MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
OMVL DREAM XXI C (koniecznie z "C" na końcu) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=54259 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | marpie [ śr kwie 27, 2011 1:12 pm ] |
Tytuł: | OMVL DREAM XXI C (koniecznie z "C" na końcu) |
Ktokolwiek wie gdzie ktoś coś takiego zakłada? Ponoć od czasu kiedy skończyło się IGS to jest to najlepsze rozwiązanie do KE-Jeta. Skrótowy opis (z innego forum z moimi komentarzami): System ten ma sterownik działający na własnych czujnikach bez komputera od sekwencji benzyny. Elementy składowe mechaniczne: 1) Zbiornik, to wiadomo we wnęce na zapas. 2) Reduktor REG by OMVL. Piszą coś też o tłoczkowym (o tym nie słyszałem, ponoć to jakaś nowość). 3) Dalej na przewodzie filtr gazu, a przewód dochodzi do listwy wtryskowej, na której są zamontowane 4 oddzielne wtryski elektroniczne. Cała listwa wtryskowa jest przykręcona wspornikiem do silnika, zaraz z boku i na wysokości filtra powietrza. Listwa REG by OMVL, wtryski są starszego typu: 6 omowe. 4) Wtryskiwacze łączą się wężykami z dyszami, które są zamontowane w kolektorze ssącym, zaraz obok wtrysków benzyny, tak więc gaz jest podawany w różnym czasie bezpośrednio pod zawory ssące. Dysze są 4. (to jest instalka do M102, więc w V8 byłoby inaczej w pkt. 3 i 4) Elektronika: Sterownik REG by OMVL dream XXI C Injection system, można sobie go programować. Sterownik korzysta z czterech czujników: 1) TPS, to czujnik położenia przepustnicy, jest pod filtrem powietrza. Raczej nie ma żadnego dodatkowego czujnika, tylko po prostu sygnał bierze się z zamontowanego fabrycznie w M102 potencjometra położenia przepustnicy, który obsługuje KE-jeta (czy np. w M117 jest tak samo?). 2) MAP SENSOR, czyli czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym, jest zamontowany w kolektorze, firmy AEB. 3) OBROTY SILNIKA, tu sygnał bierze się z fabrycznego czujnika w aparacie zapłonowym (w rozdzielaczu). 4) SONDA LAMBDA. Choć też instalacja może chodzić bez sondy, bo ten sygnał ma tylko znaczenie korygujące wobec parametrów podstawowych. Ale z tego co czytałem, to system jest samouczący więc lambda się przyda. Wygląda to sensownie i nawet zakładają (zakładali) to gdzieś w Polsce. Ale gdzie??? PS. Nie zamierzam zagazowywać W107 żeby nie było ![]() |
Autor: | THC [ śr kwie 27, 2011 3:41 pm ] |
Tytuł: | Re: OMVL DREAM XXI C (koniecznie z "C" na końcu) |
Na allegro jest c124 z taką instalacją przy silniku M-103 za około 4 tysiące. Może od sprzedającego się dowiedz kto mu to zakładał. |
Autor: | marpie [ czw kwie 28, 2011 8:23 pm ] |
Tytuł: | Re: OMVL DREAM XXI C (koniecznie z "C" na końcu) |
A podasz link do aukcji? Bo nie mogę znaleźć... |
Autor: | THC [ pt kwie 29, 2011 7:57 pm ] |
Tytuł: | Re: OMVL DREAM XXI C (koniecznie z "C" na końcu) |
http://moto.allegro.pl/mercedes-124-cou ... 63864.html |
Autor: | frugoman [ pn maja 09, 2011 10:12 pm ] |
Tytuł: | Re: OMVL DREAM XXI C (koniecznie z "C" na końcu) |
Temat tej instalacji był poruszany na 124coupe.pl. Szukaj użytkownika o nicku lukasz4441 - miał ją zamontowaną (aukcja z jego autem: http://allegro.pl/show_item.php?item=1517585737) oraz użytkownika mipel. |
Autor: | THC [ pn maja 09, 2011 10:41 pm ] |
Tytuł: | Re: OMVL DREAM XXI C (koniecznie z "C" na końcu) |
To jest ten sam samochód . Raz drożej raz taniej heheh. widziałem jeszcze jednio C124 z takim gazem. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |