MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 11:58 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 16, 2010 10:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Napiszcie proszę jaką macie temperaturę silnika przy silniku M119, teraz przy temperaturach powyżej 30C, w gęstym ruchu miejskim.
Ja u siebie mam ok 100C cały czas, wydaje mi się, że to za wysoko, w M103 wskazówka zawsze leży nad 80C.
Może tak wysoka temperatura w M119 to normalne zjawisko ? Tym bardziej, że jest stabilna, nie rośnie, nie ma tendencji do gotowania.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
Post: pn sie 16, 2010 11:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Nie ma sz się czym martwić, M119 lubi w korkach uzyskać taką temp. bez problemu, z tego co się naczytałem na forach jest to jak najbardziej normalne w tym silniku.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: wt sie 17, 2010 9:01 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 05, 2010 12:23 am
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
Witam

normalnie w Krakowskich korkach tak jak w trasie, w upały jak ostanio przy włączonej klime podchdzi pod 100 i faluje w dół i górę, i to tak chyba powinno być.

_________________
Pozdrawiam Piotr.
W140 CL500 95r.


Na górę
Post: wt sie 17, 2010 2:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
moja też tak ma i podobno nie ma się czym martwić

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: wt sie 17, 2010 2:43 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Nie ma sie co dziwic - w koncu visko to kupa i tak będzie. Ja od 2 mcy szukam czegos wąskiego z kolegą co zastąpi visko i będzie działało jak porządny wiatrak ... czyli włączy sie np przy 92 stopniach a nie jak wisko przy 95-97... ale włączy sie niezależnie od obrotów silnika i odrazu na max obroty a nie takie jak silnik czy pompa wody..


Na górę
Post: wt sie 17, 2010 5:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
M119 lubi się grzać, wszyscy to wiedzą :). Ułatw mu życie i zamontuj rezystor na czujniku temperatury, żeby wiatrak się załączał wcześniej.
W zależności przy jakiej temperaturze chcesz załączać, to tu masz wartości:

* 98 deg C = 1780 ohms
* 95 deg C = 1200 ohms
* 92 deg C = 1100 ohms (preferred value)

Taka znana modyfikacja

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: wt sie 17, 2010 9:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Hmm, zobaczymy, narazie powalcze z tym co jest.
Ja uważam, że dobre wisko to bardzo dobre rozwiązanie, zawsze w samochodach miałem wisko i nie miałem problemów.
Dziś zmieniłem czujnik temperatury, aby wyeliminować błąd wskazań.
W przyszłym tygodniu zmienie wiskoze i zobaczymy.
W 124 i w 107 wskazowka "leży" na 80, tu jest dziwnie wysoko, chociaz po przewertowaniu różnych for, wiem, że większość tak ma.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
Post: śr sie 18, 2010 8:52 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
zegarek pytanie czy do pojedynczego wiatraka tez mozna to zastosować? bo tutaj gosc pisze (jak dobrze rozumije ten jezyk - a wcale nie mowie ze tak:P) ze to tyczy sie opcji z 2 wiatrakami A/C - ja mam 1 dwubiegowy


chodzi mi dokładnie o ta czerwona kwestie:

Remember that this change involves a system with TWO (2) coolant temperature sensors where the power train management is done via the ECT sensor and the A/C and auxiliary fans use the CTS sensor (ie a separate sensor). If NOT, this change will not work because the ECT sensor is used for fuel and ignition mapping. Changing the temperature will also change the mapping by 'some' amount.

This modification is also FAIL SAFE. If the resistor were to fail, which is OPEN, then the fan ckt will revert to 'stock' operation.

czyli nawet nie chodzi o 2 wiatraki.. a o to ze ECT sensor jest jeszcze potrrzebny? dobrze kumam?, chociaz w zdaniu po przerwie znów gosc pisze ze jak rezystor będzie walniety to czujnik bedzie dzialal jak dawniej.. wiec chyba nie ma problemuz tym??

tak wogole to ja to chce do diesla podpiąc czyli ja niemam tego ECT sensora..


Na górę
Post: śr sie 18, 2010 12:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Frytejro pisze:
zegarek pytanie czy do pojedynczego wiatraka tez mozna to zastosować? bo tutaj gosc pisze (jak dobrze rozumije ten jezyk - a wcale nie mowie ze tak:P) ze to tyczy sie opcji z 2 wiatrakami A/C - ja mam 1 dwubiegowy


Ale to się tyczy silnika m119, jak masz diesla, to masz co innego :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Ostatnio zmieniony śr sie 18, 2010 12:40 pm przez zegarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr sie 18, 2010 12:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
no wlasnie.. czyli u mnie moze opcja rezystorka zadzialac.. hmm zbadam to .. wepne opornik i zobaczy sie


Na górę
Post: śr sie 18, 2010 12:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
gelanda pisze:
W 124 i w 107 wskazowka "leży" na 80, tu jest dziwnie wysoko, chociaz po przewertowaniu różnych for, wiem, że większość tak ma.


Jakbyś miał m119 w 124 to byłby jeszcze większy problem w temperaturą.
A m117 takich problemów nie ma.

M119 ma taki urok i trzeba trochę pomodzić, żeby ją obniżyć.
Najprościej wstawić rezystor i/lub wymienić pompę wody na wydajnieszą np. z w210 E50 AMG lub późniejszych m119 na motronicu. Końcówka numeru pompy 2101

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr sie 18, 2010 12:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Frytejro pisze:
no wlasnie.. czyli u mnie moze opcja rezystorka zadzialac.. hmm zbadam to .. wepne opornik i zobaczy sie


Głupoty piszę, bo zobaczyłem, to co chciałem zobaczyć. On piszę, że to zadziała tylko w wersji z dwoma czujnikami temperatury cieczy, a nie dwoma wiatrakami :) Zasugerowałem się Twoim Postem :)
W wersji z jednym czujnikiem, sygnał idzie do wentylatora i komputera i tam nie należy dawać rezystora.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr sie 18, 2010 12:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
no ale u mnie nie ma wogole kompa w dieslu :D a wiatrak wlacza sie przy tych 105 jak pisze ten gosc.. wiec tutaj chyba mapa paliwa nie ma nic do rzeczy... hmm


Na górę
Post: śr sie 18, 2010 5:54 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Jestem po pierwszych testach - zastsoowałem 1,2k bo 1,1 nie ma w typoszeregu tradycyjnym - wiatrak wg wskaznika na desce zalaczyl sie przy 100 stopniach i chodzil az temp spadla wg wskaznika do 90 - pytanie teraz czy czujnik mi dobrze wskazuje w zwiazku z tym. Jutro dokupie inne wartosci i bede łaczyl równolegle i zobaczyly co i jak [zlosnikok]


reasumując ECT nie jest potrzebne i na 1 wiatraku tez dziala wszystko w Dieslu


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl