MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
C126 500 SEC - Paski klinowe w silniku M117 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=54148 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Paweł Sopot [ pn kwie 18, 2011 7:54 pm ] |
Tytuł: | C126 500 SEC - Paski klinowe w silniku M117 |
Witam. Auto jak w temacie. Zerwany pasek od alternatora zdjął prawdopodobnie jeszcze pasek od wspomagania kierownicy (zamontowany jest tylko jeden, drugi sobie wisiał - cały). No chyba że mialem coś pomieszane w tych paskach... Moje pytania: 1. występują dwie długości pasków do alternatora, jeden 900 mm drugi 1000 mm, u mnie chyba będzie ten drugi do starszego silnika (do jakiegoś tam nr silnika). Montaż mam nadzieje rozgryzłem:) 2. jak szybko i sprawnie założy pasek do pompy wspomagania? |
Autor: | sfienty [ śr kwie 27, 2011 9:29 pm ] |
Tytuł: | Re: C126 500 SEC - Paski klinowe w silniku M117 |
Luzujesz 3 nakrętki (chyba 14mm) mocujące pompę. Lewą górną mniej, pozostałe dwie bardziej (są w prowadnicach). Koło prawej górnej śruby od góry w podstawce pompy masz śrubę na imbus (chyba 5mm) do napinania pasków przez lekki obrót pompy. Wkręcasz, wtedy pompa lekko obróci się ku dołowi. Zakładasz paski, wykręcasz imbus aż do odpowiedniego naciągnięcia pasków, dociągasz śruby. Sprawdź naciąg po jakimś czasie. Mogłem pomylić czy wkręcając imbus luzujesz, czy wykręcając. Zresztą sam zobaczysz jak pokręcisz. Pozdr ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |