MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

brak mocy ? ke-jetronik 1.8
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=50761
Strona 1 z 1

Autor:  taymer [ sob wrz 04, 2010 9:08 pm ]
Tytuł:  brak mocy ? ke-jetronik 1.8

Witam wszystkich użytkowników
Mianowicie mam zagwozdkę z moim autkiem polegającą na braku mocy !
Problem zaczął się od falujących obrotów na biegu jałowym, gdzie okazało się że, przyczyną jest podciśnienie – usterka została usunięta. Po głębszym diagnozie okazało się że potencjometr klapy delikatnie fałszuje na niskich obrotach – przepięcia. Udało się trafić nowy egzemplarz, więc został wymieniony i wyregulowany do wartości 0.087 V – konieczność. Były jeszcze wymienione świece zapłonowe, palec rozdzielacza, kopułka zapłonowa, przewody wysokiego napięcia.
Objawy obecne – brak mocy, podczas przyśpieszania między zmianą biegów odczuwalny znaczny wzrost obrotów silnika „ mimo że, nie jest wciśnięty pedał gazu ! czujnik przyśpieszenia – stykowy działa poprawnie więc dlaczego podbija obroty ?
Wszystkie parametry podzespołów są w normie.
Wartości mierzone między pinem 3 a 5 na złączu diagnostyczny oscyluje między 6 a 6.5 V.
Jedno co mnie martwi że na rozdzielaczu paliwowym, kręcąc delikatnie w prawo czy w lewo nie zmienia wartości – dlaczego ? przecież przy tych wartościach wskazuje na uszkodzony potencjometr kalpy – jest nowy
Pozdrawiam

Autor:  ukaniu [ ndz wrz 05, 2010 10:54 am ]
Tytuł:  Re: brak mocy ? ke-jetronik 1.8

Wartość 0,087 i 0,87 nie jest prawidłowa. Znaczy w jakimś przypadku tam jest ale lepiej ustawiać na 0,7 bo to środek poprawnego zakresu. To jest pierwsza przyczyna czego to chodzi źle na jałowych. Brak mocy to inna sprawa - ma LPG?
Napięcie z potencjometru reg. wtedy kiedy jest właściwy skład mieszanki, - chodzi regulacja lambdą - sprawdź sondę, oraz są prawidłowe katalogowe wolne obroty. Mam nadzieje że wszystkie kable, czujniki zostały sprawdzone czy są widoczne od strony sterownika i mają rpzejscie bądź wartości sa ok.

Autor:  taymer [ pn wrz 06, 2010 9:04 pm ]
Tytuł:  Re: brak mocy ? ke-jetronik 1.8

przepraszam wsszystkich, ale podzczas naprawy - szwagrowie e ch
troszkę poszło % - nie będę rozwijał bo jestem po %.
może jutro temat podciągnę, bo dziś - wole ............

Autor:  taymer [ wt wrz 07, 2010 8:16 pm ]
Tytuł:  Re: brak mocy ? ke-jetronik 1.8

Witam
Dziś troszkę walczyłem w garażu z Mietkiem. Dokładnie sprawdzałem wszystko od początku. Niestety podczas pracy silnika wszystko hulało jak w zegarku, zaś po czterdziestu minutach zaczęło wszystko wariować; obroty, współczynnik wypełnieni, napięcie sądy itd.
Przyczyn tkwi prawdopodobnie w sądzie, bo zaczęła się zawieszać i trzymać wartość 0.45V i spadać do 0.1 V. Po osiągnięciu wartości 0.1V trzymała się dość długi czas ( około 2min ). I znowu szykuje się nowy wydatek. / i co jeszcze …………./
Pozdrawiam

Autor:  taymer [ czw wrz 09, 2010 9:58 pm ]
Tytuł:  Re: brak mocy ? ke-jetronik 1.8

witam
dziś wymieniłem sondę i akumulator (boscha) i oczywiści strojenie/graty nowe/.
niestety mimo sonda pracuje tak jak powinna zaś obroty silnika szaleją. tzn nierówna praca, szarpanie, dławienie, itd
.......... za bardzo nie wiem czego się czepić ?
jak odłącze "silniczek krokowy" jakoś obroty się trzymają, ale sonda trzyma sie przy wartościach 0.8 - nie dostraja się.
pozdrawiam

Autor:  Nemo [ sob wrz 11, 2010 5:22 pm ]
Tytuł:  Re: brak mocy ? ke-jetronik 1.8

taymer pisze:
Witam
...Przyczyn tkwi prawdopodobnie w sądzie,.....


A gdzieś ty biedny cudzoziemcze z tym przyczynem zawędrował aż do sądu !?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/