MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 5:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lip 23, 2010 2:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 26, 2006 1:04 am
Posty: 57
Lokalizacja: Łódź
Jak w tytule ale może opiszę co się stało
Miałem kłopoty ze stacyjką bo nie stykała i nie chodził nawiew w samochodzie ale tylko przy zapalonym silniku, trwało to jakieś 2 tygodnie. Kilka dni temu silnik zgasł i koniec od tamtej pory nie da się go uruchomić. ponieważ miałem kłopoty ze stacyjką i myślałem, że to jej wina to ją wymieniłem i nic?? Po przekręceniu kluczyka kontrolki świecą tak jak powinny, rozrusznik kręci ale nie ma iskry na żadnej świecy??
kopułka i palec maja rok czasu (beru), świece mają miesiąc (champion) kable ok roku (niestety janmor)
nie mam pojęcia co mam dalej sprawdzić,
1- wyczytałem na forum o jakimś czujniku na wale ale nie wiem gdzie jest i jak go sprawdzić
2- Przekaźnik przepięciowy ?? jeżeli to ten przekaźnik za akumulatorem to bezpiecznik jest ok
samochód zgasł podczas ruszania ze świateł, żadnych oznak niedomagania ani żadnego ostrzeżenia z jego strony, więc mam nadzieję, że to jakaś pierdoła.
No to jak?? pomożecie?? :-? :-? :-?

_________________
190E 1.8 '90r


Na górę
Post: pt lip 23, 2010 7:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Zobacz czy masz napięcie na kablach od cewki zapłonowej po przekręceniu kluczyka na tych dwóch śrubach - powinno być w stosunku do masy około 12 volt.Jak tak to w tym momencie wykluczamy stacyjkę.Pompa paliwa odzywa się jak przekręcasz kluczyk ? - jak nie do sprawdzenia jej przekaźnik i sama pompa.Czujnik położenia wału jest w M102 obok hmm filtra oleju między blokiem ,a skrzynią bo czyta koło zamachowe ma grubszy czarny kabel z jednej strony zakończony okrągłą wtyką ,którą znajdziesz na module zapłonowym zamontowanym na błotniku po stronie kierowcy.Poprawność jego działania sprawdzisz mierząc go omomierzem lub lepiej kręcić silnikiem i podłączyć pod niego oscyloskop - to czujnik indukcyjny.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: śr lip 28, 2010 5:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 26, 2006 1:04 am
Posty: 57
Lokalizacja: Łódź
Niestety autko oddane do elektryka i na szczęście koszt nie był tak duży jak się na początku wydawało
Pierwsza diagnoza wskazywała na padnięty czujnik położenia wału ( oryginał 600pln a zamiennik 300pln i kłopoty z dostępnością)
jednak pan elektryk okazał się fachowcem i znalazł uszkodzenie w kostce czujnika co spowodowało zwarcie, następstwem tego było przepalenie się kopułki ( 86pln). No i takim sposobem czujnik uratowany, nowa kopułka i autko działa
Koszt łączny to 200pln
Dzięki za pomoc

_________________
190E 1.8 '90r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl