| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| M119 4.2 + kompressor? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=54066 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | Danski [ śr kwie 13, 2011 10:44 am ] |
| Tytuł: | M119 4.2 + kompressor? |
Witam, Jak w temacie... czy ten silnik może zostać doładowany na 0,4 bar na fabrycznych gratach i nie odprężając go? Realnie z 0,4 bar powinno się uzyskać ok. 390 KM i 500 Nm ...czy skrzynia to wytrzyma? Pozdrawiam Daniel |
|
| Autor: | krasuss młodszy [ śr kwie 13, 2011 10:58 am ] |
| Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
Danski pisze: czy skrzynia to wytrzyma? Nie sądzę, żebyś tyle uzyskał. Może być motka też, żeby kompresor gdzieś upchać. W 500E jest już mocniejsza skrzynia a mial "tylko" 326KM nominalnie. AMG, który robi tuning "bezpieczny" (w odróżnieniu od pomyleńców z Brabusa), kręcił 400E/E420 do 312KM i 425Nm. A skrzynia i tak była dłubana najczęściej. |
|
| Autor: | Danski [ śr kwie 13, 2011 11:04 am ] |
| Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
...tutaj jest stronka (http://www.skn-tuning.pl/pl,0,s198,ma43 ... 05_kw.html) do znanej niemieckiej firmy tunerskiej, która modyfikując wyłącznie program kompa uzyskuje moment 428 Nm i zapewniają, że skrzynia da sobie radę bez problemu... jak zauważycie oferują również compressor kit, ale nie wiem, czy to tylko modyfikacja silnika, czy również skrzyni... |
|
| Autor: | krasuss młodszy [ śr kwie 13, 2011 11:18 am ] |
| Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
Zrobisz, jak chcesz, ale wydaje mi się, że oni zwyczajnie go zawirusują na ECU i tyle. Co do kompresora, to jak pisałem wyżej - gdzie on wejdzie? Ja bym nie ruszał, albo szukał gratów z AMG albo Brabusa. 400E ma przecież i tak kombinowaną komorę. Weź najpierw wniknij tu: http://www.geocities.jp/w124ridaz i pomyśl, czy nie jest mądrzej zrobić to powoli i na oryginalnych klamotach. Poza tym, jak będziesz miał nawet te 500Nm i 400KM, to przecież z miejsca nie ruszysz. Ty masz standardowy zawias, czy sportline? A przy dużych szybkościach stadardowy automat da Ci wciry chyba tez. Jak masz mocy mało, to poszukaj E73. Albo zbieraj na E60 z E500Limited. Bo chyba by mnie w łeb po...lo, żebym dał € 11.299,00 bez gwarancji i papierów (wszystko płatne dodatkowo) za kompresor: http://www.skn-tuning.de/de/produkt.htm ... id=411981& |
|
| Autor: | Danski [ śr kwie 13, 2011 11:34 am ] |
| Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
...widzę, że AMG kiedyś zajmowało się 400E A propos miejsca na kompresor to nie będzie z tym większego problemu... martwi mnie tylko dość wysoki stopień sprężania w 4.2 ...w kwestii kosztów to fakt SKN sporo sobie winszują... nie wiem jak AMG (i czy w ogóle bu się podjęli) i Brabus... na markowych podzespołach (lecz w niemarkowym serwisie) można sam kompresor kit zapodać za ok 10 000 PLN... w skład wchodzi oczywiście kompresor z "orurowaniem", intercooler, wtryski, komputer i ewentualnie nowa pompa paliwa... |
|
| Autor: | krasuss młodszy [ śr kwie 13, 2011 11:51 am ] |
| Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
Ja bym zlał drogi oficjalne i po prostu klamotów po ebayach poszukał. Wałków, kumuptyra i już masz ze dwadzieścia parę kucy. AMG i Brabus nie odpisuje. Trzeba dzwonić. Tylko, że Ci może grasica się ogniem żywym zając, jak Ci cenę zasuną. |
|
| Autor: | butek22 [ śr kwie 13, 2011 12:58 pm ] |
| Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
Kompresor napewno jakos upchniesz do M119, chociazyby wywalajac pompe od przewietrzania układu wydechowego gdy silnik jest zimny, ta pompa jest potrzebna tylko by emisja spalin na zimnym silniku spełniała normy. A ASB zawsze mozesz spróbować zaadoptować od V12. |
|
| Autor: | szymon.dziawer [ czw kwie 14, 2011 3:25 pm ] |
| Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
Patrząc na przeróżne modyfikacje ukułem sobie teorię z którą nie zgadza się żaden tuningowiec. Brzmi ona: jeśli chcesz mieć szybszy samochód, kup sobie szybszy samochód. Chyba, że ma być to „sztuka dla sztuki”. Anegdota: Kolega tuningował przez spory okres studiów silnik Junaka M10. Motocykl był w pełnym oryginale, ale sam silnik to majsterszyk. Kuty tłok, tytanowy korbowód, zupełnie zmodyfikowany wał korbowy, głowica, gaźnik mechaniczny z japończyka... Wszystko pięknie policzone i zrobione naprawdę ze smakiem i głową. Sama przeróbka - materiały i robocizna, której nie dało zrobić się własnymi rękoma, kosztowała (a było to jeszcze w XX wieku) grubo ponad 2000 zł, co na studenta było kwotą więcej niż abstrakcyjną, biorą pod uwagę, że były to czasy, gdzie ładnego Junaka kupowało się za 1000-1500 zł. Junak po przeróbkach był prawie tak szybki, jak... Jawa 350 za 500 zł. Szymon |
|
| Autor: | krasuss młodszy [ czw kwie 14, 2011 3:37 pm ] |
| Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
szymon.dziawer pisze: Junak po przeróbkach był prawie tak szybki, jak... Jawa 350 za 500 zł. Dobre. A co do tej przerobki, to zupelnie sie zgadzam. To nie Stany, gdzie zostawiało sie 40% rezerwy w silniku, żeby jeszcze aftermarket zarobił i Yenko mial na hamburgera. Tym bardziej, ze 400E jest jednak mało i trochę szkoda go skundlic. Ja w takiej sytuacji opyliłbym 400E do DE i tam poszukał E73 Touring. Dostac lanie od kombi...
|
|
| Autor: | Danski [ pt kwie 15, 2011 8:36 am ] |
| Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
Zgadzam się całkowicie, że najlepiej jest kupić coś "na gotowo" mocniejszego...są jednak przypadki, gdzie można dojść do bardzo dobrej relacji koszty/przyrost mocy, która niejednokrotnie lepiej wychodzi niż kupowanie gotowego auta. Cała sztuka polega na tym, aby nie popaść w "hazard" tzn. w pewnym momencie można się zatracić i inwestować w coś co jest sztuką dla sztuki. Jest jeszcze jedna kwestia, którą biorę pod uwagę: "podrasowywanie" jednostki jeżdżącej to po pierwsze tworzenie, czegoś indywidualnego, po drugie to takie kupowanie na raty... bo nie sztuką wydać od razu znaczną sumę na gotowy mocny pojazd... Te 30-40% rezerwy posiada większość niedoładowanych silników... Oczywiście nie podjąłem jeszcze decyzji o modyfikacji mojej 400E, bo też się zastanawiam, czy jej nie zaszkodzi, czy nie jest jednak lepszy oryginał itp. ...więc na początek spróbuję tej modyfikacji na moim "przełajowcu" Justy 4WD ...ja uważam, że Junak tak szybki jak Jawa jest jednak od niej bardziej wartościowy...bez względu na koszty, bo przecież życie nie składa się wyłącznie z pieniędzy |
|
| Autor: | krasuss młodszy [ pt kwie 15, 2011 8:58 am ] |
| Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
Nie, no jasne, że nie podejrzewam Cię na wstępie, że pójdziesz w chaos i niszczycielstwo. Wydaje mi się tylko, że może być tak, że 400E, które jest przecież najczęściej na seryjnym zawiasie, nie jest poszerzane jak 500E, ma ponoć tylko lekko zmodyfikowaną komorę i nie ma mocnej skrzyni może Ci zwyczajnie się rozkraczyć jak mu zadasz 500Nm i 400KM. A jak zaczniesz go przerabiać, to Ci na końcu wyjdzie i tak 500E, ino "kapę" szybsze. Nie papraj się w dmuchawki, śmigła. Jak masz wolne moce finansowe, wsadź M120 ze skrzynią i masz temat z bani. Tylko ten dźwięk cudaczny zamiast V8... Do tego dokup W201 i tam wsadź stary motor z 400E. I masz pojazd, którym szatan bałby się jeździć. Jak ktoś zmieścił 5litrów w Baby Benza, to i cztery wejdzie.
|
|
| Autor: | Frytejro [ pt kwie 15, 2011 10:21 am ] |
| Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
szymon.dziawer pisze: Junak po przeróbkach był prawie tak szybki, jak... Jawa 350 za 500 zł. Chyba mu cos nie wyszlo bo Junak w standardzie jedzie tak jak taka jawa Jak to mowia kazdy lubi co lubi Nasze bolidy jakimi tutaj na forum sie poruszamy, ani nie sa szybkie, ani ekonomiczne, a nikt nie ma ochoty zameiniac tego na honde vteca ![]() Ja np kocham tuningowac komputer, dlatego moj zestaw kosztuje 1000 a dziala jak taki za 3000 i to jest wlasnie fajne w tym wszystkim |
|
| Autor: | WLD_Wlodi [ pt kwie 15, 2011 11:43 am ] |
| Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
6.0 V12 + dobrze go dmuchnąć. W jakimś sportowym aucie wykorzystano ten silnik, a moc oscylowała w granicach 600KM . |
|
| Autor: | krasuss młodszy [ pt kwie 15, 2011 11:56 am ] |
| Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
WLD_Wlodi pisze: W jakimś sportowym aucie wykorzystano ten silnik Zonda Ale rzeźnia to 2008 Zonda R Cytuj: 6.0 L AMG V12 739 hp @8000 rpm 523 ft·lbf torque Ale ja nie wiem, czy to jest "sport", jak ludzie z niego z lękami, łzami w oczach i na miękkich, dygoczących kolanach wysiadają. A w nocy budzą z krzykiem.
|
|
| Autor: | Danski [ pt kwie 15, 2011 1:33 pm ] |
| Tytuł: | Re: M119 4.2 + kompressor? |
V12 zapewne można włożyć, ale to już jest "rzeźba w ryżu"... chodzi o to, że relatywnie niedużym kosztem (i bez cyrkowej modyfikacji) można delikatnie "dmuchnąć" niemiecką technikę (która posiada bezpieczny margines) i uzyskać praktycznie w serii przyrost 30-40%... o zawieszenie się nie boję, bo nie ścigam się w Szklarskiej Porębie... a hamulce są standardowe tak jak w 500E i SL... BTW, oczywiście idąc krok za krokiem... można by wstawić tam nawet silnik od Veyron'a...i jeszcze dołożyć więcej (czyt: bar) niż fabryka przewidziała |
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|