MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 5:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik krokowy
Post: czw lut 12, 2004 7:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Mam następujący problem:
Jeżdżę na LPG i auto gaśnie na wolnych obrotach (i na benzynie i na LPG), podobno to jest kwestia silnika krokowego (trzeba go wyczyścić, lub wymienić). Gdzie go szukać, do czego on w ogule służy itp...?

PS.
Problem nie dotyczy Mercedesa, ale VW Polo, ale to temat ogulno-motoryzacyjny, więc może moderator się nie wkurzy za bardzo ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: czw lut 12, 2004 7:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
and6412 pisze:
Problem nie dotyczy Mercedesa, ale VW Polo, ale to temat ogulno-motoryzacyjny, więc może moderator się nie wkurzy za bardzo ;-)


Jeżeli temat rozwinie się w kierunku silnika krokowego w MB to pozostanie, ale na pewno jest jakieś forum dotyczące VW i tam powinieneś się udać.

Silnik krokowy jest odpowiedzialny za wolne obroty na biegu jałowym.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 12, 2004 8:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
Silnik krokowy do wolnych obrotów mieści się przy przepustnicy i jest on odpowiedzialny za uchylanie lub domykanie przepistnicy tak aby regulować ilość powietrza dostarczanego do kolektora dolotowego(ssącego). Nie pamiętam już dokładnie jak to jest w Polo ale silnik krokowy może być również rodzajem zaworu w przypadku kiedy to przepustnica na wolnych obrotach jest całkowicie zamknięta a powietrze jest zasysane do kolektora kanałem obok przepustnicy, a w tym kanale pracuje zaworek którym to właśnie steruje silniczek krokowy dodając lub odejmując ilość powietrza potrzebnego silnikowi do pracy na biegu jałowym. Uff chyba się wystarczająco zrozumiale wymęczyłem :)
P.S. Recepta na tzw. "bujanie silnika" to wykręcić silniczek, wyczyścić, nasmarować i wkręcić :)

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]

W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 13, 2004 12:23 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Wielkie dzięki Panowie! Jeszcze raz przepraszam, za rozmijanie się z tematem forum.

PS.
Mam nadzieję ze dam sobie radę, bo inaczej, czym jeździłbym po części do mojego Mesia ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 13, 2004 10:11 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
and6412 pisze:
PS.
Mam nadzieję ze dam sobie radę, bo inaczej, czym jeździłbym po części do mojego Mesia ;-)


Wystarczy przesledzic inne watki [zlosnik]

Oto link z nich:

http://www.auto-online.pl/elektron/siln ... l_krok.htm

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2004 1:35 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Jak ręką odjął
Pomogło i chodzi jak ta lala ;-)
Jeszcze raz dzięki wszystkim

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 19, 2008 5:17 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob sty 19, 2008 4:14 pm
Posty: 1
i co działa ci ten silniczek krokowy


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 25, 2008 1:05 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Piątek a co u Ciebie domaga??
bo tu moga być różne problemy?? czasami zdechły zawór, czasami wystarczy wyczyścić .. a czasami sprawa ma sie zupełnie gdzie indziej (np potencjometr czy sama klapa spiętrzająca)
and6412 a Ty co dokladnie zrobiłeś?

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl