MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 5:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lip 23, 2010 3:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 18, 2009 2:44 pm
Posty: 200
Lokalizacja: W-wa
Witajcie, wiem, że wiele o tym było ale zawsze kończyło się na zaworkach. Otoz, cały czas (czy zima czy lato) z nawiewów leci mi ciepłe powietrze, po skreceniu rolek na 0 dalej cieple... i nie jest to cieple bo ciepło tylko tak jakby bylo ustawione na max. Dodam, że wyjalem zaworki z podszybie poruszałem wygladaly na ok wsadzilem i dalej to samo... Jakies pomysly chłopaki?

_________________
Nie jedź szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

_________________
W126 250D, 81'
W 126 250D, 86' - dawca
W 124 E-klasse, '93 - ex
W 124 250D, '87 - ex
W 123 240D '81 - ex


Na górę
Post: pt lip 23, 2010 6:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
skuter_66 pisze:
Jakies pomysly chłopaki?

Sprawdź miernikiem czy przy włączonym zapłonie do zaworków dochodzi prąd.

Przy ustawieniu max grzanie nie ma napięcia we wtyczce przy zaworkach.
Przy ustawieniu innym niż max grzanie powinno pojawić się napięcie które powoduje zamknięcie elektrozaworów.

U mnie prąd dochodzi, ale jeden zawór martwy, a drugi tylko trochę słychać. Tak czy siak też non-stop gorące z nawiewów.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt lip 23, 2010 7:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Voytas ,a rozbierałeś swoje elektrozaworki ? bo ja w swoich już byłem i je uruchomiłem z tym ,że mi się zacinał jeden i miałem zimno - nie otwierał się do końca.Okazało się ,że jedna gumka pękła i się na brudzie zawieszał może być to samo u Ciebie ,a to że jeden nie reaguje u Ciebie to pewnie drucik od cewki się rozpadł.Dobrze że przynajmniej u mnie są rozbieralne od góry (nie wiem jak jest w starszych i nowszych mb) i można tylko zaworki z cewkami wyjąć bez wyciągania całej obudowy elektrozaworów bo dostęp w W126 do tego elementu jest słaby.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: sob lip 24, 2010 1:57 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
W ojcowym W124 był dokładnie ten sam problem, z tym że gorące leciało tylko od strony pasażerki.
Zaworki były ok - uwalona była "eletronika" - panel sterujący ten w kabinie, z pokrętłami temperatury, kupiłem używkę, założyłem i problem zniknął jak za dotknięciem czarodziejskiego fleta, czy jak to się mówi. [zlosnik]

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
Post: sob lip 24, 2010 6:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
bmw pisze:
Voytas ,a rozbierałeś swoje elektrozaworki ?

Z reguły nie lubię rozbierać niczego w ciemno - zawsze mogę coś bardziej spieprzyć.

Za parę dni będę miał drugi komplet w wersji z wyjściem na ogrzewaniem podszybia. Liczę na to że wtedy z dwóch uda mi się zrobić jeden sprawny. Ostatecznie w tym "nowym" można zaślepić czymś dodatkowe wyjście.

Na szczęście mam drugie auto i awaria regulacji ogrzewania nie przeszkadza mi na co dzień ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn lip 26, 2010 2:37 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
skuter_66 pisze:
Dodam, że wyjalem zaworki z podszybie poruszałem wygladaly na ok wsadzilem i dalej to samo

Wyciąg zaworki, podepnij do wtyczki tak, żebyś widział z kabiny (sprawdzone u mnie - da się), włącz zapłon i kręć kółkami od temperatury wtedy zobaczysz czy pracują.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: czw sie 05, 2010 12:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Podepnę się pod temat bo mam ten sam problem, chciałbym sprawdzić te zaworki ale nie wiem gdzie ich szukać, ma ktoś poglądowo foto gdzie to odnaleźć??

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: ndz sie 22, 2010 11:09 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 20, 2010 12:39 am
Posty: 6
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Wit pisze:
Podepnę się pod temat bo mam ten sam problem, chciałbym sprawdzić te zaworki ale nie wiem gdzie ich szukać, ma ktoś poglądowo foto gdzie to odnaleźć?

Poszukaj obok akumulatora. Przynajmniej w w124 tam są. Próbowałem to znaleźć w EPC ale mi się nie udało.
Tak wyglądają w W124 po zdjęciu obudowy:
Obrazek
A tu sama obudowa:
Obrazek

skuter_66 pisze:
Otoz, cały czas (czy zima czy lato) z nawiewów leci mi ciepłe powietrze,

Jeśli masz czujnik temperatury w przełączniku szyberdachu jeśli takowy oczywiście posiadasz może on odczytywać błędnie temperaturę wnętrza pojazdu. O ile się orientuję jest podobnie jak w124 i powinieneś mieć jeszcze pompkę która zasysa powietrze z kabiny. Czasem to pada i powoduję problemy. Ale niestety nie dam sobie ręki obciąć że jest tak samo jak w w124.

_________________
Obecnie:
W124 E250D 94' OM605 Bornit "Blackberry"
W163 2.7CDI FINAL
W przyszłości:
W115 do dłubania.


Na górę
Post: ndz sie 29, 2010 6:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Hej u mnie problem sam sie rozwiazal pewnego razu, jak przestały mi działać czujniki parkowania, powyciagalem wszystkie bezpieczniki, niby byly ok ale po ponownym wlozeniu problem sam sie naprawil i dziala juz ogrzewanie i dzialaja tez czujniki parkowania i jest fajnie :)

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl