MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 1:52 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob gru 04, 2010 12:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz cze 14, 2009 9:34 pm
Posty: 14
W201 przestały mi działać spryskiwacze. Próbowałem przepchać je sprężonym powietrzem, ale nic nie pomogło. Jeżeli ktoś miał podobną sytuację chętnie skorzystam z pomocy. Mechanik twierdzi, że do wymiany są dysze. Gdyby ktoś miał takie na zbyciu za rozsądne pieniądze, kupię.


Na górę
Post: sob gru 04, 2010 2:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W życiu nie miałem takiej usterki, jakby co można je przetkać drucikiem.
Może zamarzły? czasem podgrzewanie nie działa i są z nimi kłopoty jak płyn nie jest całkowicie "zimowy"

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob gru 04, 2010 3:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
ukaniu pisze:
jakby co można je przetkać drucikiem.

Można. Ale lepiej przedtem spryskiwacze zdemontować, by usunąc z nich wepchnięty drucikiem paprochy. Sam się zdziwiłem, jak ze swoich zatkanych spryskiwaczy wypchałem regularne "kamyki" (czy co to tam było).
Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Post: sob gru 04, 2010 7:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz cze 14, 2009 9:34 pm
Posty: 14
Zamarznięcie dysz raczej niemożliwe, zdążyłem wymienic płyn przed mrozami. Wchodzi tylko w rachubę druga ewentualność. Jak się ociepli spróbuję zdemontowac dysze i jej przeczyścić. Jak mam zabrać się do demontażu, aby nie zniszczyć tych urządzeń?


Na górę
Post: sob gru 04, 2010 11:06 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Spryskiwacz jest zablokowany dwoma "skrzydełkami" z plastiku. Docisnąć i spryskiwacz bez problemu wyjdzie z otworu w masce. No, oczywiście wcześniej trzeba ściągnąć rurki z płynem, ale np. u mnie nie trzeba odłączać przewodów podgrzewaczy dysz.
Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Post: sob gru 11, 2010 4:35 pm 
Offline

Rejestracja: pn maja 03, 2010 10:24 am
Posty: 0
Numer GG: 2329845
Lokalizacja: Kraków
Panowie,
pewnie jakiś .... lał zwykłą wodę do spryskiwacza, jak masz niedajboże jeszcze podgrzewany zbiornik, przewody i dysze jak w W124 (choć w starym miałem tylko dysze) to wytrąca się kamień. Przy okazji sprawdź pompkę, nie kosztuje majątku (jakieś 25zł) i można od razu wymienić (w poprzedniej w124 padła mi, po wymianie na nową, spryskiwacz lał na tylni bagażnik, więc widać że stara już nie domagała od dłuższego czasu).
Dysze często zamarzają nawet podgrzewane jak leje się w zimie płyn letni i to im nie szkodzi. Więc raczej nie tędy droga. Pewnie kamień zatkał, bo silniczek jest na takiej wysokości w zbiorniku, że śmieci z dna nie pociągnie.

_________________
W124 200E 1992r M111.940 ASB ASD ortopedia


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 8:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz cze 14, 2009 9:34 pm
Posty: 14
Dysze naprawiłem ,podpowiedziano mi aby pomoczyć je około doby w nafcie a następnie spróbować sprężonym powietrzem, ze swej strony dołożyłem dodatkowe czyszczenie cieniutkim drucikiem(wziąłem go z urządzenia do nawlekania igieł) i pomogło działają jak nówki.


Na górę
Post: pn gru 20, 2010 1:28 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
janusz_1 pisze:
dodatkowe czyszczenie cieniutkim drucikiem(wziąłem go z urządzenia do nawlekania igieł)

Ja od lat na stałym wyposażeniu auta mam pod ręką kilka "gofrowanych" ocynkowanych drucików wyciągniętych z nowej szczotki drucianej. Przy ogrzewanym zbiorniku płynu i spryskiwaczach wytrącanie się kamienia jest standardem i w zimie i w lecie (grzanie w chłodniejsze dni lub w gorące poprzez wysychanie płynu) pomimo, że wlewam tylko płyny (nie wodę chociaż ona w płynach i tak jest) i to dość dobrej jakości. Druciki ze szczotki są w sam raz elastyczne i sztywne zarazem, żeby je wetknąć do sprysków na głębokość ok. 2cm (żeby weszły do rurki doprowadzajacej) a gofrowanie pięknie czyści po kolku ruchach posuwisto-zwrotnych [zlosnik] i okrężnych. Polecam druciki gofrowane [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: wt sty 28, 2014 11:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
Siemka. Odświeżę nieco temat.

Ostatnio podjąłem się walki z podgrzewaniem dysz spryskiwaczy. Wszystko na podstawie tego schematu:

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1992/300D/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/4137.pdf

Jedną dyszę udało mi się naprawić i grzeje elegancko. Zabrałem się za drugą, jednak co zauważyłem to brak jednego przewodu w dyszy (brązowego) - został wyrwany wraz z kawałkiem obudowy spryskiwacza :-? nie mam pojęcia kto był taki zdolny ale cóż.. do rzeczy. Z dyszy wychodzą jeszcze 2 przewody - obydwa czarne. Jeden jest na wejściu - prawdopodobnie to "minusowy" - przypomnę plusowy brązowy urwany i został drugi czarny, który wychodzi z dyszy do węża.. i teraz pytanie - czy z braku tego brązowego mogę na wejściu zlutować przewód czarny, który wychodzi na wężyk z płynem z przewodem plusowym dochodzącym do dyszy? Wg schematu zdaje się mógłbym to zrobić? Gdyż prawdopodobnie uje****ny przewód brązowy plusowy w dyszy był zmostkowany z czarnym idącym z dyszy na wężyk? Trochę namotane ale mam nadzieję, że ktoś "złapie" o co mi chodzi? :)

Na marginesie dodam pewną rzecz z własnych obserwacji gdyż mam podgrzewane i lusterka i dysze oraz węże i zbiornik na płyn spryskiwaczy ;) - podgrzewanie tych gadżetów załącza się samoistnie przy pewnej temperaturze. I tak przy lusterkach i dyszach sprawę załatwiają termostaty, a zbiornik z reguły zawsze jest grzany, gdyż grzałka w nim siedząca napędzana jest najzwyklej w świecie płynem chłodniczym także tyle w temacie [zlosnik]

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Post: śr sty 29, 2014 12:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Grzałka w zbiorniku tez ma termostat zamykający obieg płynu.
Obrazek

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr sty 29, 2014 1:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 17, 2008 4:41 pm
Posty: 101
tam też?? Zwracam honor :roll: a co z tą końcówką? Ktoś się orientuje czy jeśli zewrę te 2 przewody to ruszy ten podgrzewacz?

_________________
w124 E200D '93 - Biała Perła
ex. w126 380 SEL '84, full opcja - krążownik szos


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl