MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 10:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 29, 2010 12:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Witam, pisalem jakis czas temu o wypadajacym zaplonie po nagrzaniu silnika. Poszedlem za rada elektryka, wymienilem swiece i podmienilem cewke zaplnowa, niby bylo troche lepiej ale jak podgrzal sie bardziej to nadal wypada mu zaplon.

Ktory element odpowiada za poprawna prace ukladu zaplonowego w tym silniku? Ewentualnie jak go diagnozowac?

Troche mi juz rece opadaja, auto ciagle stoi, elektrycy nie chca go robic, a mi sie juz konczy cierpliwosc.

Prosze o jakas rade, moze ktos w Warszawie ma takie auto i co mi poradzi?

Pozdrawiam

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla
MB W123 280E '78 - zolte tablice
MB W124 300CE 24 '90


Na górę
Post: wt cze 29, 2010 5:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Po pierwsze musisz dowiedzieć się czy masz
- prawidłowe świece
- prawidłowe kable WN
Mercedes miał swoje widzimisię - sprawdź - np nie wszystkie silniki chodzą ze świecami z rezystorem wewnątrz - bo rezystor przeciwzakłóceniowy jest w fajce i palcu rozdzielacza. To samo z kablami.
Piszę o tym bo im słabsza energia iskry tym gorzej pali się mieszanka uboga.
Energia maleje im silnik się bardziej nagrzewa z powodu upływności- szczególnie na porcelankach świec. Upływ pojawiasię też po gumie fajki - smaruje się trzonek swiecy smarem silikonowo-teflonowym. Mmieszanka im silnik cieplejszy staje się też uboższa.
Druga sprawa po zapłonie to wtrysk - wy równo pyli, czy jest właściwy skład mieszanki.
Wystarczy jeden mocno lejący wtrysk i cała regulacja idzie w diabły - sonda labda stroi tak, żereszta cylindrów pracuje bardzo ubogo.
Trzecie sprawa to szczelnośćobsad wtryskiwaczy i wszelkich rurek idących wprost do kolektora - odrobina fałszywego powietrza przed zaworem ssącym spowoduje bujanie się silnika.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt cze 29, 2010 8:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Kable mam beru i silnik bez problemu na nich chodzil, swiece wstawilem ngk takie same jak wykrecone z silnika (nowe oczywiscie). Kolektor raczej jest szczelny, z doswiadczenia na tym silniku wiem, ze jak jest jakas nieszczelnosc to silnikiem buja nawet na zimno.

Czy jezeli byl by problem ze swiecami to na zimno by dobrze pracowal?
Wiem tez, ze nie jest to wina wtryskiwaczy, mam zalozona kuchenke gazowa i na niej jest dokladnie tak samo.

Co decyduje o tym, ze po osiagnieciu 80 stopni zmienia sie ustawienie zaplonu? Chodzi mi o jaks modul czy przekaznik?

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla

MB W123 280E '78 - zolte tablice

MB W124 300CE 24 '90


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl