MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 8:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lip 17, 2010 5:29 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt gru 08, 2009 4:21 pm
Posty: 9
Witam , po kilku godzinach walki zrezygnowałem i zdecydowałem się zapytać.
Prosta sprawa , chcę wyjąć alternator i wymienić łożyska , bo odgłos jak stado pijanych świerszczy. mam schemat do silnika 102 , ale w 111 jest jakoś inaczej i nie potrafię poluzować koła napinacza paska. Widzę tylko amortyzator i nic więcej.
Jak się do tego zabrać , gdzie jest ta sprężyna ? Miejsca tyle , że palec ciężko wsadzić , to musi być proste , ale ja tego nie widzę .


Na górę
Post: sob lip 17, 2010 9:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Moze to pomoze


Załączniki:
1.jpg
1.jpg [ 35.38 KiB | Przejrzano 842 razy ]

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2
Na górę
Post: ndz lip 18, 2010 10:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
ja mam m111 z wypasem foto 2. więc potrzebujesz małej grzechotki z kluczem nasadkowym chyba 8mm zakładasz na wystającą oś napinacza i ciągniesz do góry, wystarczy centymetr i zejdzie bez problemu. Schematy poniżej zapamiętaj pozwolą odpowiednio założyć pasek, bo uwierz mi jest możliwość założenia go źle, a mimo to będzie odpowiednio działał.

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Post: pn lip 19, 2010 9:57 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt gru 08, 2009 4:21 pm
Posty: 9
dzięki , spróbuje , mój to wersja bez klimy. Faktycznie oś napinacza jest zakończona takim wieloklinem , ale myślałem , że coś trzeba odkręcić.


Na górę
Post: śr lip 21, 2010 11:53 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt gru 08, 2009 4:21 pm
Posty: 9
Świetna podpowiedź , dzięki , poszło w jedną chwilę.


Na górę
Post: śr lip 21, 2010 12:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Nie ma sprawy. Cieszę się że mogłem pomóc. [zlosnikok]

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Post: śr lip 21, 2010 2:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Darius pisze:
Schematy poniżej zapamiętaj pozwolą odpowiednio założyć pasek, bo uwierz mi jest możliwość założenia go źle, a mimo to będzie odpowiednio działał.


W jaki sposób można założyć go źle? Bo dałem mechanikowi wymienić pasek na nowy i po odbiorze było OK, natomiast jak rano odpalam to mi piszczy przez dłuższą chwilę, potem przestaje, gdy ruszam znowu zaczyna piszczeć, jak ujmę gaz i spowrotem dodam to przestaje, później nie piszczy, czasami tylko jak mocno skręcę kołami gdy zawracam, a jak załączę klimę to piszczy jak cholera, wyłączam, załączam ponownie i jest OK, gdy zatrzymam się i dynamicznie ruszę to zapiszczy i w tym momencie klima wyłącza się, muszę zatrzymać się, wyłączyć silnik, odpalić i wtedy klima działa do następnego zatrzymania się i ruszenia. Byłem u mechanika z tym, ale jak na złość jest na urlopie do końca miesiąca, a powoli zaczyna mnie to irytować.

Sprawdziłem założenie paska i jest tak jak na schemacie - drugi rysunek.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pt lip 23, 2010 9:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
zdejmij pasek i zaloz na druga strone czyli w powietrzu obroc go o 180st. U mnie tak raz pomoglo

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Post: pt lip 23, 2010 12:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Mam nadzieję, że pomoże, bo już zacząłem podejrzewać, że napinacz wysiada.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl