MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 1:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sty 06, 2011 8:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Zauważyłem wyciek spod króćca pompy wtryskowej.
Przy okazji wolnego święta wziąłem się za wymianę i nacykałem kilka fotek dla potomnych.
Naprawa dotyczy każdego silnika OM60x z rzędową pompą wtryskową Boscha.
Na początek wyjąłem akumulator do ładowania, bo jak wiadomo do odpowietrzenia będzie potrzebna jego pełna moc.
Druga sprawa to zakup oringów i miedzianych podkładek. Numery części: A 004 997 45 40, A 017 997 41 48.
Koszt zakupu w ASO to 25zł z VAT


Obrazek
Obrazek

Najważniejsze to mieć specjalny klucz do króćców. Ja zrobiłem go ze starych nasadek, które dostałem od mechanika.
Ułożyliśmy jedna na drugiej i przyspawane zostały do klucza nasadowego z szerokim światłem. W ASO nie mieli od ręki, ale też nasadki nie są drogie.

Obrazek
Obrazek

Zaczynamy od odkręcenia dolotu, przynajmniej w nowszych 20,24 zaworowcach i w nowszym OM601,
bo bez tego nie ma dojścia.
Ja odkręciłem też cięgna gazu i przewód podciśnienia do serwa.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Następnie odkręcamy metalowe przewody paliwowe klucz 14.
Układamy lub zaznaczamy żeby ich nie pomylić.

Obrazek
Obrazek

Kolejny etap to odkręcenie nasadek mocujących króćce. Klucz torx "gwiadka".

Obrazek
Obrazek

Pole operacyjne wymyłem benzyną:

Obrazek

Przy wykręcaniu króćca wychodzi sporo syfu, ale jego pozbyłem się dmuchając sprężonym powietrzem.
Trzeba uważać na zanieczyszczenia oraz na sprężynkę, która jest pod króćcem:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ważna sprawa to taka, żeby nie zamienić sekcji i wymienić wszystkie oringi, na każdym z nich.
Mimo, iż pociła się jedna sekcja, to pozostałe oringi też już były do wymiany.
Miedziana podkładka siedzi pod sprężynką i króćcem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po wkręceniu króćców uzupełniłem je ropką.

Obrazek

I tyle! Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Kręcimy rozrusznikiem popuszczając przewody przy wtryskiwaczach,
moim zdaniem ułatwia to odpowietrzenie.
POWODZENIA!
Jak trzeba to mogę użyczyć klucza do sekcji ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt sty 07, 2011 12:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Bardzo fajny opis, ja w swoim OM603 miałem własnie sekcje do uszczelnienia. Z braku odpowiedniej nasadki (na allegro nasadka Hazet kosztowała 200zł!!!) oraz pomieszczenia powierzyłem to zadanie swojemu szamanowi. Koszt uszczelek to 25zł na 6 sekcji.
U Ciebie to jeszcze nie było źle, u mnie wszystko było zażygane ropą, którą czuć było stojąc obok samochodu. Swoją drogą zazdroszcze wszystkim, którzy mają fajne garaże, mozna zaoszczędzić troche pieniędzy na naprawach, a przy okazji czegos sie nauczyc.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob sty 15, 2011 10:59 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 03, 2008 3:51 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Oleśnica
Kurcze mam ten sam problem i widze ,ze to nie jest trudne.Podjąłbym się tego w raz z moim zaprzyjaznionym mechanikiem ale nei mamy odpowiedniego klucza ,lecz on się tym nie zraża i mówi ,że "coś się wymysli"-tego sie boje właśnie.Czy można dopasować lub przerobić jakiś klucz ,lub czy jest inna metoda?

_________________
Mercedes W124 250 D Automatic- "Mycha"


Na górę
Post: sob sty 15, 2011 11:08 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Można klucz zrobic z kołnierzy trzymających sekcje (tych z ząbkami). Można by je oszlifować i przyspawać do jakiejś starej nasadki, bo płacić 200zł za nasadke, żeby ją raz użyć to troche się nie kalkuluje.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob sty 15, 2011 2:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
a używane nasadki można dostać u każdego lepszego pompiarza.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pn maja 23, 2011 10:26 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
bary dokrecales te sekcje kluczem dynamometrycznym czy na wyczucie?


Na górę
Post: pn maja 23, 2011 10:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
kluczem nie mogłem podejść, więc zrobiłem to na wyczucie ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt maja 24, 2011 9:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Mnie sie udalo dorwac taki klucz i dzis ponownie zrobilem zabieg wymiany tym razem podkladek i dokrecilem mniejszym troche momentem. Powiedz mi - czy Tobie jakis czas stukaly wtryski po tej zabawie? czy normlanie pracowaly odrazu cicho ? Bo mnie niestety stukaja na zimnym wciaż. Na cieplym prawie sie uspokajaja.


Na górę
Post: śr maja 25, 2011 7:08 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
U mnie po wymianie tych oringów i podkładek ogólnie silnik pracował głośniej, po klkuset km wszystko wróciło do normy. Jak chcesz możesz wlać jakiegoś uszlachetniacza do ropy, albo troche mixolu.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: śr maja 25, 2011 7:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
darus, a pracowal Ci rowno? bo ja mam wrazenie ze wogole silnik traz nie pracuje tak samo rowno na wolnych obrotach jak wczesniej. I buja nim na boki jak jest cieply. Na "D' juz spoko nie czuc tego bujania.


Na górę
Post: śr maja 25, 2011 8:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Zaraz po odbiorze auta podwiesił mi sie wtrysk, ale po przegazowaniu wróciło do normy. W sumie to pracował równo, na Twoim miejscu spróbowałbym dolać mixolu, napewno nie zaszkodzi, a może pomóc.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: śr maja 25, 2011 8:07 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Dolalem STP na ta chwile. Bylem u pompiarza i ten stwierdzil ze moze jakis syf przytkal wtrysk, albo co gorsza jak sekcje ruszalem to moglem w ktorejs dawke paliwa zmienic bo cos tam sie w srodku przekrecilo jak krecilem koncowkami sekcji. To mnie rozwalilo, bo wtedy trzeba wydzierac całą pompe wtryskową. [chory]


Na górę
Post: śr maja 25, 2011 10:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
przy tej wymianie nie ma możliwości niczego przestawić. Ważna jest jak pisałem sterylność. U mnie po wymianie od razu chodził cicho, ale zdarza się często, że samo rozszczelnienie przewodów do wtrysków skutkuje później klekotem, który przechodzi po przejechaniu 1000km.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw maja 26, 2011 7:15 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
W takim razie zostaja mi wtryski do przegladniecia czy ktorys nie zatkal sie syfkiem. heh [zlosnikok]


Na górę
Post: pt maja 27, 2011 11:59 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
coś bujasz, że po wymianie Ci buja ;)
Znalazłem Twój post przed wymianą oringów ;) :
Frytejro pisze:
mnie czasem buja , koledze jak sie silnik rozgrzał to bujało zawsze - jezdzil tak 3 czy 4 lata i zawsze bujało i nikt nie wiedzial co jest bo poza bujaniem silnik pracowal idealnie ( i nadal pracuje tyle ze u innego własciciela) . .. ale moze na form ktoś wie czemu silnik buja ?-tez się chetnie dowiem

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl