie gdzies z nagrzewnicy, syczenie wydobywało się ze srodkowego nawiewu, oczywiscie czynnik spieprzył, mam pytanie , czy bez demontazu całej deski jestem w stanie dobrac się do nagrzewnicy, chciałbym zlokalizować wyciek, lecz nie wiem czy zrobie to w jeden dzień, bez rozbierania całej deski, może jest tam jakiś słaby punkt który mógł sie rozszczelnić.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: ndz cze 27, 2010 7:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Syczenie w konsoli to efekt szumy przepływającego czynnika w parowniku. Jeśli jest niewielkie czy tez słychać tylko po właczeniu kompresora i zanika - nie ma się czym martwić.
Gdzie ucieka (jeśli) nadal nie wiadomo. Jeśli był olej z dodatkiem UV powinno się sprawdzić czy nie świeci oświetlany ultrafiloetem - większy wyciek powinno się bez problemu zlokalizować. (W praktycznie wszystkich MB oprócz W201 aby wyjąć parownik trzeba demontować konsolę).
Test próżni mówi średnio o szczelności (chyba, że jest duża dziura) bo układ nie pracuje na podciśnieniu - za to próżnia minimum pół godziny jeśli układ był nieszczelny (albo profilaktycznie) pomaga usunąć wilgoć. Pierwszy test szczelności klimatyzator powinien wykonać azotem min. 20atm - jeśli po pół godziny nie ma zauważalnego spadku ciśnienia - można ładować czynnik.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn cze 28, 2010 12:50 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Czynnik był z UV, podjade do zakładu gdzie mi nabijali klime by przeswietlili układ, jazda bez klimy w upał w tym aucie to istny horror, musze ja jak najszybciej naprawić, chyba ze bedzie zmiana pogody [oczko]

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl