| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=52394 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | sneer [ wt gru 21, 2010 8:48 pm ] |
| Tytuł: | Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
Podzielę się dzisiejszym odkryciem. Jak wszyscy wiemy, W126 jest cudownie nadsterowny. Na śliskim wystarczy na moment ująć gazu, lekko depnąć i już zamiatamy efektownie tylkiem. Utrata i odzyskiwanie przyczepności jest tak łagodne, że wystarczy parę minut ćwiczeń na placyku, by bez strachu wchodzić bokiem we wszystkie zakręty. ...ale zamieszkałem w lesie, gdzie trakcja tylnej osi ma kluczowe znaczenie. Więc wrzuciłem do bagażnika 200 kg brykietu do kominka na początek...ep...trochę za dużo. Trakcja co prawda znakomita, ale dupa siadła konkretnie i auto straciło lekkość. Wyjąłem 80 kg i jest...nieźle. Trakcja niezauważalnie gorsza; dodam, że różnica po dociążeniu tyłka jest większa, niż przy zamianie opon z letnich na zimowe. Natomiast to, co mnie zaskoczyło, to to, że....zaczął mi wyjeżdżać przód! Lekko, bo lekko, ale jednak! Wyjme jutro 20 kg, przeniosę ciężar bardziej nad oś i będzie ideał, dążący do wyjeżdżania z zakrętu bokiem. Dla jeżdżących zimą W126 SEL w pojedynkę polecam 100 (równo!) kg nad tylną oś w bagażniku. Auto nie tylko lepiej rusza i hamuje, ale także zyskuje pożądaną zimą neutralność w prowadzeniu. |
|
| Autor: | czarek12 [ wt gru 21, 2010 9:52 pm ] |
| Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
He ,he, dobre,muszę sprawdzić na swoim, tylko z tym węglem drzewnym może być problem,primo-już dawno po sezonie grilowym, a najtańszy worek 3 kg w Biedronce jakieś 6 zeta to daje 33 szt X 3 kg - 100kg a to 200 zeta na próbę !
|
|
| Autor: | Arch [ śr gru 22, 2010 12:30 am ] |
| Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
z czarka nieprzeciętny ekonomista. |
|
| Autor: | Vivalawita [ śr gru 22, 2010 6:34 am ] |
| Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
Krawężnik ma około 100 kg .Zajmuje mniej miejsca i kosztuje około 30-40 zł i nie przemieści się:lol: Zawsze tak robiłem i w 123 i w 126 jak jeszcze zimą jeździłem. A zmiana opon diametralnie zmienia trakcję. Kiedyś na letnich oponach nie mogłem uturlać się pod górę tak, że 126P mnie wyprzedził. Na drugi dzień wymiana na zimówki i ta sama górka bez problemu. |
|
| Autor: | szymon.dziawer [ śr gru 22, 2010 9:56 am ] |
| Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
Masakra. Podziwiam kunszt wyważenia pojazdu, jednak typowo amerykańskie metody mnie przerażają. Tuningowcy z USA dla poprawy prowadzenia Rama V10 (tego z silnikiem Vipera) montowali pancerną płytę na pace. Bądźmy Europejczykami. Zamiast wkładać krawężnik do bagażnika nie lepiej odciażyć przód. Po co komu zderzak, atrapa, czy prawy reflektor? I tak wiele aut na drodze świeci jednym tylko światłem i nikomu, zwłaszcza naszej kochnej policji to nie przeszkadza. I za taką metodą jestem. p.s. Jestem fanem raczej wyrzucania niepotrzebnych elementów, niż wożenia ich bez potrzeby (choćby był to niezwykle przydatny worek cementu). Poza tym nigdy nie odczułem potrzeby dociążania napędowej osi samochodu i od zawsze uważam, że tylnonapędówki są lepsze - zwłaszcza zimą - bo je rozumiem, a przednionapędowych ni cholery - dasz za mało gazu - MOŻE wyciągnie cię z zakrętu - za dużo - jedziesz prosto. Albo słabo znam się na jeździe samochodem, albo tak dobrze trzymają moje zimówki i na takich oponach przednonapędowy jechałby jak zaczarowany - nie wiem i nie chce sprawdzać. Vivalawita pisze: że 126P mnie wyprzedził. Bo to są maszynki do wyprzedzania! Zwłąszcza zimą i na zimówkach! Najszybszy pojazd w mieście. Załącznik: Pod warunkiem, że nie ma jakiegoś skuterka w okolicy. Załącznik:
|
|
| Autor: | Wit [ czw gru 23, 2010 10:02 am ] |
| Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
Zatankowany zbiornik paliwa do pełna (90 litrów= niecałe 90kg) + koło zapasowe + narzędzia + płyny zapasowe + zatankowany zbiornik gazu i spokojnie mam te 100 kg lub więcej
|
|
| Autor: | sneer [ czw gru 23, 2010 10:28 am ] |
| Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
Wit pisze: Zatankowany zbiornik paliwa do pełna (90 litrów= niecałe 90kg) + koło zapasowe + narzędzia + płyny zapasowe + zatankowany zbiornik gazu i spokojnie mam te 100 kg lub więcej ![]() wiesz co, ja to dokladam do polowy baku, ale jak tam sobie stryjenka winszuje. |
|
| Autor: | Bukol [ czw gru 23, 2010 10:43 am ] |
| Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
Wlasnie mnie te wyliczenia zastanawiaja w kontekscie paliwa. Piszesz, ze 20kg robi kolosalna roznice, a te 20kg w ta czy w druga strone to raptem 120-150km jazdy i juz 20kg ubylo ze zbiornika. Chyba ze co chwila dopelniasz zbiornik dla optymalnego wywazenia wozu |
|
| Autor: | zegarek [ czw gru 23, 2010 11:54 am ] |
| Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
Wit pisze: Zatankowany zbiornik paliwa do pełna (90 litrów= niecałe 90kg) Wydaje mi się, że ten SEL nie jeździ na wodę |
|
| Autor: | sneer [ czw gru 23, 2010 12:18 pm ] |
| Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
Bukol pisze: Piszesz, ze 20kg robi kolosalna roznice, a te 20kg w ta czy w druga strone to raptem 120-150km jazdy i juz 20kg ubylo ze zbiornika. nie no, nie kolosalna. kolosalna robi 200 --> 120 kg przy mniej wiecej takim samym poziomie wachy w baku. natomiast sama benzyna nie robi tak dobrze, jak nacisk bezposredni NAD osią, pewnie z powodu takiego, ze dupą bardziej zamiata. |
|
| Autor: | Bukol [ pt gru 24, 2010 1:42 pm ] |
| Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
A zbiornik 126 nie jest właśnie nad osią? |
|
| Autor: | Nemo [ czw gru 30, 2010 10:07 pm ] |
| Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
Ja co prawda jakoś nie zauważyłem jakiejś nadmiernej co by przeszkadzała nad- czy pod- sterowności ale ciekawe cieeekawe, cieeekaaaawe. |
|
| Autor: | Wit [ śr sty 12, 2011 2:08 pm ] |
| Tytuł: | Re: Jak uzyskać podsterowność w W126 SEL |
sneer pisze: wiesz co, ja to dokladam do polowy baku, ale jak tam sobie stryjenka winszuje. Benzyna do pełna jeszcze wczesną jesienią bo trafiłem po 3,97zł/litr przy Auchan, używam do zapalania i jest awaryjnie jak by wysiadł gaz lub go brakło i nie było gdzie nalać (do tej pory nie wysiadł i raz brakło ), starczy do lata, tak więc jest stały docisk bezpośrednio nad osią ale SEL i tak ma tył wyraźnie cięższy od SE i nie ma problemu.zegarek pisze: Wydaje mi się, że ten SEL nie jeździ na wodę W sumie to mu woda/para wodna z rury wydechowej leci a ja lubię mieć zapas na wszelki wypadek ![]() A jeżeli chodzi o nadsterowność to nie chcę innego auta: jak mi zaczyna uciekać tył to wystarczy zdjąć nogę z gazu i natychmiast się prostuje - długi tyłek działa jak dryfkotwa lub ogon latawca (dla tych co nie kaman dryfkotwy |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|