MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 8:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lip 19, 2010 8:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Problem coprawda nie dotyczy w126, a w107, jednak 107 jest z 1986r, wiec klimatyzacje ma taka sama, jak 126 czy niektóre w 124.
Problem mianowicie polega na tym: kiedy samochod jest zimny-wyjezdza z garazu, klimatyzacja działa bez problemu, tak samo bez problemu działa wiosna i jesienią. Problem pojawia sie kiedy zaczyna robic sie ciepło/gorąco, klimatyzacja wyłącza się, kompresor zsprzęgla sie na chwile, po czym wyłącza się i tak w kółko, tym samym klima przestaje działać. Niestety ciięzko mi określić czy jest to zależne od temparatury powietrza czy temperatury silnika, stawiam na powietrze, ponieważ tak jak napisałem wyżej jesienią nie ma tego problemu.
Domyślam się, że to jakaś pierdoła, jakiś czujni, albo jakiś zimny lut.
Czy ktoś może coś pomóć, jak to diagnozować, gdzie szukać czegokolwiek, klimatyzacja to dla mnie czarna magia.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
Post: wt lip 20, 2010 8:22 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Jaką masz temperaturę powietrza na wlocie do kabiny? Sprawdzałeś ilość gazu w instalacji? Miałem podobne objawy: klima przy 33 stopniach na zewnątrz zaczęła się dziwnie zachowywać (wiatraki i sprężarka włączały się wyłączały) i okazało się, że uciekło jakieś 35dkg gazu (tyle dobił mechanik) po jak dobijałem w kwietniu 45dkg to tamten "fachowiec" po dobiciu nie dokręcił wentylka :evil: :evil: :evil: i gaz powoli uciekał przez gwint i kapturek. Wg jego opinii najpierw wzrasta temp. nawiewu (u mnie przy 33 na zewnątrz dmuchało powietrzem na 22 stopnie) i na granicy tzw minimum zaczyna się wyłączać sprężarka. Po dobiciu (20 minut roboty i 60zł za R12 [zlosnik] ) temperatura na kratce 10stopni [zlosnik] [zlosnik] i następne 250km zrobiłem w luksusowych warunkach [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: wt lip 20, 2010 8:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Klima była w zeszłym roku nabijana i objawy były takie od początku, jest przerobiona na nowy czynnik.
Temperatura powietrza w nawiewach ma napewno ponizej 10C (nie mam jak zmiezyc dokładnie), niestety nie mam jak zmierzyc przy 33C na zewnątrz bo wtedy klima nie zadziąła, zacznie wariować.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
Post: wt lip 20, 2010 8:54 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
gelanda pisze:
Klima była w zeszłym roku nabijana

To nie znaczy, że trochę gazu nie uciekło lub było nie dobite. Klima (szczególnie po przeróbkach) powinna trochę pochodzić i wtedy sprawdza się jeszcze raz ciśnienie - proponuję sprawdzić.
gelanda pisze:
objawy były takie od początku

To nie wyklucza powyższego.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: wt lip 20, 2010 9:13 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Ok, a jak sprawdzić jakie powinno być ksiązkowe cisnienie lub jaka ilość gazu, większość ludzi dobija tylkko na czyja bo nie ma zadnych ksiązek do tego samochodu, a gaz teraz drogi więc oszczędzają.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
Post: wt lip 20, 2010 9:58 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli systematycznie próbkuje to pewnie zauważył poślizg na sprzęgle kompresora. O ile problem nie wynika z wad układów sterowania.
Za duże ciśnienie może powodować poślizg, wadliwe sprzęgło, może czujnik nadmiaru ciśnienia go wyłącza ale w 86 nie było chyba czujników nadmiarowych. Trzeba by pomierzyć jaki sygnały idą na sterownik sprzęgła klimy z panelu i co z niego wychodzi, czego mu brkuje itd.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lip 20, 2010 10:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Hmm, zaczyna brzmiec skomplikowanie...

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
Post: śr lip 21, 2010 1:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Przepraszam jeśli piszę zbyt oględnie - ale Tempmatic wymaga aby siąść z miernikiem schematem i oscyloskopem i pomierzyć.
Panelik klimy zadaje sygnał - włącz kompresor do sterownika kompresora (przekaźnik KLIMA) sterownik kompresora bada czy nie ślizga się sprzęgło oraz czy są właściwe obroty silnika i włącza bądź wyłącza z awaryjnie kompresor (u Ciebie coś takiego najprawdopodobniej ma miejsce). Trzeba zbadać czego tak się dzieje i czy to wada sterowania czy mechaniki.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr lip 21, 2010 1:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Ok, coś tam zrozumiałem, w takim razie jak sprawdzić czy sprzęgło jest mechanicznie sprawne ?
Njpierw powinniennem mieć pewność co do prawidłowej ilości czynnika, gdzie mogę znaleźć dane, żeby dowiedzieć się ile jego ma być ?

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
Post: śr lip 21, 2010 10:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
100% pewności co do ilosci czynnika to ładowanie określonej wagi danej przez MB.
Kumaty klimatyzator będzie umiał oszacować (przybliżenie) ilość po ciśnieniach występujących w układzie. Tutaj liczy się wiedza i wprawa - dokładnych danych nie ma bo zależą od temperatury i wilgotności powietrza . Jeśli układ jest przeładowany to ciśnienie strony wysokiej (tłocznej kompresora) może być zbyt duże i kompresor stawia za duży opór.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw lip 22, 2010 9:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
A czy w takim razie dysponuje ktoś autodatą w kyórej jest podana dokładna ilość czynnika w układzie ? Czyba, że zna ktoś kumatego człowieka od klimatyzacji, który umie to oszacować.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
Post: czw lip 22, 2010 9:52 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie masz czerwonej nalepki na pasie przednim? - na nim będzie ilość czynnika, R12 w W107 pewnie ok 1.0 kg (ale to się czasem różni, stąd ważna jest nalepka)
Jaki czynnik jest teraz - R12 czy po retroficie na R134A?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw lip 22, 2010 9:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Klima była przerabiana 4 lata temu w USA i jest tylko nalepka informująca o tym fakcie, czynnik to R134A, więc przynajmniej sprawa z nabiciem prosta.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
Post: czw lip 22, 2010 10:30 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Prostsza ;-) R134A ładuje się 0,7-0,8 wagi R12. Dokładnie ile to już praktyka.
Klimatyzatorzy nie lubią układów po retroficie bo odsysanie czynnika może im skaźić maszynę.
Jedź do pierwszego lepszego który się podejmie niech zmierzy ciśnienia.
Końcówki serwisowe są wymienione na kompatybilne z R134A? - musisz wiedzieć bo "nowocześni" mogą nie mieć więży do R12.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw lip 22, 2010 10:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Końcówki też są przerobione, klima w zeszłym roku była nabijana, więc układ już wypłukany.
Ale taki efekt był od samego początku, zaraz po nabiciu, tylko jakoś nie miałem czasu się tym zająć, tym bardziej, że w tym samochodzie i tak klimy nie uzywam...

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl