MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt wrz 09, 2025 9:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 25, 2011 12:38 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn gru 08, 2008 4:50 pm
Posty: 8
Witam,

Mam problem z moim 380 M116 961, problem tkwi w regulacji gdy mam ustawiony silnik na ciepłym to zaraz po odpaleniu (muszę trochę pokręcić ) to gdy już załapie przed moment chodzi ledwo co - w tym momencie gdy dodaje gazu zaczyna się dusić, jednak po około minucie silnik chodzi już ładnie chociaż obroty ma wysokie (dokładnie odczytam miernikiem bo obrotomierz lata sobie między 1000 a 1500 ???) mogę dodawać gazu nie ma problemu z dławieniem, gdy jest ciepł to na słuch ma około 1000,
poniżej opiszę co zostało sprawdzone.

1. Pompa paliwa nowa.
2. Dawka paliwa ustawiana śrubką, mam analizator ale akurat jestem po za garażem a bawiłem się śrubką. Gdy odpalę zimnego to czuć duszące spaliny lekko biały dym nie mierzyłem temperatury, gdy ciepły zero dymu, jedynie gdy wcisnę gaz do końca to minimalnie czarny, dawkę mam lekko ubogą gdyż jak lekko nacisnę klapę to obroty wzrastają.
3. wtrysk rozruchowy nie był sprawny podmieniłem z 300SE , napięcie na wtrysk dostaje podczas kręcenia.
4. Kable w porządku nie mają przebić nie są nowe ale gdy ciepły jest ok nie buja, na załączonym biegu też.
5. Regulator wolnych (tutaj zastosowany też regulowany cieczą) działa, zagotowałem wodę w garnku i ładnie się zamknął dodaktowo wymoczony wyczyszcony.
6. Warm up czy jak to zwal - regulator termiczny dawki paliwa, rozebrany wyczyszczony, cewka sprawna, reguluje dawką gdyż ciepły ma niższe oboroty. Jedyny problem jaki tutaj mam to podciśnienia górne(kolektor ?) i dolne (kolanko za bypassem powietrza idące do rury przy przepustnicy) gdzie powinny być podłączone ?
7. Nie sprawdzałem tylko wszystkich wytrysków czy nie leją ale sprawdzę do jutro.

Silnik był przez poprzedniego właściciela wyciągany i nie do końca chyba wszystko podpięli odpowiednio.

Jak już silnik zacznie ładnie chodzić po uruchomieniu (1min-2) ekonomizer bardziej lewej belki, gdy jest zagrzany to już całkowicie wychylony w lewo. Sprawdzałem podciśnienia i wszystko jest podpięte po za przesuwnikiem zapłonu.

Dochodzi do niego wężyk z pod kolektora a drugi tak jakby miał wejść w moduł zapłonowy jednak nie wiem gdzie go podpiąć, moduł mam taki metalowy inny niż te zalewane z wtyczkami okrągłymi (4 lub 8 pinowymi)

1.Czy mogę mieć źle ustawiony zapłon ?
2.Czy problem z obrotomierzem na wolnych (pokazuje 1000 1500, powyżej już ok) to wina przewodu od modułu lub samego modułu ?
3.Czy cewka powinna się mocno grzać miałem przypadek ze była tak gorąca że można było się oparzyć ?

Inny problem jaki mam to linka od skrzyni biegów mimo rozsuniętego cięgna jest całkowicie luźna, efekt taki że biegi zmienia tak jakbym wciskał delikatnie gaz, nawet w momencie wciśnięcia do końca tj. IV od około 60.
Kick down nie działa, przycisk był zacięty wymieniłem jednak nie działa - nie sprawdzałem czy sygnał dochodzi do skrzyni (w którym miejscu znajdę gdzie to ma być podpiętę ?)

z góry dziękuję za odpowiedzi

_________________
W126 280SE (380) M116 961 - świeżak
Peugot 205 1,9D - czymś trzeba się kulać
W126 300SE - remont - tragicznie przerwany - dawca ?
W123 240D- skradziona


Na górę
Post: pn kwie 25, 2011 7:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Obrotomierz raczej nie przekłamuje. Może ciągnie lewe powietrze niepodpietym przewodem, do modułu powinien iść jeden wężyk podcisnieniowy. Cewka raczej też nie powinna się aż tak grzać. Co do kickdowna sprawdź bezpieczniki.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: wt kwie 26, 2011 12:21 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn gru 08, 2008 4:50 pm
Posty: 8
Obrotomierz na bank przekłamuje bo np słyszę że ma z 700 obrótów on pokazuje 1200 i skacze do 1500 dodaję gazu i gdy dojdzie na słuch do tych 1500 i delikatnie wciskam dalej gaz to dopiero się podnosi a tak to żyje swoim życiem, czasem mam tak że po odpaleniu nie zaskakuje. Dzisiaj nagram filmik jak to wszystko wygląda.

_________________
W126 280SE (380) M116 961 - świeżak
Peugot 205 1,9D - czymś trzeba się kulać
W126 300SE - remont - tragicznie przerwany - dawca ?
W123 240D- skradziona


Na górę
Post: wt kwie 26, 2011 8:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 11:33 am
Posty: 392
Lokalizacja: Płock
W moim przypadku był przestawiony kąt zapłonu. Obecnie wolne obroty mam w granicach 700-800. Mój "znachor" twierdzi ze w. obroty powinny oscylować 700 +/- 150

_________________
107 - 380 SLC
108 - 280 SE 4.5


Na górę
Post: wt kwie 26, 2011 8:49 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn gru 08, 2008 4:50 pm
Posty: 8
Panowie gdy leje wtrysk lub wtryski to objawem były by zwiększony obroty czy raczej bujanie silnika ?

_________________
W126 280SE (380) M116 961 - świeżak
Peugot 205 1,9D - czymś trzeba się kulać
W126 300SE - remont - tragicznie przerwany - dawca ?
W123 240D- skradziona


Na górę
Post: wt kwie 26, 2011 4:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Cewka na pewno nie powinna parzyć! (kiedyś możesz stać z jej powodu w drodze).
wolne obroty nie zależą od modułu zapłonu.
Gdy leją wtryski (wtrysk) może i "bujnąć" całym silnikiem. Zależy jak Leją.
mierzenie obrotów na "słuch" to nie najlepszy pomysł. Niektóre formanty dźwięku bardzo łatwo mogą cię oszukać. lepszy jest nawet najprostszy obrotomierz.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: wt kwie 26, 2011 9:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Z obrotomierzem -to sprawdził bym czy jest dobra masa na liczniku z tyłu,lub dla sprawdzenia dał dodatkową pod którąś srubkę, u mnie tak skakała temperatura i poziom paliwa,po daniu dodatkowej masy wszystko wróciło do normy i do tej pory mam spokój !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 6:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
czarek12 pisze:
Z obrotomierzem -to sprawdził bym czy jest dobra masa na liczniku z tyłu,lub dla sprawdzenia dał dodatkową pod którąś srubkę, u mnie tak skakała temperatura i poziom paliwa,po daniu dodatkowej masy wszystko wróciło do normy i do tej pory mam spokój !


No to już znalazłeś usterkę. Skoro wszystko wróciło do normy. To teraz wyprowadź konstrukcję tak aby było jak najbardziej oryginalnie (zgodnie z fabryką). I szerokiej drogi. :) :) :)

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl