MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jaki motor polecacie do zagazowania (pojemność a oszczędnoś)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=53661
Strona 1 z 3

Autor:  nordyk [ sob mar 19, 2011 2:38 pm ]
Tytuł:  Jaki motor polecacie do zagazowania (pojemność a oszczędnoś)

Cześć, ceny paliw i zarobki w polsce są takie a nie inne zostałem zmuszony wysprzedać swój dobytek i marzenia schować pod poduszkę :( Jako, że z marką Mercedes nie chcę się rozstawać, potrzebuję kupić w124 z silnikiem benzynowym i przerobić na gaz - myślę, że wyjdze mi to na dobre bo mam pracę która wymaga pokonania wielu setek kilometrów miesięcznie. Chciałem zapytać jaki silnik polecacie w beznynie żeby go było dobrze zagazaować i potem żeby nie sprawiał problemów (w grę wchodzi sekwencja i normalna instalacja). Przedewszystkim chodzi mi o jak najlepszą zależność pomiędzy "pojemnością a przy tym żeby jako tako to jechało a oszczędnością" Dzięki pozdrawiam, tzrymajcie się

Autor:  Seweryn [ sob mar 19, 2011 2:49 pm ]
Tytuł:  Re: Jaki motor polecacie do zagazowania (pojemność a oszczęd

nordyk pisze:
Chciałem zapytać jaki silnik polecacie w beznynie żeby go było dobrze zagazaować i potem żeby nie sprawiał problemów (w grę wchodzi sekwencja i normalna instalacja). Przedewszystkim chodzi mi o jak najlepszą zależność pomiędzy "pojemnością a przy tym żeby jako tako to jechało a oszczędnością" Dzięki pozdrawiam, tzrymajcie się

Celował bym w E220 lub 220(T)E, czyli autko z silnikiem M111. Odpowiedni stosunek mocy do spalania, w miarę prosta i niezawodna konstrukcja. Miałem dwa takie pojazdy (oba kombi z automatem), ale bez gazu. Podobno na gazie sprawuje się bardzo dobrze. Zdecydowanie lepiej niż silniki poprzedniej generacji.

Pozdrawiam.

Autor:  mMm2 [ sob mar 19, 2011 3:39 pm ]
Tytuł:  Re: Jaki motor polecacie do zagazowania (pojemność a oszczęd

Ja z kolei mam dwa M104 na gazie prins. Zlego slowa nie moge powedziec.
M104 w twoim przypadku nie polece, bo chcesz cos oszczednego.

Zostaje 220 + LPG IV generacji.

to wszystko w temacie [palacz]

Autor:  jac [ sob mar 19, 2011 9:29 pm ]
Tytuł:  Re: Jaki motor polecacie do zagazowania (pojemność a oszczęd

Polecam 220, sam osobiście jeżdżę tym silnikiem w gazie (kme diego) już 4 rok. i nic niepokojącego się nie dzieje.
Tylko jedno, ale, jak już kupisz, to najpierw na wymianę wiązki silnika, albo przy okazji zakładania gazu. To jest jedyne co przy tym silniku trzeba zrobić żeby cieszyć się mercem.

Autor:  voytas [ sob mar 19, 2011 9:50 pm ]
Tytuł:  Re: Jaki motor polecacie do zagazowania (pojemność a oszczęd

Zapominamy o starym poczciwym M102 na gaźniku. Auta tanie i sama instalacja LPG też :)

Autor:  trocin [ ndz mar 20, 2011 7:39 pm ]
Tytuł:  Re: Jaki motor polecacie do zagazowania (pojemność a oszczęd

O tak - M102 na gazniku daje rade :)
A jesli ma byc tanio w W124 to tylko M111 ;)

Autor:  Nemo [ ndz mar 20, 2011 9:52 pm ]
Tytuł:  Re: Jaki motor polecacie do zagazowania (pojemność a oszczęd

A j z innej strony. Dlaczego chcesz zagazować właśnie (zabytkowe) auto Mercedes? Zostaw sobie ją spokojnie z jak największą ilością oryginału a zagazuj jakiś tani złom, którego na rynku jest pod dostatkiem. Śmigać nim do roboty można a wstydu ci to nie przyniesie. Mercusię zostaw na lepsze czasy. Złom kiedy zajeździsz na śmierć bez żalu oddasz tam gdzie jego miejsce - czyli na .....złom.

Autor:  darul [ pn mar 21, 2011 8:59 am ]
Tytuł:  Re: Jaki motor polecacie do zagazowania (pojemność a oszczęd

Nemo pisze:
A j z innej strony. Dlaczego chcesz zagazować właśnie (zabytkowe) auto Mercedes?


Bez jaj.
Podzielam zdanie przedmówców - M111+LPG. Dobrze jest kupić samą benzynkę i posłuchać przez jakiś czas jak się zachowuje. Jeśli silnik nie będzie miał wycieków (a zdarzają się choćby np. przez niesprawny termostat i visco) oraz wiązka będzie OK to można rozważyć montaż LPG.

Sam niedawno miałem podobny dylemat do Twojego i kupiłem 220TE. Włożyłem gaz i nie martwię się podwyżkami cen PB.
Taki samochód spali w trasie 10l gazu. W mieście nie wiem.

Autor:  Bukol [ pn mar 21, 2011 10:06 am ]
Tytuł:  Re: Jaki motor polecacie do zagazowania (pojemność a oszczęd

darul pisze:
Taki samochód spali w trasie 10l gazu. W mieście nie wiem.


Taaa - ale miedzy 23.00 a 5.00 kiedy nie ma ruchu.

Ale potwierdzam - M111, ale moze byc takze E200 (E200T), troszke mniejszy braciszek, 136KM. Tylko aby to dobrze mialo jezdzic to przyjmij w kalkulacjach wymiane przewodow WN i generalny przeglad silnika. Tu musi byc wszystko na tip-top.

Autor:  darul [ pn mar 21, 2011 10:52 am ]
Tytuł:  Re: Jaki motor polecacie do zagazowania (pojemność a oszczęd

Bukol pisze:
Taaa - ale miedzy 23.00 a 5.00 kiedy nie ma ruchu.


Bukol, z całym szacunkiem - ale przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Mam wrażenie że wpadłeś na sekundę i pobieżnie przeczytałeś mój post :roll:

Napisałem że moje 220TE spala 10l LPG w trasie. Czemu negujesz to, co ja sprawdziłem już wielokrotnie?

Autor:  Bukol [ pn mar 21, 2011 11:02 am ]
Tytuł:  Re: Jaki motor polecacie do zagazowania (pojemność a oszczęd

darul pisze:
Bukol pisze:
Taaa - ale miedzy 23.00 a 5.00 kiedy nie ma ruchu.


Bukol, z całym szacunkiem - ale przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Mam wrażenie że wpadłeś na sekundę i pobieżnie przeczytałeś mój post :roll:

Napisałem że moje 220TE spala 10l LPG w trasie. Czemu negujesz to, co ja sprawdziłem już wielokrotnie?


A sorry - faktycznie zle doczytalem, po czesku i na odwrot. Mialem takie auto i mi spalanie wychodzilo w miescie 11-12, a w trasie 8-9. Ale benzyny. 10 gazu? Skoro tak twierdzisz? Pewnie oszczednie jezdzisz [ok] Mi udalo sie zejsc do 8 benzyny, ale przy fatalnych warunkach gdzie trzeba bylo jechac 70-90km/h. Przy normalnej jezdzie 110-130km/h spalanie bylo 9 nawet 10. Dlatego sie dziwie jak czytam o podobnych wynikach na LPG.

Autor:  Milosh [ pn mar 21, 2011 5:10 pm ]
Tytuł:  Re: Jaki motor polecacie do zagazowania (pojemność a oszczęd

ja swoim 2.2 M111 (sedan automat) zrobilem 80.000 na LPG. ZAWSZE palil tyle samo (zima, lato, klima - bez roznicy) - Miasto 14,5-15 l LPG trasa ok. 10l LPG/100km. Ten motorek jest wrecz stworzony do LPG oczywiscie IV gen.

Bardzo fajny samochod, juz jezdzi ale jeszcze spala w normie.

Moj na trasie w DE pomykal max. licznikowe 225 km/h (na LPG!)

Autor:  Nemo [ śr mar 23, 2011 10:26 am ]
Tytuł:  Re: Jaki motor polecacie do zagazowania (pojemność a oszczęd

nordyk pisze:
......... Chciałem zapytać jaki silnik polecacie w beznynie żeby go było dobrze zagazaować............

Poza silnikami SPECJALNIE skonstruowanych w tym, celu Nie ma takiego motoru. Jestem wrogiem paliwa alternatywnego w Mercedesach naszych roczników gdyż wiem, że każdy rodzaj (instalacji) LPG jest dla nich szkodliwy. Co najwyżej czasami więcej a czasami mniej. Jednak zawsze. ( Zależy jak bardzo taki zwolennik "siedzi" w gazie i ile na tym zarabia) Jest to moje zdanie i nikogo nie chcę przekonywać. Po prostu. Pytałeś - opowiedziałem. Pzdr.

Autor:  Bukol [ śr mar 23, 2011 10:59 am ]
Tytuł:  Re: Jaki motor polecacie do zagazowania (pojemność a oszczęd

Nemo - tez kiedys myslalem podobnie. Do dzis dnia tak mysle w odniesieniu do klasykow. Ale takie "elektroniczne" 124 to spokojnie do gazu sie nadaje, a przy obecnych cenach paliw szybko sie zwroci. A poki co nie widze miejsca dla ostatnich 124 w klasykach. A ze LPG szkodzi - ponoc szkodzi kazdemu silnikowi benzynowemu. Pytanie czy sustoszenia beda zauwazalne po 5, 50 czy 250 tysiacach km?

A taki maly OT - "nienawidze Holendrow", gazuja tu niemal WSZYSTKO. Sprowadzaja ladne 123 ze Szwajcarii czy Niemiec, piekne Volvo ze Szwecji i na dzien dobry jeszcze sam handlarz laduje instalacje LPG. Szkoda aut.

Autor:  mark2222 [ śr mar 23, 2011 12:04 pm ]
Tytuł:  Re: Jaki motor polecacie do zagazowania (pojemność a oszczęd

Bukol pisze:
A ze LPG szkodzi - ponoc szkodzi kazdemu silnikowi benzynowemu. Pytanie czy spustoszenia beda zauwazalne po 5, 50 czy 250 tysiacach km?

Wszystko zależy od tego jak są dobrane podzespoły do gazu i jaką instalator ma wiedzę. Każdy silnik ma określony jakiś pułap wytrzymałościowy. Prawidłowo dobrana instalacja tzn, taka gdzie, nie wystepują spadki ciśnienia gazu na reduktorze przy obciążeniach i termiczne utrzymuje określony parametr (utrzymuje on w miarę stałe ciśnienie i temperaturę), nie zapętlają się wtryskiwacze (odpowiednio dobrana wydajność i szybkość), nie ma rozjazdu między mapą Pb a LPG przez co uzyskuje się prawidłowo dobraną mieszankę paliwowo-powietrzną, co z tym idzie, eliminuje się ryzyko ubogiej mieszanki, która powoduje podwyższoną temp. spalania, do tego dochodzi spalanie stukowe i mamy opinię, że gaz szkodzi, czynniki te bezpośrednio warunkują mam trwałość i ewentualny przebieg silnika. Jedno jest pewne szkłem d..y nie utrze w kwesti LPG, bo teraz jest masa przeróżnych podzespołów na rynku, nieuczciwych instalatorów tyle samo a może i więcej i wydymanych klientów do kwadratu, a potem jest opinia, że gaz to zło największe na świecie- takie moje zdanie

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/